“Έμφραγμα” στα αεροδρόμια της Ευρώπης – Αποκαταστάθηκε το “τεχνικό πρόβλημα” αλλά οι καθυστερήσεις παραμένουν

“Έμφραγμα” στα αεροδρόμια της Ευρώπης – Αποκαταστάθηκε το “τεχνικό πρόβλημα” αλλά οι καθυστερήσεις παραμένουν
Αεροσκάφος της British Airways 2023 Armando Franca, File/AP Photo

Το τεχνικό ζήτημα του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας επιλύθηκε, όμως από ότι φαίνεται πολλοί άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη θα αργήσουν να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Μαρτυρίες Βρετανών που είναι καθηλωμένοι στο εξωτερικό.

“Παρέλυσε” σήμερα η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη με την Εθνική Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας (NATS) της Βρετανίας να αναγκάζεται να προβεί σε περιορισμούς, την ώρα που αξιωματούχοι της υπηρεσίας εργάζονται για την αντιμετώπιση ενός τεχνικού ζητήματος που προέκυψε νωρίτερα.

Αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια προειδοποιούν τους επιβάτες για καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων σε ολόκληρη την Ευρώπη αλλά και πως η “εκτεταμένη αναστάτωση” που έχει προκληθεί θα συνεχιστεί παρά την επιδιόρθωση του τεχνικού σφάλματος.

Οι Εθνικές Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας (NATS) δήλωσαν στις 3:15 μ.μ. ότι “εντόπισαν και αποκατέστησαν” το τεχνικό πρόβλημα που προκάλεσε την ακύρωση περισσότερων από 500 πτήσεων, αλλά η διακοπή που ακολούθησε αναμένεται να διαρκέσει περαιτέρω και μέσα στην εβδομάδα.

“Αντιμετωπίζουμε αυτήν την ώρα το τεχνικό πρόβλημα και θέσαμε σε εφαρμογή περιορισμούς στη ροή της κυκλοφορίας για να διατηρηθεί η ασφάλεια. Μηχανικοί εργάζονται για να βρουν και να διορθώσουν το πρόβλημα”, δήλωσε νωρίτερα εκπρόσωπος της NATS, τονίζοντας πως δεν έχει κλείσει ο βρετανικός εναέριος χώρος.

Περίπου ένα εκατομμύριο επιβάτες επρόκειτο να πετάξουν από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο σήμερα, Δευτέρα (28/08), που σημειωτέον είναι αργία, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Cirium – με πολλούς να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις ακόμα και 12 ωρών.

Η NATS τόνισε ότι το πρόβλημα έχει επίπτωση στη δυνατότητά της να επεξεργάζεται αυτόματα σχέδια πτήσης.

“Έως ότου οι μηχανικοί μας επιλύσουν το πρόβλημα, τα σχέδια πτήσης εισάγονται χειροκίνητα, γεγονός που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να τα επεξεργαστούμε με τον ίδιο όγκο… Οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες αναζητούν όλες τις πιθανές λύσεις για να διορθώσουν το πρόβλημα το ταχύτερο δυνατόν”, πρόσθεσε επίσης.

Διοικήσεις αεροδρόμιων όπως του Μάντσεστερ και του Στάνστεντ του Λονδίνου προειδοποίησαν για πιθανά προβλήματα σε πτήσεις. Άλλα αεροδρόμια όπως του Λούτον του Λονδίνου και του Μπέρμιγχαμ ανέφεραν ότι εργάζονται για να κατανοήσουν τον αντίκτυπο του προβλήματος και το χρονοδιάγραμμα εντός του οποίου μπορούν να επανέλθουν οι κανονικές λειτουργίες, ενώ η αεροπορική εταιρεία British Airways τόνισε επίσης ότι συνεργάζεται στενά με την NATS για να κατανοήσει την έκταση του προβλήματος.

Άλλες αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Ryanair, ανέφεραν ότι ορισμένες πτήσεις από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο θα καθυστερήσουν ή θα ακυρωθούν.

Ο ιρλανδικός πάροχος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας AirNav Ireland τόνισε ότι το πρόβλημα προκαλεί “σημαντικές καθυστερήσεις πτήσεων σε όλη την Ευρώπη που ταξιδεύουν προς, από ή μέσω του εναέριου χώρου του Ηνωμένου Βασιλείου“.

Εκπρόσωπος της διοίκησης του αεροδρομίου Χίθροου του Λονδίνου, του πιο πολυσύχναστου κόμβου στη δυτική Ευρώπη, τόνισε ότι το αεροδρόμιο συνεργάζεται με τη NATS και άλλους εταίρους του αεροδρομίου για να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο στους επιβάτες, ενώ το Γκάτγουικ, νότια του Λονδίνου, είπε ότι είναι πιθανές ακυρώσεις πτήσεων.

Η διοίκηση του αεροδρόμιου του Δουβλίνου τόνισε ότι ζητήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας έχουν ως αποτέλεσμα καθυστερήσεις και ακυρώσεις ορισμένων πτήσεων από και προς την ιρλανδική πρωτεύουσα και συνέστησε στους επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν σήμερα να επικοινωνούν εκ των προτέρων με την αεροπορική τους εταιρεία για να μάθουν για την πτήση τους.

Νωρίτερα η σκωτσέζικη αεροπορική εταιρεία Loganair ανέφερε σε ανάρτησή της στην πλατφόρμα X, ότι σημειώθηκε βλάβη στο δίκτυο των συστημάτων υπολογιστών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στη Βρετανία, προειδοποιώντας ότι μπορεί να υπάρξουν καθυστερήσεις στις διεθνείς πτήσεις.

Πολλοί επιβάτες με αναρτήσεις τους σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέφεραν ότι παραμένουν μέσα σε αεροπλάνα στους διαδρόμους προσγείωσης – απογείωσης ή σε κτίρια του αεροδρομίου, στην Ελλάδα, την Ισπανία, την Πορτογαλία, το Ισραήλ και αλλού, περιμένοντας να αναχωρήσουν σε μια μέρα αιχμής λόγω δημόσιας αργίας σήμερα σε μέρη της Βρετανίας.

Αυτόπτης μάρτυρας που βρισκόταν μέσα σε αεροπλάνο καθηλωμένο στον διάδρομο προσαπογείωσης με προορισμό τη Βουδαπέστη είπε ότι ο πιλότος ενημέρωσε τους επιβάτες για ενδεχόμενη καθυστέρηση 8-12 ωρών.

Χωρίς προσωπικό και πληροφορίες το αεροδρόμιο του Λουξεμβούργου

Προβλήματα αντιμετωπίζουν και όσοι επιβάτες ταξιδεύουν προς το Λονδίνο με μία επιβάτη να ενημέρωνει πως η πτήση της από το αεροδρόμιο του Λουξεμβούργου προς το αεροδρόμιο Στάνστεντ του Λονδίνου ακυρώθηκε.

“Η Ryanair μας έστειλε με email ότι η πτήση ακυρώθηκε, στην πύλη δεν υπάρχει καμία ενημέρωση και ακόμα περιμένουμε κάποιον να μας βοηθήσει να ανακτήσουμε τις παραδοτέες αποσκευές μας και να φύγουμε από το αεροδρόμιο.

Οι επιβάτες είναι πολύ αγχωμένοι και στα τηλέφωνά τους προσπαθούν να κάνουν εκ νέου κράτηση για νέες πτήσεις, καθώς δεν υπάρχει προσωπικό αεροπορικής εταιρείας τριγύρω. Δεν μπορέσαμε να βρούμε απευθείας πτήσεις σήμερα σε καμία αεροπορική εταιρεία.

Έτσι, ξανακάναμε κράτηση για την επόμενη διαθέσιμη πτήση της Ryanair που είναι αύριο το απόγευμα”, δήλωσε η ίδια στο BBC.

Καθηλωμένοι στη Μαγιόρκα εκατοντάδες Βρετανοί

Ο Emmett Lyons, δημοσιογράφος του CBS News, μιλώντας στο BBC δήλωσε πως βρίσκεται καθηλωμένος στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα από τις 11:00.

Ο ίδιος αναφέρει πως το αεροδρόμιο της Μαγιόρκα αντιμετώπιζε ήδη από χθες προβλήματα, αφού πολλές πτήσεις ακυρώθηκαν λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων που επικρατούσαν στην περιοχή, προβλήματα που συνεχίστηκαν λόγω του “τεχνικού ζήτηματος” και σήμερα.

“Είμαστε στο έδαφος για μερικές ώρες… μας είπαν ότι δεν γνωρίζουμε πότε μπορεί να απογειωθεί η πτήση και ότι θα παραμείνουμε ακινητοποιημένοι για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα”.

“Δεν έχω βιώσει ποτέ χειρότερη εμπειρία”

“Είμαστε κολλημένοι στο αεροδρόμιο της Πάλμα από τις 7 το απόγευμα χθες, με ελάχιστες έως καθόλου πληροφορίες για το πώς θα φτάσουμε στο σπίτι μέσω της Jet2”, είπε στο BBC ο επιβάτης Kris Gitting που ταξίδευε από την Πάλμα στη Βρετανία.

“Η πρώτη μας πτήση αναβλήθηκε από τις 10 μ.μ. στις 2 π.μ. Στη συνέχεια στις 4 το πρωί. Και μετά ακυρώθηκε”, είπε περιγράφοντας πως βρίσκονταν ξαπλωμένοι στο πάτωμα του αεροδρομίου μαζί με εκατοντάδες άλλους ανθρώπους.

Πρόσθεσε επίσης ότι η αεροπορική εταιρεία “δεν έχει παράσχει επαρκή κουπόνια φαγητού ή νερού” και αρκετές οικογένειες – ειδικά εκείνες με μικρά παιδιά – δυσκολεύονται. “Ποτέ δεν έχω βιώσει χειρότερη υπηρεσία στη ζωή μου”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα