Αστρονόμοι ερευνούν το ενδεχόμενο να έχουν λάβει σήμα από εξωγήινους

Αστρονόμοι εντόπισαν την πιο κοντινή αστρική έκρηξη που έχει δει ανθρώπινα μάτια εδώ και μια δεκαετία NASA, ESA, CSA, STScI, Webb ERO Production Team via AP

Αστρονόμοι από το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον εντόπισαν την πιο κοντινή αστρική έκρηξη που έχει δει ανθρώπινα μάτια εδώ και μια δεκαετία. Είπαν πως αυτό το σουπερνόβα “είναι ο κύριος υποψήφιος για την παρακολούθηση εξωγήινων ραδιοφωνικών σημάτων”.

Πρόσφατα Αμερικανός αξιωματικός πληροφοριών αποκάλυψε μυστικά προγράμματα που ‘τρέχουν’ εδώ και δεκαετίες με οχήματα μη ανθρώπινης προέλευσης, που υπάρχουν σε όλον τον κόσμο.

Το έκανε με την άδεια του Κογκρέσου, που κάποιοι προσπαθούσαν να αφήσουν στο ‘σκοτάδι’.

Ακολούθησε η ενημέρωση της NASA για επιτροπή που εξετάζει στοιχεία για Unidentified Anomalous Phenomena (Μη Ταυτοποιημένα Ανώμαλα Φαινόμενα) και θα δημοσιεύσει έκθεση μέσα στο καλοκαίρι.

Παρεμπιπτόντως, το UAP είναι το νέο UFO που είχε στιγματιστεί, εξαιτίας των όσων ζούσαν όσοι υποστήριζαν πως έχουν δει Unidentified Anomalous Phenomena, από όσους ήθελαν να διατηρήσουν μυστικές τις ενέργειες τους.

Οι νέες αποκαλύψεις από αυτό το μέτωπο αφορούν αστρονόμους που χρησιμοποιούν νέο σουπερνόβα, για την αναζήτηση σημάτων από εξωγήινους.

Tι είναι σουπερνόβα

Ως σουπερνόβα αναφέρεται μια ισχυρή και εξαιρετικά ενεργητική αστρική έκρηξη που συμβαίνει στο τέλος του κύκλου ζωής ορισμένων τύπων αστεριών μεγάλης μάζας. Είναι ένα από τα πιο βίαια και καταιγιστικά γεγονότα στο σύμπαν.

Παρέχουν στους αστρονόμους πληροφορίες για τη συμπεριφορά της ύλης, υπό ακραίες συνθήκες και ως προς την καλύτερη κατανόηση της αστρικής εξέλιξης, την προέλευση των βαρέων στοιχείων και τη διαστολή του σύμπαντος.

Όταν ένα τεράστιο αστέρι εξαντλεί το πυρηνικό του καύσιμο, η προς τα μέσα βαρυτική κατάρρευση του πυρήνα του διακόπτεται από την ισχυρή δύναμη μεταξύ πρωτονίων και νετρονίων. To αποτέλεσμα δημιουργεί ένα ωστικό κύμα που διαδίδεται προς τα έξω. Έτσι, το αστέρι αναγκάζεται να εκραγεί σε μια λαμπρή επίδειξη φωτός και ενέργειας.

Η έκρηξη απελευθερώνει μια τεράστια ποσότητα ενέργειας, ξεπερνώντας για λίγο έναν ολόκληρο γαλαξία και παράγοντας μια έντονη έκρηξη ακτινοβολίας.

Οι σουπερνόβα διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην εξέλιξη των γαλαξιών, καθώς διασκορπίζουν βαριά στοιχεία και εμπλουτισμένα υλικά στο διάστημα, τα οποία μπορούν αργότερα να χρησιμοποιηθούν στο σχηματισμό νέων αστέρων, πλανητών, ακόμη και ζωής.

Τι ανακάλυψαν οι αστρονόμοι

Ένας σουπερνόβα που ανακαλύφθηκε τον Μάιο, 21 εκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη θα μπορούσε να είναι ένας πιθανός φάρος επικοινωνίας με εξωγήινους.

Όπως αναφέρεται στο Νew Scientist, ομάδα αστρονόμων με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον έχει το βλέμμα τους στο SN 2023ixf, στον γαλαξία Pinwheel. Eίναι η πιο κοντινή αστρική έκρηξη που έχει δει ανθρώπινα μάτια εδώ και μια δεκαετία.

Ακολουθούν φωτογραφίες του αστροφωτογράφου Andrew McCarthy των εκπληκτικών λήψεων από το διάστημα. Πάνω αριστερά υπάρχει μια μικρή λάμψη “ένα φως που αναβοσβήνει στη γωνία όπου το αστέρι εκρήγνυται” όπως ανέφερε στην ανάρτηση του.

Εντοπίστηκε στο Εθνικό Αστρονομικό Παρατηρητήριο στο Γκόζο, μόλις τέσσερα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα της 19ης Μαΐου, επιτρέποντας στους ερευνητές να προσδιορίσουν ότι ήταν ένας σουπερνόβα τύπου ΙΙ (βλ. ένα αστέρι τουλάχιστον 8 φορές μεγαλύτερο από το μέγεθος του ήλιου μας).

Μια έκρηξη σουπερνόβα τύπου ΙΙ συμβαίνει όταν ένα πολύ μεγάλο αστέρι δεν μπορεί πλέον να συντήξει άτομα μέσα στον πυρήνα του, με αποτέλεσμα να εκραγεί, αποβάλλοντας τα εξωτερικά του στρώματα.

Το φως από ένα αστέρι που εκρήγνυται μπορεί να είναι ορατό για μήνες ή και χρόνια μετά το συμβάν.

Επειδή το SN 2023ixf είναι πολύ νεότερο από προηγούμενες παρατηρήσεις σουπερνόβα, η ομάδα του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον πιστεύει ότι είναι ο κύριος υποψήφιος για την παρακολούθηση εξωγήινων ραδιοφωνικών σημάτων

Ο επικεφαλής της ομάδας των αστρονόμων που έκαναν την ανακάλυψη (με τη χρήση στρατηγικών που λειτουργούν σε πραγματικό χρόνο) James Davenport παραδέχτηκε ότι είναι απίθανο ο ίδιος και οι συνεργάτες του να έρθουν σε επαφή με εξωγήινους “ωστόσο πιστεύω πως αξίζει να κάνουμε μια προσπάθεια.

Το χειρότερο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί θα ήταν να έρθει ένα σήμα και να μην το προσέξουμε γιατί δεν μπήκαμε καν στον κόπο να το κοιτάξουμε” αν υπάρχουν κατοικήσιμοι πλανήτες στη ζώνη παρακολούθησης τους.

Σε κάθε περίπτωση, βέβαια η ανακάλυψη του σουπερνόβα είναι εκπληκτική -ούτως ή άλλως- για τους αστρονόμους.

H NASA δήλωσε ότι το SN 2023ixf πιθανότατα θα φωτίσει και θα παραμείνει ορατό στα τηλεσκόπια για μήνες.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις