Ποια είναι τα σχήματα που θα διεκδικήσουν την Εγνατία Οδό

Ποια είναι τα σχήματα που θα διεκδικήσουν την Εγνατία Οδό
Γερανός στην Εγνατία Οδό (φωτογραφία αρχείου) Eurokinissi

Άλλαξαν τα δεδομένα στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Σχήματα που κατέθεσαν ενδιαφέρον, δεν ανανέωσαν την εγγυητική συμμετοχής. Ποια διεκδικούν το έργο.

Κούρσα για τρεις, όπως όλα δείχνουν ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με διαθέσιμες πληροφορίες, αν και στην διαδικασία μπορούν να προσέλθουν όσοι κατέθεσαν αρχικό ενδιαφέρον, τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Κάποια σχήματα δεν ανανέωσαν την εγγυητική συμμετοχής με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συμμετάσχουν στην τελική φάση.

Να θυμίσουμε πως αρχικά, στις 11 Δεκεμβρίου διεξήχθη η διαδικασία κατάθεσης προσφορών με μία μόνο συμμετοχή, αυτή του σχήματος ΓΕΚ Τέρνα με την Egis Projects. Στη συνέχεια υπήρξαν προσφυγές από τα άλλα δύο σχήματα με αποτέλεσμα το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει σε επανάληψη της διαδικασίας. Η νέα καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση των προσφορών είναι η 1η Απριλίου 2021.

Το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Projects θα είναι και πάλι παρών, ενώ στο παιχνίδι μπαίνουν και τα δύο σχήματα που προκάλεσαν την επανάληψη της διαδικασίας. Αναφερόμαστε στο σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-Roadis Transportation Holding και στο σχήμα Vinci Highways και Vinci Concessions με τη Mytilineos Holdings το οποίο ενισχύθηκε με την παρουσία της ΑΒΑΞ.

Ακόμα ένα ενδιαφέρον στοιχείο της επικείμενης ημερομηνίας είναι πως η πώληση των μετοχών της Reggeborgh από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, διαλύει τις όποιες σκιές είχαν δημιουργηθεί από την παράλληλη κατοχή μετοχών στον όμιλο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Αυτό που είναι ευρέως παραδεκτό στην αγορά είναι πως όποιος αποκτήσει την Εγνατία Οδό, αυτόματα μετατρέπεται στον “βασιλιά των αυτοκινητόδρομων”. Ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας συγκεντρώνει το ενδιαφέρον λόγω της έκτασης και της στρατηγικής του θέσης καθώς πέρα από το ότι συνδέεται με 3 άλλους αυτοκινητόδρομους (Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και στο μέλλον με Κεντρική Οδό-Ε65), περιλαμβάνει και τρεις κάθετους άξονες που συνδέουν τη χώρα με Σκόπια, Αλβανία και Βουλγαρία.

Πιο συγκεκριμένα, το αντικείμενο της παραχώρησης είναι ο βασικός άξονας από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Εβρου, μήκους 658 χλμ., και οι κάθετοι άξονες Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, με μήκος και οι τρεις 225 χλμ.

Αν στον διαγωνισμό επικρατήσει το σχήμα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τότε ο συγκεκριμένος όμιλος θα έχει παρουσία σε 4 αυτοκινητόδρομους με μήκος σχεδόν 1.700 χιλιόμετρα. Αν αντίστοιχα επικρατήσει το σχήμα της ΑΚΤΩΡ θα έχει παρουσία σε 5 αυτοκινητόδρομους με μήκος σχεδόν 1.600 χιλιόμετρα. Τέλος αν το σχήμα της VINCI είναι ο παραχωρησιούχος θα μιλάμε για παρουσία σε 4 αυτοκινητόδρομους (5 για την ΑΒΑΞ) με μήκος πάνω από 1.450 χιλιόμετρα.

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσή του, όπως και των τριών καθέτων οδικών αξόνων, για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη. Το ενδιαφέρον στις προσφορές που θα κατατεθούν είναι το ποσό καθώς υπάρχουν εκτιμήσεις για επενδύσεις 1,5 δισ. ευρώ, τα μισά εκ των οποίων θα πρέπει να κατευθυνθούν σε έργα αναβάθμισης και συντήρησης. Εξαιρετικά σημαντικό θεωρείται το τμήμα των έργων που αφορά τις πολυάριθμες σήραγγες του άξονα.

Επίσης στο αντικείμενο του διαγωνισμού συμπεριλαμβάνεται και η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του κάθετου άξονα που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τους Ευζώνους, στα σύνορα με τα Σκόπια.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα