“Έβλεπαν τις γυναίκες με καμπύλες ως μόδα και όχι ως πραγματικότητα”

Διαβάζεται σε 3'
“Έβλεπαν τις γυναίκες με καμπύλες ως μόδα και όχι ως πραγματικότητα”
iStock

Η Anna Shillinglaw, ιδρύτρια πρακτορείου μοντέλων, όπως και πολλοί ακόμα ειδικοί της μόδας εκφράζουν την ανησυχία τους για την “οπισθοχώρηση” της συμπερίληψης.

Τα δεδομένα δείχνουν αντίστροφη τάση προς την συμπερίληψη, με το 95% των εμφανίσεων σε 208 πρόσφατα σόου μόδας να αποτελούνται μόνο από πολύ λεπτές γυναίκες. Οι ειδικοί της μόδας εκφράζουν ανησυχίες για την επιστροφή σε «εξαιρετικά αδύνατα μοντέλα».

‘Oπως αναφέρει ο Guardian, η Vogue Business κυκλοφόρησε την Τρίτη (8/10) την έκθεσή της για την συμπερίληψη όλων των σωματότυπων της άνοιξης/καλοκαιριού του ’25 και δήλωσε: «Αντιμετωπίζουμε μια ανησυχητική επιστροφή στα εξαιρετικά λεπτά μοντέλα».

Από τις 8.763 εμφανίσεις που παρουσιάστηκαν σε 208 επιδείξεις των συλλογών γυναικείων ενδυμάτων αυτόν τον μήνα, το 94,9% ήταν μοντέλα μεγέθους μεταξύ 0-4 (μέτρηση ΗΠΑ). Μόνο το 0,8% των μοντέλων ήταν plus-size ή curve, και το 4,3% ήταν μεσαίου μεγέθους.

«Φαίνεται σαν να έχουμε κάνει 10 βήματα προς τα πίσω», είπε η Anna Shillinglaw, η ιδρύτρια του πρακτορείου μοντέλων Milk Management.

Τα αδύνατα μοντέλα πάντα κυριαρχούσαν στις πασαρέλες, αλλά τα πιο πρόσφατα χρόνια είχε αρχίσει να ανέρχεται μια ευρύτερη γκάμα σωματότυπων. Σε μια στιγμή ορόσημο για το casting χωρίς αποκλεισμούς, η βρετανική Vogue παρουσίασε την Jill Kortleve μαζί με τα plus-size μοντέλα Paloma Elsesser και Precious Lee στο εξώφυλλό της τον Απρίλιο του 2023 με τον τίτλο «The New Supers».

«Τώρα νιώθω ότι ορισμένοι από τους σχεδιαστές ανώτερης κατηγορίας έβλεπαν τις γυναίκες με καμπύλες περισσότερο ως τάση στη μόδα παρά ως κάτι που είναι πραγματική ζωή», είπε η Shillinglaw. Η Chanel περιλάμβανε μερικά μοντέλα διαφόρων σωματότυπων αυτή τη σεζόν, αλλά άλλες μάρκες πολυτελείας δεν το έκαναν.

Η Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ ζήτησε συγγνώμη την περασμένη εβδομάδα αφού δέχθηκε κριτική επειδή ανάρτησε μια εικόνα ενός μοντέλου στα παρασκήνια της επίδειξής της, του οποίου τα κιλά ορισμένοι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης χαρακτήρισαν ως ανησυχητικά για την υγεία.

Η Kering, η μητρική εταιρεία επωνυμιών όπως η Gucci και η Balenciaga, και η LVMH, η οποία περιλαμβάνει τη Louis Vuitton και τον Dior, ένωσαν τις δυνάμεις τους το 2017 με έναν χάρτη για την προστασία της ευημερίας των μοντέλων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την απαγόρευση των μοντέλων μεγέθους μηδέν και κάτω των 16 ετών από τα σόου τους.

Η Kering αύξησε την ελάχιστη ηλικία της στα 18 το 2019, αλλά οι κύριοι ανταγωνιστές της, συμπεριλαμβανομένης της LVMH, δεν ακολούθησαν το παράδειγμά της. Αυτή τη σεζόν στο Μιλάνο, η Sunday Rose Kidman Urban, η 16χρονη κόρη της Nicole Kidman και του Keith Urban, άνοιξε το σόου της Miu Miu, ενώ αρκετά κορυφαία μοντέλα ήταν κάτω των 21 ετών και υπερβολικά λεπτά.

Η Emily McGrail, ένα 21χρονο μοντέλο από το Μάντσεστερ, μοιράζεται την εμπειρία της από το Μιλάνο, στο TikTok. Αφού δεν κατάφερε να βρει δουλειά, της συνέστησαν να χάσει ένα εκατοστό από τους γοφούς της. «Κοίταξα γύρω μου τα άλλα μοντέλα και ένιωσα ότι δεν άξιζα να είμαι εκεί», είπε στον Guardian. «Σε σύγκριση ένιωθα ότι είχα παραπάνω κιλά». Τεχνικά, για το ύψος και την ηλικία μου θα με θεωρούσαν λιποβαρή, αλλά κοιτάζοντας τριγύρω αυτά τα κορίτσια ένιωθα τεράστια»

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα