Πτώση F-4: Αγωνία για τον κυβερνήτη – Σε εξέλιξη οι έρευνες για τον εντοπισμό του

Πτώση F-4: Αγωνία για τον κυβερνήτη – Σε εξέλιξη οι έρευνες για τον εντοπισμό του
Eurokinissi

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη Ευστάθιο Τσιτλακίδη, τον δεύτερο πιλότο του μοιραίου F4 που έπεσε στον κυπαρισσιακό κόλπο το πρωί της Δευτέρας. Πένθος για τον συγκυβερνήτη Υποσμηναγό Μάριο - Μιχαήλ Τουρούτσικα.

Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί ολόκληρη η χώρα τις έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη, Σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη, του δεύτερου πιλότου του μοιραίου F4 που κατέπεσε στον κυπαρισσιακό κόλπο το πρωί της Δευτέρας.

Η αναζήτησή του συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και από το πρώτο φως της ημέρας.

Στην περιοχή επιχειρούν ένα C-130, το οποίο ρίχνει φωτοβολίδες με τις οποίες φωτίζεται η περιοχή των ερευνών και βοηθά έτσι τα πλωτά μέσα του Λιμενικού, ενώ ελικόπτερα Super Puma και S-70 εναλλάσσονται μεταξύ τους σκανάροντας όλη την περιοχή.

Αρκετές ώρες μετά τη μοιραία πτώση, οι έρευνες παραμένουν άκαρπες, χωρίς ωστόσο να “σβήνουν” οι ελπίδες.

Τα πιθανά σενάρια της τραγωδίας

Τα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό συμβάν που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας εκ των δύο πιλότων του αεροσκάφους, ο Υποσμηναγός (Ι) Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας είναι υπό διερεύνηση, με τους ειδικούς να προχωρούν σε εκτιμήσεις για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έπεσε το F-4 Phantom.

Συγκκεριμένα, τα πιθανά σενάρια για τα αίτια της μοιραίας πτώσης ανέλυσαν στην ΕΡΤ ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, κ. Παντελής Φραγκούλης και ο αεροναυπηγός κ. Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Αρχικά, ο κ. Φραγκούλης εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στην Πολεμική Αεροπορία και την οικογένεια του αδικοχαμένου πιλότου, γιατί όπως είπε, «σήμερα χάσαμε ένα κομμάτι της πατρίδας».

Παλαιό αλλά εκσυγχρονισμένο το αεροσκάφος

Διευκρίνισε ότι «Τα αεροσκάφη αυτά, (στο οποίο επέβαιναν οι δύο άνδρες) μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια, έχουν μπει πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Πρέπει να ξέρετε ότι τα αεροσκάφη αυτά και όλα τα αεροσκάφη, ό, τι πετάει στον αέρα, υπόκεινται σε μεγάλες επιθεωρήσεις. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από’ κει και πέρα γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο τύπος του συγκεκριμένου αεροσκάφους είχε έρθει πρώτη φορά στη χώρα, κατόπιν παραγγελίας, το 1972 και μία δεύτερη παραλαβή πραγματοποιήθηκε το 1977. Δεν έχει διευκρινιστεί η ημερομηνία παραλαβής του επίμαχου αεροσκάφους.

Καραϊωσηφίδης: Όλα μας τα πολεμικά αεροσκάφη πληρούν τα στάνταρ του ΝΑΤΟ

Ο κ. Καραϊωσηφίδης, συμφώνησε με τα λεγόμενα του εμπειρογνώμονα, τονίζοντας: «Τα F-4 Phantom είναι δύσκολα αεροσκάφη. Σκεφτείτε ότι σήμερα υπάρχουν μαχητικά που έχουμε σε υπηρεσία, τα Rafale, που τα εκσυγχρονίζουμε, τα οποία σε περίπτωση που ο πιλότος αποπροσανατολιστεί, μπει σε έναν ελιγμό που είναι επικίνδυνος, υπάρχει τρόπος πατώντας ένα κουμπί, το αεροπλάνο να έρθει ευθεία και οριζόντια. Έχει αναπτυχθεί τέτοιο σύστημα και είναι σε ισχύ. Τα αεροπλάνα αυτά, επίσης, έχουν ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πτήσης. Το F-4 Phantom είναι ένα αεροπλάνο σχεδιασμένο τη δεκαετία του ’50, εξελιγμένο στις αρχές της δεκαετίας του ’60, που τα περισσότερα συστήματα του είναι ηλεκτρομηχανικά, αλλά οποιοδήποτε ιπτάμενο μέσο, το οποίο ένας μηχανικός το υπογράφει και το αποδεσμεύει και ένας πιλότος το υπογράφει και το αποδέχεται για πτήση, είναι ασφαλές. Μη ασφαλή αεροπλάνα δεν πετάνε, πολύ δε περισσότερο στην Ελλάδα, σε μια αεροπορία του ΝΑΤΟ, σε μια αεροπορία η οποία έχει το υψηλότερο στάνταρ ασφάλειας».

Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά

«Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά», υπογράμμισε ο κ. Καραϊωσηφίδης για τα πιθανά αίτια της σημερινής τραγωδίας και πρόσθεσε: «Εγώ δεν θα μπορούσα να αποκλείσω την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός. Να θυμίσω ότι στο παρελθόν έχουμε αρκετά περιστατικά, όπου έχουμε χάσει αεροπλάνα κυριολεκτικά από απρόοπτο γεγονός. Έχει συγκρουστεί μεγάλο πουλί με μονοκινητήριο αεροπλάνο, μπήκε στον κινητήρα, ο κινητήρας έσκασε, αλλά εκεί υπήρξε εγκατάλειψη του αεροσκάφους».

Σε αυτό το σημείο, διευκρίνισε το εξής: «Όλα τα μαχητικά έχουν καθίσματα και φυλασσόμενα γιατί είναι αδύνατον ο χειριστής να βγει με άλλο τρόπο από το αεροσκάφος με τη μεγάλη ταχύτητα που πετάει. Αλλά η εκτίναξη και η χρήση των καθισμάτων αυτών δεν διασφαλίζει και τη διαφυγή. Δηλαδή έχουμε πολλές περιπτώσεις όπου το μικρό ύψος, η στάση του αεροπλάνου στην εκτίναξη, η σχετική θέση με το έδαφος έχει σαν αποτέλεσμα την αποτυχία αυτής της διαδικασίας».

«Υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή», συμπλήρωσε μεταξύ άλλων, ο αεροναυπηγός. «Η εκτίναξη σε τέτοια ύψη (30 μέτρων) θεωρητικά στέλνει τα καθίσματα σε ύψος ασφαλές για να ανοίξουν τα αλεξίπτωτα, αλλά δυστυχώς έχουμε δει πάρα πολλές φορές περιστατικά, όπου η εγκατάλειψη δεν είναι επιτυχής και αν οι πληροφορίες είναι σωστές – ότι έχουμε αλεξίπτωτο στο νερό και νεκρό τον χειριστή οπλικών συστημάτων του αεροσκάφους, δηλαδή τον συγκυβερνήτη – φοβάμαι ότι ίσως έχουμε ένα τέτοιο περιστατικό».

Ένα άλλο πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος χειριστή του αεροσκάφους, σύμφωνα με τον κ. Καραϊωσηφίδη. «Έμπειροι χειριστές κάνουν λάθος. Δυστυχώς συμβαίνει ή ξεκινάει μια αλυσίδα. Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους δεν είναι αποτέλεσμα μιας και μοναδικής αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός. Ξεκινάμε από κάπου και για να συντριβεί τελικά το αεροσκάφος εξελίσσεται με τέτοιο τρόπο που δεν είναι αντιμετωπίσιμη κατάσταση».

Κλείνοντας, ο κ. Φραγκούλης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει μαύρο κουτί σε αυτά τα αεροσκάφη και συμπλήρωσε ότι «από τα συντρίμμια πολλές φορές βρίσκουμε ένα μέρος της αιτίας. Είναι πολύ δύσκολο να διερευνήσουμε τις περιπτώσεις αυτές γιατί πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πάρα πολλούς παράγοντες, ακόμα και αν ανασύρουμε το αεροσκάφος, το οποίο είναι σε 1.000 μέτρα βάθος σε εκείνο το σημείο που έχει πέσει».

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα