Euroferry Olympia: Πώς ξεκίνησε η φωτιά – Τι κατέθεσε ο καπετάνιος του πλοίου

Euroferry Olympia: Πώς ξεκίνησε η φωτιά – Τι κατέθεσε ο καπετάνιος του πλοίου
Φωτογραφία από την Πυροσβεστική Υπηρεσία από την προσπάθεια κατάσβεσης της πυρκαγιάς στο πλοίο "EUROFERRY OLYMPIA" ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ/EUROKINISSI

Ποια είναι τα αίτια της φωτιάς στο πλοίο Euroferry Olympia στην Κέρκυρα, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρίας. Τι ανέφερε στην κατάθεσή του ο καπετάνιος. Οδηγοί φορτηγών κάνουν λόγο για άθλιες συνθήκες στο πλοίο και για μη επαρκή μέσα πυρόσβεσης.

Πληθαίνουν τα ερωτήματα για τις συνθήκες και κυρίως για τα αίτια που οδήγησαν στην καταστροφή του Euroferry Olympia, στο οποίο ξέσπασε φωτιά χθες, Παρασκευή (18/02), ενώ οι προσπάθειες για πλήρη κατάσβεσή της και για εντοπισμό των αγνοουμένων συνεχίζεται.

Οι καταγγελίες για παραβιάσεις των πρωτοκόλλων ασφαλείας “πέφτουν” βροχή. Ενώ κανονικά απαγορεύεται οι επιβάτες να κοιμούνται εντός των οχημάτων τους, λόγω της άθλιας κατάστασης από πλευράς υγιεινής που κατήγγειλαν οι επιβάτες, η εταιρεία φέρεται να τους επέτρεπε να διαμένουν στα φορτηγά τους.

Συγκεκριμένα, οδηγοί φορτηγών δήλωσαν ότι οι καμπίνες στο πλοίο είχαν περισσότερα άτομα από όσα θα έπρεπε εν μέσω πανδημίας, ενώ έκαναν λόγο για κοριούς και βρωμιά, με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοί τους να προτιμούν να διανυκτερεύουν στα οχήματά τους μέσα στο γκαράζ.

Παράλληλα, κάποιοι υποστήριξαν ότι δεν υπήρχαν και επαρκή μέσα πυρόσβεσης, με το ερώτημα για το εάν το σύστημα πυρασφάλειας λειτούργησε να παραμένει αναπάντητο.

Η κατάθεση του καπετάνιου

Καπετάνιος και μέλη του πληρώματος, μετά την κατάθεσή τους το μεσημέρι του Σαββάτου (19/02), μεταφέρθηκαν σε ένα από τα τέσσερα ξενοδοχεία φιλοξενίας που ενεργοποιήθηκαν για τους διασωθέντες του πλοίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του OPEN, οι πρώτες κουβέντες που είπε ο καπετάνιος, ο οποίος είναι Ιταλός, στην Λιμενική Αρχή Κέρκυρας στην κατάθεσή του, ήταν: “Δεν ξέρω πώς ξεκίνησε η φωτιά. Αυτό, όμως, που αντιλαμβάνομαι από την πολυετή εμπειρία μου, είναι ότι πιθανότατα να έγινε κάποιο βραχυκύκλωμα στα υπόγεια γκαράζ από κάποιο φορτηγό ψυγείο”.

Έπειτα, ο καπετάνιος δήλωσε πως “χτύπησαν οι αισθητήρες της φωτιάς και τότε άρχισε η κινητοποίηση”, ενώ ανέφερε πως η εκκένωση του πλοίο διατάχθηκε στις 05:10 τα ξημερώματα της Παρασκευής (18/02).

Σημειώνεται πως στην Κέρκυρα ήδη βρίσκονται σήμερα η Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων, η οποία θα προσπαθήσει να διαλευκάνει το τι ακριβώς έχει συμβεί, όταν καταφέρει να αποκτήσει πρόσβαση στο πλοίο. Η εν λόγω υπηρεσία θα το πράξει σε συνεργασία με την ομώνυμη ιταλική αρχή.

Στο νησί βρίσκονται, επίσης, και οι συγγενείς των 3 Ελλήνων αγνοουμένων.

Εκπρόσωπος εταιρίας: “Από φορτηγό στο γκαράζ ξεκίνησε η φωτιά”

Στα αίτια της φωτιάς αναφέρθηκε και εκπρόσωπος της εταιρείας. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που φτάνουν στα γραφεία της εταιρείας, η φωτιά ξεκίνησε από φορτηγό, το οποίο βρισκόταν στο γκαράζ του πλοίου. Αυτό αποκάλυψε ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, μιλώντας στον Alpha, ο οποίος ωστόσο διευκρίνισε πως αυτές είναι οι πρώτες πληροφορίες και πως «για να μπορέσουμε να είμαστε σίγουροι θα πρέπει να γίνει έρευνα για να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια.»

«Εκ μέρους της εταιρείας θα ήθελα να εκφράσω τη θλίψη και την αγωνία γι’ αυτά που έγιναν χθες και αυτά που συμβαίνουν σήμερα και είμαστε πάντα στη διάθεση των Αρχών, για να βοηθήσουμε και να εξακριβωθεί η τύχη των αγνοουμένων. Δεν γνωρίζουμε για την ώρα, γιατί βρίσκονταν οδηγοί μέσα στα αμπάρια του πλοίου» είπε και συνέχισε:

«Εμείς σαν εταιρεία εφαρμόζουμε τον κανονισμό που λέει ότι απαγορεύεται μέσα στα γκαράζ να παραμένουν οδηγοί. Οι επιβάτες δεν ήταν υπεράριθμοι. Θα μπορούσαν να μπουν οι διπλάσιοι σε σχέση με αυτούς που μπήκαν. Όσον αφορά στα γκαράζ, η πληρότητα ήταν μεγαλύτερη, υπήρχαν πολλά φορτηγά αλλά υπήρχε ακόμα κενός χώρος.»

Αγωνία για τον εντοπισμό των αγνοουμένων

Υπεράνθρωπες είναι οι προσπάθειες που κατέβαλαν και σήμερα οι δυνάμεις πυρόσβεσης, προκειμένου να σβήσουν τις εστίες φωτιάς που εξακολουθούν να μαίνονται στο πλοίο.

Για να υπάρξει νέα επιχείρηση από στελέχη της ΕΜΑΚ και την ειδική ομάδα διάσωσης για τον εντοπισμό των 12 αγνοουμένων – θα πρέπει να μειωθούν οι καπνοί αλλά και οι θερμοκρασίες που έχουν αναπτυχθεί σε πολλά μέρη του πλοίου και ξεπερνούν αυτή τη στιγμή σε πολλά σημεία τους 500 με 600 βαθμούς Κελσίου.

Οι πυροσβέστες έχουν ρίξει πολύ μεγάλη ποσότητα νερού πλευρικά του πλοίου, προκειμένου να το ψύξουν και να κατεβάσουν τις θερμοκρασίες.

Το πλοίο έχει ήδη προσδεθεί από ρυμουλκό και δεν κινδυνεύει πλέον να παρασυρθεί και να προσαράξει στα αβαθή ή να προσκρούσει επάνω σε κάποιο άλλο πλοίο.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία επισήμως δεν έχει ανακοινώσει ακόμη πότε και με ποιο τρόπο αναμένεται οι διασωθέντες να μεταφερθούν στους προορισμούς τους, ενώ ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να κληθούν κάποιοι για καταθέσεις στις εισαγγελικές αρχές, χωρίς αυτό να έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.

Την ίδια στιγμή οι συγγενείς των αγνοουμένων που καταφτάνουν στην Κέρκυρα, απευθύνουν έκκληση να μην σταματήσουν οι έρευνες για τον εντοπισμό των οικείων τους προσώπων. Σε όλη αυτή τη διαδικασία, οι συγγενείς έχουν την στήριξη ψυχολόγων.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα