Γαλλία: Ξεκίνησε η δίκη των Air France και Airbus για την αεροπορική τραγωδία του 2009
Η πολύκροτη δίκη για ανθρωποκτονία από αμέλεια για το δυστύχημα της Air France το 2009 εξατίας του οποίου έχασαν τη ζωή τους 228 άνθρωποι, ξεκίνησε με κραυγές "ντροπής" καθώς οι δύο κατηγορούμενες εταιρείες δηλώνουν αθώες.
- 10 Οκτωβρίου 2022 21:25
Ξεκίνησε στο Παρίσι η δίκη για ανθρωποκτονία από αμέλεια για τη συντριβή της πτήσης 447 της Air France το 2009, με την αίθουσα του δικαστηρίου να σωπαίνει καθώς ένας δικαστής διάβαζε τα ονόματα των 228 επιβατών και του πληρώματος που έχασαν τη ζωή τους στο χειρότερο ατύχημα της αεροπορικής εταιρείας.
Ωστόσο, η σιγή αυτή δεν κράτησε για πολύ με τις οικογένειες των θυμάτων να ξεσπούν και να εκφράζουν την οργή τους όταν οι διευθύνοντες σύμβουλοι της Air France και της Airbus δήλωσαν αθώοι για ακούσια ανθρωποκτονία και εξέφρασαν τα συλλυπητήριά τους.
«Ντροπή» και «πολύ αργά» ήταν κάποιες από τις φράσεις που ακούστηκαν στο δικαστήριο, καθώς η Anne Rigail και ο Guillaume Faury έκαναν τις εναρκτήριες δηλώσεις τους στη δίκη.
Η πτήση AF447 της Air France πραγματοποιούσε την πτήση από το Ρίο ντε Ζανέιρο στο Παρίσι όταν χάθηκε από τα ραντάρ στη μέση μιας καταιγίδας πάνω από τον Ατλαντικό την 1η Ιουνίου 2009. Χρειάστηκαν τέσσερα λεπτά και 24 δευτερόλεπτα για να πέσει το αεροπλάνο 11.500 μέτρα προτού συντριβεί και χάσουν τη ζωή τους όλοι οι επιβαίνοντες.
Γάλλοι ερευνητές διαπίστωσαν πως το πλήρωμα διαχειρίσθηκε εσφαλμένα τις ενδείξεις για απώλεια ταχύτητας από αισθητήρες οι οποίοι είχαν μπλοκάρει από πάγο εξαιτίας της καταιγίδας, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να χάσει τη στήριξή του επειδή κρατούσε τη μύτη του υπερβολικά ψηλά.
Είναι η πρώτη φορά που οι εταιρείες λογοδοτούν απευθείας σε μια δίκη μετά από αεροπορικό δυστύχημα, καθώς οι δικηγόροι των οικογενειών των επιβατών αγωνίζονται για χρόνια για να βρεθεί η συγκεκριμένη υπόθεση στο δικαστήριο. Μια απόφαση του 2019 να εγκαταλειφθεί η υπόθεση, επειδή οι ανακριτές δεν μπόρεσαν να καθορίσουν ποιος έφταιγε, ανετράπη.
Η Air France και η Airbus αρνήθηκαν τις κατηγορίες ότι η αμέλειά τους οδήγησε στη συντριβή. Η Airbus από τη μία υποστηρίζει πως η συντριβή οφείλεται σε λάθος χειρισμό του πιλότου του αεροσκάφους, ενώ η Air France ισχυρίζεται ότι οι συγκεχυμένοι συναγερμοί μπέρδεψαν τους πιλότους.
Μέρες μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους, τα συντρίμμια εντοπίστηκαν να επιπλέουν στον ωκεανό. Χρειάστηκαν όμως σχεδόν δύο χρόνια και μια έρευνα 31 εκατομμυρίων ευρώ (27 εκατομμύρια £) για να εντοπιστεί ό,τι είχε απομείνει από το αεροπλάνο στον βυθό της θάλασσας και να ανακτηθούν τα δεδομένα πτήσης του μαύρου κουτιού και οι συσκευές εγγραφής φωνής.
«Δεκατρία χρόνια περιμέναμε αυτή τη μέρα και έχουμε προετοιμαστεί για πολύ καιρό», είπε ο Daniele Lamy, ο γιος του οποίου επέβαινε στο αεροσκάφος.
Η δίκη, όπως αναφέρει ο Guardian, θα επικεντρωθεί σε ένα βασικό ερώτημα: γιατί το τριμελές πλήρωμα, με περισσότερες από 20.000 ώρες πτητική εμπειρία, δεν κατάλαβε ότι το αεροπλάνο είχε χάσει ύψος ή «σταμάτησε» και δεν ανέβαινε αλλά αντιθέτως έπεφτε.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις