Ξεκίνησαν οι έρευνες για τη μεγαλύτερη σύγχρονη σιδηροδρομική τραγωδία – Απεργούν οι σιδηροδρομικοί

Ξεκίνησαν οι έρευνες για τη μεγαλύτερη σύγχρονη σιδηροδρομική τραγωδία – Απεργούν οι σιδηροδρομικοί
Από το σημείο του δυστυχήματος στα Τέμπη MotionTeam

Ήδη βγαίνουν δεκάδες αναφορές σχετικά με την κατάσταση στο δίκτυο, εκθέσεις για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, για την κατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.

Συνεχίζονται οι εξελίξεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, απόρροια του πολύνεκρου δυστυχήματος που συνέβη το βράδυ της Τρίτης στα Τέμπη.

Εχθές η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου (ΡΑΣ) ανακοίνωσε αυτεπάγγελτη έρευνα σε ΟΣΕ και Hellenic Train ζητώντας όλα τα τεκμήρια και τα στοιχεία για την διερεύνηση της υπόθεσης.

Επίσης ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης δήλωσε πως η εντολή που έχει λάβει από τον πρωθυπουργό είναι να προχωρήσει στην σύσταση επιτροπής εμπειρογνωμόνων η οποία θα μελετήσει τα συστημικά αίτια που οδήγησαν σε αυτήν την τραγωδία.

Δουλειά της επιτροπής η οποία αναμένεται να συσταθεί σήμερα, θα είναι να βγει πόρισμα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος και κάτω από ποιες συνθήκες συνέβη.

Για το θέμα προέβη σε δήλωση ο τομεάρχης υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς σημειώνοντας πως “τα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα διερευνηθούν από κάποια δήθεν «υπερκομματική επιτροπή» που θα ορίσει η κυβέρνηση με πρόσωπα της αρεσκείας της.

Υπάρχουν οι αρμόδιες Αρχές που θα τα ερευνήσουν όλα διεξοδικά. Εκτός εάν ο κ. Μητσοτάκης που την προανήγγειλε, έχει κάποια σπουδή να βγάλει ένα προεκλογικό πόρισμα, που θα επιβεβαιώσει αυτό που έσπευσε να προδικάσει χθες: Πως για όλα φταίει «κυρίως ένα ανθρώπινο λάθος».

Την ίδια ώρα στο διαδίκτυο βγαίνουν δεκάδες αναφορές σχετικά με την κατάσταση στο δίκτυο, εκθέσεις για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, για την κατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.

Εχθές είχαμε και την πρώτη ανακοίνωση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη από τον ΟΣΕ που αναφέρει πως “Σε μια στιγμή βαθιάς οδύνης για το χαμό δεκάδων συνανθρώπων μας είναι δύσκολο κανείς να βρει λόγια. Συλλυπητήρια σε όλους τους γονείς τους συζύγους, τους συγγενείς, τους συντρόφους τους φίλους. Συλλυπητήρια σε όλη την Ελλάδα για την ανείπωτη τραγωδία. Πλέον το ελάχιστο που οφείλουμε, είναι να αποδοθεί πλήρης και απόλυτη δικαιοσύνη. Το πρώτο μέλημα όλων ήταν να διαχειριστούμε το τραγικό συμβάν στο πεδίο”.

Από την πλευρά τους οι σιδηροδρομικοί σε σύσκεψη που έγινε εχθές αποφάσισαν νέα 24ωρη απεργία σήμερα Παρασκευή 3 Μαρτίου. Στην ανακοίνωση τους επισημαίνουν πως θα υπάρξει και συνέντευξη τύπου για την ενημέρωση για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές σημαντικό είναι πλέον να προχωρήσει ένας ανασχεδιασμός του ΟΣΕ και εκσυγχρονισμός των λειτουργιών του σε συνάρτηση με την ολοκλήρωση των εργολαβιών της ΕΡΓΟΣΕ που έχουν σχέση με την λειτουργία της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης.

Παράλληλα να προχωρήσουν τα σχεδιαζόμενα έργα για τη συντήρηση και ανάταξη του εθνικού δικτύου αλλά και να ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός των δύο εταιρειών βάσει του ψηφισθέντος νόμου. Το δίκτυο έχει χωριστεί σε 3 γεωγραφικές περιοχές.

Η μια είναι το δίκτυο Βόρειας Ελλάδας, η δεύτερη το δίκτυο της Πελοποννήσου και η τρίτη η γραμμή της κεντρικής Ελλάδας. Η πρώτη εργολαβία για την βόρεια Ελλάδα είχε πάρει το πράσινο φως της Διυπουργικής και είχε πάρει το δρόμο της υλοποίησης.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα