Οι έμποροι ζητούν άνοιγμα της αγοράς – Τα σενάρια για την 1η Μαρτίου
Επιστροφή στην εμπορική "κανονικότητα" ζητά το λιανεμπόριο, με λειτουργικούς κανόνες. Γιατί το "αντίδωρο" παράτασης των εκπτώσεων είναι άνευ ουσιαστικού αντικρίσματος.
- 23 Φεβρουαρίου 2021 09:19
Επαναλειτουργία της αγοράς “με όποιο τρόπο” ζητούν μετ’επιτάσεως οι έμποροι, προβάλλοντας σειρά επιχειρημάτων, την ώρα που κυβέρνηση βρίσκεται ανάμεσα σε δύο σκληρές “πραγματικότητες”, την υγειονομική αλλά και την οικονομική.
Με δεδομένο ότι το “λουκέτο” στο λιανεμπόριο στοιχίζει κάθε μήνα 1,4 δισ. ευρώ, οι έμποροι – που εκτιμούν ότι η εκπτωτική περίοδος χάθηκε σχεδόν κατά 70%, με τις απώλειες να υπολογίζονται στα 3,5 δισ. ευρώ- ζητούν να ανοίξουν όλοι οι κλάδοι του λιανεμπορίου με ασφάλεια έστω και με ραντεβού, ενώ τονίζουν ότι οι αγορές εκτός (click away) δεν είναι αποδοτικός τρόπος λειτουργίας για ορισμένους κλάδους όπως η ένδυση ή η υπόδηση.
Ισχυροί παράγοντες του λιανεμπορίου αλλά και θεσμικοί φορείς του μικρομεσαίου λιανεμπορίου, ζητούν την επιστροφή σε μια εμπορική “κανονικότητα”, επικαλούμενοι το μοντέλο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ. “Ας ανοίξουμε – με κανόνες και αυστηρό όριο πελατών ανά χώρο- ώστε να μπορέσουμε να δουλέψουμε αποδοτικά”, σημειώνει παράγοντας του εγχώριου λιανεμπορίου, υπογραμμίζοντας πως τα υβριδικά μοντέλα των “click”, έχουν σε “μεγάλο βαθμό μπερδέψει τόσο τα συστήματα των επιχειρήσεων, αλλά κυρίως τους καταναλωτές”.
Το παραπάνω ωστόσο αίτημα χαρακτηρίζεται “μαξιμαλιστικό”, από την πλευρά της κυβέρνησης, που επιχειρεί να ισορροπήσει ανάμεσα στον κίνδυνο της πανδημίας αλλά και τις ανάγκες αγοράς και καταναλωτών.
Προς το παρόν, φαίνεται θετική στο μερικό άνοιγμα της αγοράς από την 1η Μαρτίου, αλλά και στο να δοθεί παράταση στην εκπτωτική περίοδο έως το τέλος Μαρτίου. Η συγκεκριμένη πρόταση προήλθε από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, προκειμένου να εκτονωθεί το στοκ εμπορευμάτων, ωστόσο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, πρόκειται για μια μάλλον ανέξοδη απόφαση, την οποία τείνει να λάβει η κυβέρνηση.
“Ούτως ή άλλως, η αγορά κινείται εδώ και ένα χρόνο περίπου σε μια μόνιμη εκπτωτική κατάσταση” σημειώνουν παράγοντες του εμπορίου, οι οποίοι υπενθυμίζουν πως μέσω των προσφορών θα επιτρέπονταν η διοχέτευση του στοκ και μετά τη λήξη των επίσημων χειμερινών εκπτώσεων. Το πρόβλημα, όπως σημειώνουν, παραμένει η πρόσβαση του καταναλωτή στην αγορά, προσβλέποντας μάλιστα στην “αντίδραση του ελατηρίου”, για όποιες αγορές έχουν προγραμματιστεί αλλά έχουν “μείνει πίσω” εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ανάπτυξης θεωρεί εφικτό να λειτουργήσουν τα καταστήματα από την ερχόμενη Δευτέρα στις “κόκκινες περιοχές” και άρα και στην Αττική με τον περιορισμό του click away ή του click inside, εφόσον συνεχιστεί η βελτίωση στα επιδημιολογικά νούμερα. Κάτι, ωστόσο, για το οποίο θα έχουν τον τελευταίο λόγο οι ειδικοί αυτή την εβδομάδα, αφού εξεταστούν ενδελεχώς όλα τα σενάρια και οι πιθανές εναλλακτικές.
Παράλληλα εξετάζεται παλαιότερη εισήγηση, για την εφαρμογή ενός νέου ψηφιακού συστήματος έγκρισης μετακινήσεων αποκλειστικά με σκοπό τα ψώνια, η οποία νωρίτερα είχε “σκοντάψει” σε κανονιστικά θέματα. Πρόκειται για έναν νέο 5ψήφιο τηλεφωνικό αριθμό που θα στέλνονται τα SMS προς έγκριση μετακίνησης, το οποίο ωστόσο μένει να φανεί πως θα υπερκεράσει τους υφιστάμενους περιορισμούς μετακίνησης πολιτών.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις