Εταιρεία έβαλε μοντέλο να ποζάρει με T-shirt και μπικίνι – Σάλος με τη φωτογράφιση
Η εταιρεία λιανικής Boohoo κατηγορήθηκε για αντικειμενοποίηση και σεξουαλικοποίηση του γυναικείου φύλου μετά από μια φωτογραφία που οι λήψεις αναδείκνυαν το σώμα και όχι το ρούχο που φορούσε το μοντέλο.
- 16 Φεβρουαρίου 2022 15:23
Στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών βρέθηκε διαφήμιση της Boohoo, εταιρείας λιανικής πώλησης ρούχων ύστερα από τη δημοσίευση φωτογραφιών μοντέλου, όπου φαίνεται να ποζάρει φορώντας ένα oversized T-shirt και από κάτω αντί για παντελόνι ένα μικροσκοπικό μπικίνι.
Συγκεκριμένα η εταιρεία κατηγορήθηκε πως αντικειμενοποιεί και σεξουαλικοποιεί τις γυναίκες, αφού στην προκειμένη το μοντέλο φωτογραφήθηκε είτε από γωνίες που αναδείκνυαν την πίσω πλευρά του μπικίνι είτε έχοντας ανοιχτά τα πόδια, στάσεις που σε καμία περίπτωση δεν στόχευαν στην προώθηση του T-shirt.
Η Boohoo, η οποία έχει λογοκριθεί και στο παρελθόν για μια καμπάνια της με κεντρικό μήνυμα το “send nudes”, σε δήλωσή της ανέφερε πως ο τρόπος που προβάλλει τα ενδύματα “αντιπροσωπεύει το diversity των γυναικών στην κοινωνία αλλά και τις ανάγκες των πελατών της”.
Από τη μεριά του ο βρετανικός ελεγκτικός μηχανισμός για τις διαφημίσεις (Advertising Standards Authority – ASA) υποστήριξε πως η συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια άφηνε το κορίτσι εκτεθειμένο καθώς αντί να εστιάσει στο προϊόν (το μπλουζάκι) οι φωτογραφίες επικεντρώνονταν σε συγκεκριμένα σημεία του σώματός της.
“Υπογραμμίζουμε πως ούτε το -εν μέρει- γυμνό, ούτε το μπικίνι έχουν κάποια σχέση με το προϊόν ενώ οι φωτογραφίες δεν αντιπροσωπεύουν τον τρόπο που ένα T-shirt φοριέται. Γι’ αυτούς τους λόγους καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως αυτή η διαφήμιση αντικειμενοποιεί και σεξουαλικοποιεί τις γυναίκες. Και συνεπώς αποτελεί μια ανεύθυνη ενέργεια που είναι πιθανό να προσβάλει τους επισκέπτες του ιστοτόπου.”
Από τη μεριά της η Boohoo απέσυρε τη διαφήμιση σημειώνοντας πως αντιλαμβάνεται την σημασία των όσων έθιξε η ASA ενώ μελλοντικά πρόκειται να επιδεικνύει μεγαλύτερη ενσυναίσθηση όσον’ αφορά την ευθύνη της προς τους πελάτες και καταναλωτές.
Το 2019 ο ελεγκτικός μηχανισμός για τις διαφημίσεις στη Βρετανία είχε απαγορεύσει μια ακόμα διαφήμιση της Boohoo που χρησιμοποιούσε τη φράση “Send nudes” σε μια απόπειρα να προωθήσει ρούχα στο χρώμα του δέρματος.
Στην εικόνα πρωταγωνιστούσε ένα μοντέλο με λευκό μίνι φόρεμα και μπεζ ζακέτα με το μήνυμα “Send nudes – Θέσε τον τόνο με τις νέες αποχρώσεις της σεζόν” να αναγράφεται στην εικόνα.
Η ASA υποστήριξε ότι επρόκειτο για μια πράξη ανεύθυνη εκ μέρους της εταιρείας καθώς ήταν πιθανό να παρερμηνευτεί και να ενθαρρύνει μια “δυνητικά επικίνδυνη μόδα της εποχής των social media”.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις