Τέμπη: Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες – Αναζητούνται απαντήσεις και οι υπεύθυνοι για την τραγωδία
Τέσσερα, μέχρι στιγμής, τα πρόσωπα που διώκονται για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αριθμός που εκτιμάται ότι θα αυξηθεί τις επόμενες ημέρες.
- 11 Μαρτίου 2023 07:11
Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζονται σε πολλαπλά μέτωπα οι έρευνες των αρχών για τα αίτια του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Προς το παρόν ποινικές διώξεις για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών (κακούργημα) και ανθρωποκτονία και σωματικές βλάβες κατά συρροή (πλημμελήματα) έχουν απαγγελθεί σε τέσσερα άτομα. Στον 59χρονο σταθμάρχη της Λάρισας που έχει προφυλακιστεί, στον επιθεωρητή του ΟΣΕ και σε δύο ακόμα σταθμάρχες στην Λάρισα.
Άγνωστο αποτελεί αν και πόσο θα ανοίξει η “βεντάλια” της απόδοσης ευθυνών και σε πιο υψηλά ιστάμενα πρόσωπα, με την ανακρίτρια πάντως να φαίνεται να προσανατολίζεται προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς φέρεται να έχει δηλώσει ότι το κατώφλι του δικαστικού μεγάρου αναμένεται να περάσουν κι άλλα πρόσωπα που “με πράξεις ή παραλείψεις οδήγησαν στο πολύνεκρο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου“.
Οι δύο εφέτες που θα αναλάβουν τις ανακρίσεις
Με ομόφωνη απόφαση της Ολομέλειας των Εφετών Λάρισας, ορίστηκαν οι δύο εφέτες που θα αναλάβουν στο εξής τις ανακρίσεις για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.
Το Σώμα όρισε τον Εφέτη, Σωτήρη Μπακαΐνη ως τακτικό ανακριτή με αναπληρώτρια του την Σοφία Λυμπεριάδου.
Η σύγκληση της Ολομέλειας έγινε με αίτημα του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών, Σταμάτη Δασκαλόπουλου, ο οποίος εποπτεύει το σύνολο των ερευνών για το τραγικό δυστύχημα, λόγω της μείζονος σοβαρότητας της υπόθεσης.
Μέχρι το 2019 λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, σύμφωνα με την δικογραφία
Η τηλεδιοίκηση του ΟΣΕ λειτουργούσε λειτουργούσε μέχρι το καλοκαίρι του 2019, αλλά σταμάτησε λόγω έλλειψης προσωπικού, αναφέρει στην κατάθεσή του, που περιέχεται στην δικογραφία για την τραγωδία στα Τέμπη, ο πρώην σταθμάρχης του ΟΣΕ, Ιωάννης Κολλάτος, σύμφωνα με αποκαλύψεις του e-reportaz.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα, ο πρώην σταθμάρχης, που βρέθηκε ενώπιον της ανακρίτριας στις 7 Μαρτίου, τόνισε στην κατάθεσή του ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης “υπήρχε από το Νοέμβριο του 2007 μέχρι και το καλοκαίρι του 2019” με αποτέλεσμα να ρυθμίζεται μόνη της η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών.
“Η τηλεδιοικηση στεγαζόταν στον σταθμό της Λάρισας σε συγκεκριμένο απομονωμένο χώρο και μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών ρυθμιζόταν η κυκλοφορία και βλέπαμε αποτύπωμα κάθε αμαξοστοιχίας στον κεντρικό πίνακα μέσω των λυχνιών οι οποίες γίνονταν κόκκινες κατά τη στιγμή διέλευσης της αμαξοστοιχίας, ενώ βλέπαμε την κυκλοφορία και μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών“.
Όπως φέρεται να ανέφερε ο κ. Κολλάτος, δεύτερος λόγος για την απουσία τηλεδιοίκησης ήταν μια πυρκαγιά έξω από τη Λάρισα, που κατέστρεψε έναν υποσταθμό ο οποίος δεν αντικαταστάθηκε ποτε.
Στη συνεχεια της κατάθεσης του ο κ Κολλάτος ανάφερε ότι έκτοτε η κυκλοφορία διεξαγόταν μέσω των σταθμαρχών.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις