Μετρό Αθήνας: Προχωρά η επέκταση της γραμμής 2 προς Γλυφάδα με τρεις σταθμούς
Ολοκληρώθηκε η συγκοινωνιακή μελέτη για την επέκταση της γραμμής 2 του μετρό. Προβλέπεται επέκταση περίπου 4,5 χιλιομέτρων προς Γλυφάδα με τρεις σταθμούς.
- 06 Απριλίου 2021 09:14
Βήμα-βήμα προχωρά η ωρίμανση των νέων έργων Μετρό στην Αθήνα και ένα από αυτά είναι η επέκταση της γραμμής 2 προς Γλυφάδα. Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές, από το 2020, η Αττικό Μετρό, με εντολή του υπουργού ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή, είχε ξεκινήσει κάποιες πρώτες μελέτες για τη συγκεκριμένη επέκταση.
Προσφάτως σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ολοκληρώθηκε η συγκοινωνιακή μελέτη για την τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της βέλτιστης λύσης για την χάραξη της επέκτασης με την οποία ολοκληρώνεται το νότιο άκρο της γραμμής.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η βέλτιστη χάραξη περιλαμβάνει μία επέκταση περίπου 4,5 χιλιομέτρων και κλείδωσε τη χωροθεσία για συνολικά τρεις σταθμούς. Πρόκειται για τους σταθμούς: Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την προτιμητέα λύση, η χάραξη ξεκινά από τον σημερινό τερματικό σταθμό Μετρό στο Ελληνικό, στρίβει νοτιο-ανατολικά προς την Άνω Γλυφάδα και ο πρώτος σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας. Στη συνέχεια, η σήραγγα θα στρίβει προς τη Λ.Βουλιαγμένης και ο δεύτερος σταθμός θα γίνει στη διασταύρωση της Λεωφόρου με τη Γρηγορίου Λαμπράκη. Από εκεί η σήραγγα θα συνεχίζει πορεία προς τη θάλασσα για να τερματίσει με σταθμό στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.
Η αρχή μιας μακράς διαδικασίας
Αυτό είναι το πρώτο βήμα από τα πολλά που θα χρειαστούν για να ωριμάσει το έργο και να φτάσουμε στην υλοποίηση. Χρειάζονται γεωτεχνικές, στατικές, τοπογραφικές μελέτες, μελέτες κόστους-οφέλους, περιβαλλοντικές κ.α. που θα δημιουργήσουν την τεχνική αρτιότητα του έργου.
Ακολούθως θα χρειαστεί να μπει στην ουρά υλοποίησης αλλά και εύρεση χρηματοδότησης. Μην ξεχνάμε πως λόγω της κρίσης η ανάπτυξη του δικτύου Μετρό στην Αθήνα έμεινε πίσω και ιδίως η γραμμή 4 που χρειάστηκε 16 χρόνια από την πρώτη εξαγγελία για να μπει σε φάση υλοποίησης.
Το κόστος για τη συγκεκριμένη επέκταση δεν έχει προς το παρόν καθοριστεί αλλά πηγές της αγοράς θεωρούν πως θα κινηθεί σε ένα επίπεδο 350-400 εκατ. ευρώ.
Μία επέκταση από τα παλιά
Η επέκταση προς τη Γλυφάδα είναι μία παλιά υπόθεση. Στα συρτάρια της Αττικό Μετρό υπήρχε σχεδιασμός ήδη από το 2000 να φτάσει η γραμμή 2 μέχρι την πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου αλλά αυτό δε συνέβη καθώς στην πορεία επιλέχθηκαν ως πιο επείγοντα έργα, άλλες επεκτάσεις, με κυριότερη εκείνη προς τον Πειραιά που καθόρισε και την μοίρα της συγκεκριμένης επέκτασης.
Στον ίδιο “αστερισμό” ήταν και η επέκταση της σημερινής γραμμής 3 στο Μαρούσι μέσω της Λ.Κηφισίας. Προολυμπιακά είχε φτάσει ένα βήμα πριν την υλοποίηση προκειμένου να εξυπηρετήσει το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας. Τελικά η πίεση χρόνου δεν επέτρεψε να προχωρήσει η επέκταση και έκτοτε έμεινε στα συρτάρια.
Οι επεκτάσεις τρέχουν
Μετά την απελευθέρωση της Αττικό Μετρό από το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου-Γουδή) που είναι σε φάση υλοποίησης (έχουν ήδη υπογραφεί οι πρόδρομες εργασίες), ο σχεδιασμός σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει σημαντικά νέα έργα.
Πρόκειται για τις επεκτάσεις της γραμμής 4:
α) προς Μαρούσι-Εθνική Οδό μέσω Κηφισίας και
β) προς Πετρούπολη μέσω Περισσού και Αγίων Αναργύρων.
Στο σχεδιασμό έχει περάσει η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον αρχικά και μελλοντικά μέχρι Μενίδι, ο νέος κλάδος της γραμμής 1 Θησείο-Δέλτα Φαλήρου (στο Κέντρο Πολιτισμού ΙΣΝ) μέσω Συγγρού και η υπογειοποίηση της γραμμής 1, Φάληρο-Πειραιάς.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις