Αεροπορική εταιρεία προτρέπει επιβάτες να χρησιμοποιουν τρένα – Και υπάρχει λόγος

Αεροπορική εταιρεία προτρέπει επιβάτες να χρησιμοποιουν τρένα – Και υπάρχει λόγος
Φωτογραφία αρχείου Getty Images

Τους λόγους για τους οποίους πασίγνωστη αεροπορική εταιρεία ζητά από το επιβατικό κοινό να χρησιμοποιεί τα τρένα εξηγεί η CEO. Προτίθεται ακόμα και να αγοράσει εισιτήρια.

Η CEO γνωστής αεροπορικής εταιρείας προτρέπει -με κάθε δυνατό τρόπο- τους επιβάτες να χρησιμοποιούν για τις μεταφορές τους το τρένο και όχι το αεροπλάνο.

Ο λόγος που η εταιρεία προχώρησε σε αυτή την κίνηση δεν είναι άλλος από την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις που έχει η συχνή χρήση αεροσκαφών στο περιβάλλον.

Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM θα ήθελε να εξυπηρετεί πολύ λιγότερους ανθρώπους στη σύντομη διαδρομή μεταξύ του αεροδρομίου Σίπχολ του Άμστερνταμ και των Βρυξελλών, ενώ προτίθεται ακόμα και να τους αγοράσει εισιτήρια τρένου.

“Αν υπάρχουν συνδέσεις, αν οι συνδέσεις είναι καλές, αν φτάνουν στο Σίπχολ, αν εκτελούνται και τα Σαββατοκύριακα, είμαστε περισσότερο από πρόθυμοι να σταματήσουμε να πετάμε προς τις Βρυξέλλες”, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Μαριάν Ρίντελ της εταιρείας στο POLITICO.

Και πρόσθεσε: “Μετακινούμε τους πελάτες μας από το αεροπλάνο στο τρένο”.

Η εν λόγω απόφαση έρχεται μετά τις πιέσεις που δέχοντσι οι αεροπορικές εταιρείας για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα – και πρώτες στη “γραμμή του πυρός” είναι οι σύντομες πτήσεις που θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από πολύ πιο φιλικές για το περιβάλλον σιδηροδρομικές μεταφορές.

Η KLM αντιμετωπίζει ακόμη ένα πρόβλημα. Το Σίπχολ φτάνει τη μέγιστη χωρητικότητά του για πτήσεις, και η κυβέρνηση προσπαθεί να περιορίσει τον αριθμό των απογειώσεων και προσγειώσεων για να μειώσει την ηχορύπανση.

“Είναι σκανδαλώδες το γεγονός ότι σε μια εποχή κλιματικής έκτακτης ανάγκης εξακολουθούμε να έχουμε αυτά τα επιπλέον δρομολόγια”, δήλωσε ο Victor Thévenet, από την πράσινη ομάδα Transport & Environment. “Αυτές οι πτήσεις [μεταξύ Βρυξελλών και Άμστερνταμ] έχουν 14 φορές μεγαλύτερο αντίκτυπο στο κλίμα από ό,τι το τρένο”.

Η προσέγγιση της Μαριάν Ρίντελ συμπίπτει με εκείνη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θέτει ως φιλόδοξο στόχο να διασφαλίσει ότι οι μετακινήσεις κάτω των 500 χιλιομέτρων θα είναι ουδέτερες ως προς το CO2 έως το 2030.

Το πρόβλημα που δημιουργείται

Ένα μεγάλο πρόβλημα για την κατάργηση των τεσσάρων καθημερινών πτήσεων μεταξύ του Σίπχολ και των Βρυξελλών είναι ότι η εναλλακτική σιδηροδρομική σύνδεση δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις, με ιδιαίτερο πρόβλημα τα πρωινά δρομολόγια και τα δρομολόγια του Σαββατοκύριακου.

“Πρέπει να επιλύσουμε μερικά σημεία συμφόρησης προτού μπορέσουμε πραγματικά να το εφαρμόσουμε”, δήλωσε η CEO της KLM, προσθέτοντας ότι θέλει αυτό να συμβεί όσο πιο “σύντομα τόσο το καλύτερο”.

Ενώ η ολλανδική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την ενίσχυση της επιβατικής σιδηροδρομικής κίνησης στις διαδρομές προς τις Βρυξέλλες, το Παρίσι, το Λονδίνο, το Ντίσελντορφ, τη Φρανκφούρτη και το Βερολίνο, και επιδοτεί ακόμη και νυχτερινές σιδηροδρομικές συνδέσεις, ο επικεφαλής της KLM τάσσεται κατά της απαγόρευσης πτήσεων μικρών αποστάσεων όπως η γαλλική.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα