Αγνοείται τουριστικό υποβρύχιο που επισκεπτόταν το ναυάγιο του Τιτανικού

Αγνοείται τουριστικό υποβρύχιο που επισκεπτόταν το ναυάγιο του Τιτανικού
Τουριστικό υποβρύχιο που επισκέπτεται το ναυάγιο του Τιτανικού (φωτογραφία αρχείου) YouTube

Σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση έρευνας εντοπισμού υποβρυχίου που μετέφερε τουρίστες στο ναυάγιο του Τιτανικού, το οποίο αγνοείται στον Ατλαντικό ωκεανό.

Συναγερμός έχει σημάνει στον Ατλαντικό Ωκεανό μετά την εξαφάνιση υποβρυχίου που χρησιμοποιείται για να μεταφέρει τουρίστες για να δουν από κοντά το θρυλικό ναυάγιο του Τιτανικού.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το BBC, η ακτοφυλακή της Βοστώνης ανέφερε ότι επιχείρηση για την εύρεση του υποβρυχίου είναι σε εξέλιξη τη Δευτέρα, ενώ κυβερνητικές υπηρεσίες και εταιρείες βαθέων υδάτων βοηθούν την επιχείρηση.

Η ιδιωτική εταιρεία OceanGate Expeditions, που διοργανώνει τις συγκεκριμένες αποστολές, επιβεβαίωσε με δήλωσή της ότι το υποβρύχιο ανήκει στην εταιρεία και ότι σε αυτό επέβαιναν άνθρωποι, καθώς μέχρι τώρα δεν είχε γίνει γνωστό εάν και πόσοι επιβαίνοντες βρίσκονταν στο μικρό καταδυόμενο σκάφος.

Εξερευνούμε όλες τις επιλογές για να φέρουμε το πλήρωμα πίσω με ασφάλεια“, ανέφερε σε δήλωσή της, τονίζοντας πως η προσοχή όλων είναι στραμμένη στα μέλη του πληρώματος και τις οικογένειές τους.

Εργαζόμαστε για την ασφαλή επιστροφή των μελών του πληρώματος“, πρόσθεσε.

Τα συγκεκριμένα μικρά καταδυόμενα σκάφη διαφέρουν από τα στρατιωτικού τύπου υποβρύχια και μεταφέρουν περιστασιακά τουρίστες που πληρώνουν για να επισκεφθούν το ναυάγιο του Τιτανικού.

Το υποβρύχιο μπορεί να φιλοξενήσει έως πέντε άτομα, σύμφωνα με την εταιρεία και σε αυτά περιλαμβάνεται ένας καπετάνιος, ένας εμπειρογνώμονας και τρεις τουρίστες.

Το κόστος των δημοφιλών εκδρομών στο ναυάγιο μπορεί να ανέρχεται σε δεκάδες χιλιάδες δολάρια, συμπεριλαμβανομένης και της κατάδυσης στον Τιτανικό, με τη συγκεκριμένη εταιρεία, να χρεώνει τους επισκέπτες 250.000 δολάρια (195.270 £) για μια θέση στην 8ήμερη αποστολή της. Η κατάδυση και η ανάδυση στο κουφάρι του Τιτανικού διαρκούν περίπου 8 ώρες.

Το διάσημο ναυάγιο βρίσκεται 3.800 μέτρα (12.500 πόδια) στον πυθμένα του Ατλαντικού, και 600 χιλιόμετρα (370 μίλια) από την ακτή της Νέας Γης, στον Καναδά. Το επιβατηγό πλοίο, το οποίο ήταν το μεγαλύτερο πλοίο της εποχής του, χτύπησε σε παγόβουνο στο παρθενικό του ταξίδι από το Σαουθάμπτον το 1912. Από τους 2.200 επιβάτες και το πλήρωμα, περισσότεροι από 1.500 πέθαναν.

Τον γύρο του κόσμου έκαναν τον περασμένο μήνα εντυπωσιακές εικόνες από την πρώτη ψηφιακή απεικόνιση του Τιτανικού σε πλήρες μέγεθος, με τη βοήθεια της τεχνολογίας χαρτογράφησης βαθέων υδάτων παρέχοντας για πρώτη φορά μια μοναδική τρισδιάστατη άποψη ολόκληρου του πλοίου.

Ο Τιτανικός έχει διερευνηθεί εκτενώς από τότε που ανακαλύφθηκε το ναυάγιο, το 1985. Αλλά είναι τόσο τεράστιο που στο σκοτάδι του βυθού, οι κάμερες δεν μπορούσαν να το αποτυπώσουν ολόκληρο.

Η νέα σάρωση αποτυπώνει το ναυάγιο στο σύνολό του, αποκαλύπτοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα του Τιτανικού. Πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2022 από τη Magellan Ltd, μια εταιρεία χαρτογράφησης σε θαλάσσια ύδατα, και την Atlantic Productions, η οποία γυρίζει ένα ντοκιμαντέρ για το έργο.

Τα υποβρύχια, τα οποία ελέγχονταν εξ αποστάσεως από μια ομάδα που επέβαινε σε εξειδικευμένο πλοίο, πέρασαν περισσότερες από 200 ώρες ερευνώντας το μήκος και το πλάτος του ναυαγίου. Πήραν περισσότερες από 700.000 εικόνες από κάθε γωνία, δημιουργώντας μια ακριβή τρισδιάστατη αναπαράσταση.

Ο Gerhard Seiffert της Magellan, ο οποίος ηγήθηκε της αποστολής, δήλωσε ότι ήταν το μεγαλύτερο έργο υποβρύχιας σάρωσης που είχε αναλάβει ποτέ.

“Το βάθος του, σχεδόν 4.000 μέτρα, αποτελεί μια πρόκληση, ενώ υπάρχουν και ρεύματα στην περιοχή – και δεν μας επιτρέπεται να αγγίξουμε τίποτα για να μην προκαλέσουμε ζημιά στο ναυάγιο“, εξήγησε. “Και η άλλη πρόκληση είναι ότι πρέπει να χαρτογραφήσεις κάθε τετραγωνικό εκατοστό – ακόμη και τα αδιάφορα μέρη, όπως στο πεδίο των συντριμμιών πρέπει να χαρτογραφήσεις τη λάσπη, αλλά το χρειάζεσαι αυτό για να συμπληρώσεις την εικόνα, ανάμεσα σε όλα τα άλλα ενδιαφέροντα αντικείμενα”.

Η σάρωση δείχνει τόσο την κλίμακα του πλοίου, όσο και κάποιες μικρολεπτομέρειες, όπως τον σειριακό αριθμό σε μία από τις προπέλες. Η πλώρη, που τώρα καλύπτεται από σταλακτίτες σκουριάς, εξακολουθεί να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ακόμη και 100 χρόνια μετά την απώλεια του πλοίου. Στην κορυφή βρίσκεται το κατάστρωμα του πλοίου, στο οποίο μια “τρύπα”, αποκαλύπτει το κενό, όπου κάποτε βρισκόταν η μεγάλη σκάλα.

Η πρύμνη όμως, είναι ένα χάος από μέταλλα. Αυτό το τμήμα του πλοίου κατέρρευσε καθώς έπεσε στον πυθμένα της θάλασσας.

Τα συντρίμμια που περιβάλλουν το πλοίο βρίσκονται διάσπαρα αντικείμενα, μεταξύ των οποίων περίτεχνα μεταλλικά έργα, αγάλματα και κλειστά μπουκάλια σαμπάνιας. Υπάρχουν επίσης προσωπικά αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένων δεκάδων παπουτσιών.

Ο Parks Stephenson, ο οποίος μελετά τον Τιτανικό εδώ και πολλά χρόνια, δήλωσε ότι “έμεινε άναυδος” όταν είδε για πρώτη φορά τις σαρώσεις. “Σας επιτρέπει να δείτε το ναυάγιο όπως δεν μπορούσατε ποτέ να το δείτε. Αυτό που δείχνει τώρα είναι η πραγματική κατάσταση του ναυαγίου”, ανέφερε. Είπε ότι ακόμα η μελέτη των νέων εικόνων θα μπορούσε να προσφέρει νέες πληροφορίες για το τι συνέβη στον Τιτανικό εκείνη τη μοιραία νύχτα του 1912.

“Πραγματικά δεν καταλαβαίνουμε τον χαρακτήρα της σύγκρουσης με το παγόβουνο. Δεν ξέρουμε καν αν το χτύπησε κατά μήκος της δεξιάς πλευράς, όπως φαίνεται σε όλες τις ταινίες – μπορεί να προσγειώθηκε πάνω στο παγόβουνο”, εξήγησε.

“Η μελέτη της πρύμνης”, πρόσθεσε, “θα μπορούσε να αποκαλύψει τον τρόπο με τον οποίο το πλοίο χτύπησε στον πυθμένα της θάλασσας”.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα