Δολοφονια Τζορτζ Φλόιντ: Η Adidas έκανε retweet το σποτ της Nike
Στη μάχη κατά του ρατσισμού δεν χωράνε ανταγωνισμοί. Κι αυτό το αποδεικνύουν οι δύο μεγαλύτερες εταιρίες αθλητικών ειδών με retweets και καρδούλες στο Twitter.
- 31 Μαΐου 2020 08:38
«Για μια φορά, ‘Don’t Do It’ (…). Μην παριστάνεις ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στην Αμερική»: την έκκληση απευθύνει η κατασκευάστρια αθλητικών ειδών Nike με διαφημιστικό σποτ που μεταφόρτωσε στον λογαριασμό της στο Twitter κι αντιστρέφει τη φράση-σήμα κατατεθέν της, «Just Do It» («Απλώς κάνε το»), αναφερόμενη στον θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ, 46χρονου Αφροαμερικανού, κατά τη διάρκεια βίαιης προσαγωγής του από λευκούς αστυνομικούς, γεγονός που πυροδότησε κύμα διαδηλώσεων και ταραχών στις ΗΠΑ.
Αφήνοντας κατά μέρος τον σκληρό ανταγωνισμό της με τη Nike, η Adidas επέλεξε να αναμεταδώσει το μήνυμα αυτό, προσθέτοντας στο retweet της τη λεζάντα «Όλοι μαζί θα προχωρήσουμε μπροστά. Όλοι μαζί θα αλλάξουμε τα πράγματα».
«Μην αγνοείς τον ρατσισμό. Μην ανέχεσαι να μας παίρνουν ζωές αθώων. Μη βρίσκεις δικαιολογίες. Μην παριστάνεις ότι αυτό δεν σε αφορά», σφυροκοπά το διαφημιστικό σποτ της Nike — απλό κείμενο, λευκή γραμματοσειρά σε μαύρο φόντο, με υπόκρουση μια πιανιστική σύνθεση —, διάρκειας ενός λεπτού.
Στο retweet της Adidas, η Νike απάντησε με καρδούλα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Nike κάνει διαφημιστική εκστρατεία θίγοντας κοινωνικά ζητήματα.
Το 2018, σε μία από αυτές δέσποζε η μορφή του παίκτη του αμερικάνικου φούτμπολ Κόλιν Κάπερνικ, που μπήκε στη μαύρη λίστα εξαιτίας της διαμαρτυρίας του για τη ρατσιστική βία της αστυνομίας.
Ο Κάπερνικ γονάτιζε κατά την ανάκρουση του εθνικού ύμνου πριν από τους αγώνες, μορφή διαμαρτυρίας την οποία είχαν μιμηθεί αρκετοί αθλητές.