Τα διπλώματα οδήγησης και το αλαλούμ με τις μοτοσικλέτες – Τι ισχύει τελικά
Διευκρινίσεις από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την ΚΥΑ για τους κατόχους διπλώματος Β'. "Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος", αναφέρεται στην ανακοίνωση.
- 24 Σεπτεμβρίου 2020 15:28
Σε διευκρινίσεις προχωρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά το αλαλούμ που προέκυψε μετά την ΚΥΑ για τους κατόχους διπλώματος τύπου Β’.
Οι διευκρινίσεις του υπουργείου έρχονται μετά το δημοσίευμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ σύμφωνα από το οποίο “ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κυβικά εκατοστά χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση”.
Όπως αναφέρει τώρα η αρμόδια αρχή, η ρύθμιση αφορά την “προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης”.
Πρόκειται για τροποίηση της ισχύουσας οδηγίας η οποία πλέον προσαρμόζεται στη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία για τις ισοδυναμίες των διπλωμάτων. Να αναφέρουμε εδώ πως ο σχετικός νόμος για τις ισοδυναμίες στη χώρα μας, δεν έχει ακόμη ψηφιστεί, ωστόσο το πληροφοριακό σύστημα προσαρμόστηκε για λόγους “ετοιμότητας”.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης θα καθοριστούν από το νομικό πλαίσιο, όταν αυτό έρθει στη Βουλή. Κοινώς, για την ώρα ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β’ δεν μπορεί αυτομάτως να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση, όπως ανέφεραν οι αρχικές πληροφορίες του ΑΜΠΕ. Μάλιστα, μετά τις πρώτες πληροφορίες, υπήρξε και έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης.
Η ανακοίνωση αναλυτικά:
“Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.
Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.
Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.
Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα”.
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.