“Μπείτε στη θέση τους”: Καμπάνια ευαισθητοποίησης για τα γαϊδουράκια στη Σαντορίνη
"Μπείτε στη θέση τους" καλεί τους τουρίστες η νέα καμπάνια που έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού ώστε να σταματήσει η κακομεταχείριση των συμπαθέστατων τετράποδων.
- 03 Απριλίου 2019 07:37
“Μπείτε στη θέση τους”. Αυτό είναι το μήνυμα που θα κληθούν να λάβουν υπόψη τους οι επισκέπτες της Σαντορίνης πριν αποφασίσουν να ανέβουν τη γραφική διαδρομή με τα 600 σκαλιά και τις ατελείωτες στροφές, καβάλα σε ένα γαϊδουράκι.
Ύστερα από αρκετά καλοκαίρια που τα γαϊδουράκια αναγκάζονται να σηκώνουν υπέρβαρους τουρίστες, ακτιβιστές σε συνεργασία με τη βιομηχανία της κρουαζιέρας αποφάσισαν να αναλάβουν δράση. Το αποτέλεσμα ήταν μία πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης των τουριστών για την καταπόνηση των ζώων όταν αναγκάζονται να κάνουν όλη αυτή τη διαδρομή με ανθρώπινο φορτίο, η οποία δεν έχει προηγούμενο όπως επισημαίνει ο βρετανικός Guardian.
“Η καμπάνια είναι έτοιμη να ξεκινήσει. Εκπρόσωποι της ένωσης κρουαζιερόπλοιων ήρθαν στο γραφείο μου αυτή την εβδομάδα και υποσχέθηκαν να βοηθήσουν στην ευαισθητοποίηση για το πρόβλημα. Από την πλευρά μας, θα μοιράσουμε ενημερωτικά φυλλάδια. Τα γαϊδούρια και τα μουλάρια είναι κομμάτι της παράδοσής μας. Οι νεαροί ιδιοκτήτες έχουν κατανοήσει ότι πρέπει να τα φροντίζουν” δηλώνει στην εφημερίδα ο δήμαρχος του νησιού, Νίκος Ζώρζος.
Η άφιξη του τελεφερίκ, με τις πέντε καμπίνες βοήθησε να μειωθεί η επιβάρυνση των ζώων, προτού η ανάδειξη της Σαντορίνης ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού στην Ευρώπη, προκαλέσει τη σύγχρονη “πανούκλα” του υπερ-τουρισμού, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ του Guardian.
Η αυξανόμενη αυτή ζήτηση είχε ως αποτέλεσμα πολλά ζώα να υποστούν τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη, πληγές από τα σαμάρια και εξάντληση. Υπενθυμίζεται ότι τουλάχιστον 17.000 άνθρωποι αποβιβάζονται καθημερινά στο νησί από τα κρουαζιερόπλοια, με ότι αυτό συνεπάγεται. Πέρυσι το καλοκαίρι, πάνω από 108.000 άνθρωποι υπέγραψαν μία διαδικτυακή αίτηση κατά του “βασανισμού” των ιπποειδών. Νωρίτερα, τα social media είχαν κατακλυστεί από εικόνες καθόλου κολακευτικές με την κακομεταχείριση των ζώων και τις επιπτώσεις που υφίστανται μεταφέροντας καθημερινά τόσους πολλούς ανθρώπους για τόσες πολλές ώρες.
“Η καμπάνια μας έχει στόχο να προτρέψει τους τουρίστες να σκεφτούν καλά πριν επιλέξουν τα γαϊδουράκια για να ανέβουν τα σκαλιά. Να λάβουν υπόψη τους αν τα γαϊδούρια και τα μουλάρια έχουν σωστή αντιμετώπιση, επαρκή σκιά και νερό, όπως και αν είναι κατάλληλα τα φορτία που τους αναγκάζουν να μεταφέρουν. Αν όχι, τότε το περπάτημα ή το τελεφερίκ μπορεί να είναι ένας πιο υπεύθυνος τρόπος μεταφοράς”, δηλώνει η Κάθριν Ράις από το καταφύγιο The Donkey Sanctuary, που ξεκίνησε τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, μιλώντας στη βρετανική εφημερίδα.
Σημειώνεται ότι οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων συντάσσονται με αυτή την προσπάθεια, καθώς έγιναν αποδέκτες πολλών παραπόνων για την αντιμετώπιση που έχουν τα αξιαγάπητα γαϊδουράκια στη Σαντορίνη.
Μάλιστα, στο πλαίσιο της καμπάνιας, έχουν δεσμευθεί να προβάλουν και ένα σχετικό βίντεο στα κρουαζιερόπλοια, ώστε οι ταξιδιώτες να έχουν πλήρη επίγνωση και να λάβουν υπεύθυνα τις αποφάσεις τους πριν απολαύσουν τις απίστευτες φυσικές ομορφιές του νησιού.