Διασυρμός από το BBC για τα Τέμπη: “Στα τρένα της Ελλάδας έχουν ακόμα τηλέφωνα και μηνύματα”
Οι απεργίες των σιδηροδρομικών, οι κινητοποιήσεις κατά της Hellenic Train αλλά και οι παραλείψεις που υπήρχαν εδώ και χρόνια στα συστήματα ασφαλείας είναι στο επίκεντρο των ρεπορτάζ του BBC αλλά και του Sky News.
- 02 Μαρτίου 2023 15:46
Εκτενή κάλυψη παρέχουν τα διεθνή ΜΜΕ για το δυστύχημα στα Τέμπη με τη σύγκρουση των τρένων, με το BBC να εστιάζει μάλιστα την Πέμπτη στην απεργία των σιδηροδρομικών εργαζομένων καθώς, όπως αναφέρει η ανταπόκριση, “η οργή μεγαλώνει”.
Το βρετανικό δίκτυο αποφάσισε να εστιάσει στην απεργία για να αναδείξει τις παθογένειες στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας, το οποίο και χαρακτηρίζει “προηγούμενου αιώνα”. Το ρεπορτάζ του απεσταλμένου Nick Beake στη Λάρισα, σημειώνει πως ο αρχικός πόνος έχει γίνει οργή, επικαλούμενο την ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων.
Αφού κάνει αναδρομή στα τραγικά γεγονότα και στη χρονική αλληλουχία τους, ο δημοσιογράφος τονίζει πως “πολλοί στην Ελλάδα βλέπουν το δυστύχημα ως ένα γεγονός που ήταν θέμα χρόνου να συμβεί“, ενώ όπως σημειώνει, οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους κατηγορούν τις ελληνικές κυβερνήσεις για το ότι τελικά οδηγηθήκαμε σε αυτό το “τραγικό αποτέλεσμα”.
Είναι δε χαρακτηριστικό, πως στην on camera ανταπόκρισή του ο Nick Beake τονίζει πως ναι μεν ο Έλληνας πρωθυπουργός έκανε λόγο για “ανθρώπινο σφάλμα”, αναφερόμενος στον σταθμάρχη που διώκεται, ωστόσο όπως λέει υπάρχουν τεράστιες τεχνολογικές ελλείψεις στο δίκτυο ασφαλείας, με τις επικοινωνίες να γίνονται μέσω τηλεφώνου και μηνυμάτων.
Το BBC τονίζει στο ρεπορτάζ του στην παραίτηση του πρώην υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή, λέγοντας πως αναλαμβάνει την ευθύνη για τις “μακροχρόνιες αποτυχίες” των ελληνικών Αρχών. Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί μια ανεξάρτητη έρευνα που υπόσχεται ότι θα αποδώσει δικαιοσύνη, σχολιάζει το BBC.
“Όμως η φράση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ότι φταίει το “τραγικό ανθρώπινο λάθος” έχει προκαλέσει οργή”, συνεχίζει το βρετανικό δίκτυο.
Στη συνέχεια, το ρεπορτάζ αναφέρεται στις διαμαρτυρίες της Τετάρτης και την αστυνομική καταστολή έξω από τα γραφεία της Hellenic Train, ενώ αναφορά γίνεται στη σιωπηλή αγρυπνία στη Λάρισα για τη μνήμη των θυμάτων. Παριστάμενος δηλώνει στο δίκτυο πως η καταστροφή, ήταν θέμα χρόνου να συμβεί.
“Το σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν προβληματικό, φθαρμένο, με κακοπληρωμένο προσωπικό”, δηλώνει στο γαλλικό πρακτορείο AFP ο Νίκος Σάββα, φοιτητής ιατρικής από την Κύπρο. “Ο σταθμάρχης που συνελήφθη δεν πρέπει να πληρώσει το τίμημα για ένα συνολικά φθαρμένο σύστημα’, πρόσθεσε ο ίδιος. “Πρόκειται για ένα απαράδεκτο περιστατικό, η κατάσταση αυτή είναι γνωστή εδώ και τριάντα χρόνια“, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Κώστας Μπαργιώτας, γιατρός με έδρα του τη Λάρισα.
Στο BBC μιλάει και ο Κώστας Μαλίζος, πρόσφατα συνταξιοδοτημένος χειρουργός και Ομότιμος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ο οποίος επέστρεψε στη δουλειά του για να χειρουργήσει τραυματισμένους επιβάτες. Οι περιγραφές του είναι ανατριχιαστικές, καθώς αναφέρει πως αυτή τη στιγμή γίνεται ταυτοποίηση DNA σε όσους δεν έχουν ακόμη αναγνωριστεί. Προσθέτει πως είναι δύσκολο να πει κανείς πόσα άτομα αγνοούνται. Στις δηλώσεις του αντικρούει το μήνυμα Μητσοτάκη, αναφέροντας πως το συμπέρασμα περί “ανθρώπινου λάθους” είναι πολύ βιαστικό και πως είναι απαραίτητη μια εκτεταμένη, ανεξάρτητη έρευνα.
“Δυστυχώς η πλειονότητα των νεκρών είναι νέοι φοιτητές. Έφυγαν από το σπίτι, χαρούμενοι μετά το τριήμερο για να πάνε να συνεχίσουν τις σπουδές τους ή για να δουν τους συγγενείς τους, και δεν έφτασαν ποτέ”, καταλήγει ο κ. Μαλίζος, με τα λόγια του οποίου κλείνει και το ρεπορτάζ του BBC.
Τα παραπάνω σχολιάστηκαν και στα social media της χώρας μας.
“Ξεπερασμένο το δίκτυο της Ελλάδας”
Σε αντίστοιχο βεληνεκές είναι βέβαια και το ρεπορτάζ του Adam Parsons του Sky News. Όπως εκείνος αναφέρει στη δική του ανταπόκριση, “μόλις πριν από έναν μήνα, ένα από τα συνδικάτα στους σιδηροδρόμους προειδοποιούσε ότι οι ελλείψεις και οι αστοχίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σοβαρό δυστύχημα. Η πρόεδρος της ρυθμιστικής αρχής των σιδηροδρόμων είπε ότι τα συστήματα σηματοδότησης εξακολουθούν να εξαρτώνται από τη χειροκίνητη λειτουργία, αποδίδοντάς τα όλα σε ανθρώπινο λάθος”, τονίζει ο Parsons, για να κάνει στη συνέχεια αναλυτική περιγραφή του πρόσφατου, τραγικού γεγονότος.
Μάλιστα, όπως σχολιάζει ο ανταποκριτής του Sky News, “αν διευθύνει κανείς έναν σιδηρόδρομο, δεν μπορεί να φτάσει σε πιο θεμελιώδη αποτυχία σχετικά με όσα έγιναν. Λίγες μόνο ώρες μετά το δυστύχημα, η αστυνομία συνέλαβε τον σταθμάρχη από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας. Αλλά ήδη στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει συζήτηση σχετικά με το αν είναι ευθύνη ενός και μόνο ανθρώπου ή αν μιλάμε για ένα τελικά αναπόφευκτο αποτέλεσμα που ήρθε ως συνέπεια των αποτυχιών στο δίκτυο, το οποίο σε σχέση με άλλους σιδηροδρόμους της ΕΕ, είναι ξεπερασμένο”.
“Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αυτό που συνέβη εδώ, καμία δικαιολογία για την καταστροφή, για τους νεκρούς, τους ετοιμοθάνατους και τους τραυματίες. Απλά, δεν έπρεπε να συμβεί. Η πρόκληση πλέον για την Ελλάδα είναι να διασφαλίσει πως κάτι τέτοιο δεν θα επαναληφθεί ποτέ”, καταλήγει το ρεπορτάζ του Sky News.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.