Η Ελλάδα ήταν γνωστή σε οργανισμούς για το επισφαλές σιδηροδρομικό της δίκτυο από το 2019

Η Ελλάδα ήταν γνωστή σε οργανισμούς για το επισφαλές σιδηροδρομικό της δίκτυο από το 2019
Eκθέσεις του 2019 και του 2022 επισήμαιναν την έλλειψη ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας. AP Photo/Giannis Papanikos

Εκθέσεις του 2019 και του 2022 είχαν ενημερώσει πως η Ελλάδα είναι η πρώτη, σε ποσοστό θνησιμότητας στους σιδηροδρόμους μεταξύ 28 χωρών της Ευρώπης. Είχαν αναφερθεί και οι λόγοι.

Ο Σπύρος Πατέρας είναι πρόεδρος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος. Μίλησε στους New York Times για την τραγωδία στα Τέμπη και την πρόληψη που δεν υπάρχει στην συντήρηση του δικτύου.

Παρεμπιπτόντως, στο κείμενο ο ΟΣΕ αναφέρεται ως “φορέας που εποπτεύει τις σιδηροδρομικές υποδομές στην Ελλάδα”, όπως μπορείτε να διαβάσετε και στη δήλωση δικτύου για το 2022.

Αυτό που είχε να επισημάνει ο κύριος Πατέρας για όσα συστήματα υπάρχουν, αλλά δεν λειτουργούν, με συνέπεια η ασφάλεια όλων να εξαρτάται από ασυρμάτους που δεν ‘πιάνουν’ παντού και επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών κάθε σταθμού είναι ότι “η προληπτική συντήρηση των υποδομών, είναι ένα προβληματικό ζήτημα εδώ και χρόνια”.

Πρόσθεσε ότι ενώ η κυβέρνηση είχε διαθέσει 25 εκατομμύρια ευρώ για συντήρηση, τα τελευταία χρόνια υπήρχε ελλειπής χρηματοδότηση και ελλιπές προσωπικό.

Σημειώνεται πως η Ελλάδα είχε ήδη ξεχωρίσει στην Ευρώπη για την έλλειψη ασφάλειας στο σιδηροδρομικό της δίκτυο.

Από το 2018 έως το 2020, η χώρα μας είχε το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας στους σιδηροδρόμους, μεταξύ 28 ευρωπαϊκών χωρών ανά εκατομμύριο σιδηροδρομικά χιλιόμετρα. Αυτό ανέφερε η έκθεση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2022.

Τρία χρόνια νωρίτερα, το European Data Journalism Network -ομάδα οργανισμών μέσων ενημέρωσης- είχε αποκαλύψει πως από το 2010 έως το 2018 είχαν χάσει τη ζωή τους 137 άνθρωποι και είχαν τραυματιστεί σοβαρά 97, σε σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Ελλάδα “του μέσου όρου των περισσότερων από 15 θανάτων και 11 σοβαρών τραυματισμών, ετησίως”.

Το δίκτυο μέσων ενημέρωσης απέδωσε τα προβλήματα σε μη ασφαλείς ισόπεδες διαβάσεις, σε κακές υποδομές και συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας και σε υποστελεχωμένες εταιρείες.

Aν άλλαξε κάτι;

Όχι.

Έτσι πριν δυο εβδομάδες, η Κομισιόν είχε ανακοινώσει πως θα παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο γιατί “δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις της, βάσει της Οδηγίας για το Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο”.

Δεν πρόλαβε όμως, τα χειρότερα.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα