Game of Thrones: Ο Τζορτζ Ρ.Ρ. Μάρτιν ρίχνεται στη μάχη διάσωσης ιστορικού σιδηρόδρομου
Ο Αμερικανός συγγραφέας προσχώρησε σε ομάδα που επιδιώκει να διασώσει τον ιστορικό σιδηρόδρομο, Santa Fe Southern Railroad.
- 28 Μαΐου 2020 12:22
Μπορεί εκατομμύρια θαυμαστές του «Game of Thrones» να περιμένουν αγωνιωδώς από τον δημιουργό της σειράς φαντασίας, Τζορτζ Ρ.Ρ. Μ Μάρτιν, να ολοκληρώσει το 6ο πολυαναμενόμενο κεφάλαιό της “Winds of Winters” (και να αποδώσει ένα ίσως πιο ικανοποιητικό τέλος από αυτό της τηλεοπτικής μεταφοράς του HBO), εκείνος ωστόσο φαίνεται πως τις τελευταίες ημέρες διοχετεύει αλλού την ενέργειά του… Ο Αμερικανός συγγραφέας προσχώρησε σε ομάδα που επιδιώκει να διασώσει τον ιστορικό σιδηρόδρομο, Santa Fe Southern Railroad.
Ο ιδιοκτήτης του κινηματογράφου Violet Crown, Μπιλ Μπανόβσκι, η συνιδρύτρια του Εθνικού Ινστιτούτου Χορού του Νέου Μεξικό, Κάθριν Οπενχάιμερ και ο Τζορτζ Ρ.Ρ. Μάρτιν αγόρασαν πρόσφατα τον σιδηρόδρομο και τρένα που κατασκευάστηκαν πριν από δεκαετίες, κατά μήκος της γραμμής 18 μιλίων (29 χιλιομέτρων) από τη Σάντα Φε έως την κοινότητα Λάμι , σύμφωνα με την εφημερίδα Santa Fe New Mexican.
Οι εκδρομές με τρένο προς τη Λάμι σταμάτησαν το 2012 και ορισμένοι κάτοικοι αναζήτησαν τρόπους για να τις ξαναρχίσουν.
Ο σιδηρόδρομος Atchison, Topeka και Santa Fe έφτασε στην κοινότητα Λάμι το 1879. Αν και είχε αρχικά σχεδιαστεί να φθάνει στη Σάντα Φε, στελέχη του οργανισμού σιδηροδρόμων και μηχανικοί δήλωσαν ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να δημιουργηθεί μια κύρια διαδρομή για την πρωτεύουσα επειδή η περιοχή ήταν ορεινή και απόκρημνη, οπότε κατασκευάστηκε δευτερεύουσα διαδρομή.
Το πρώτο τρένο Atchison, Topeka και Santa Fe έφτασε στη Santa Fe τον Φεβρουάριο του 1880 και εξυπηρετούσε την πόλη για πάνω από έναν αιώνα.
Το 1991, η εταιρεία που απέκτησε τον σιδηρόδρομο Atchison, Topeka και Santa Fe σταμάτησε τη διαδρομή. H Santa Fe Southern Railway δημιουργήθηκε για να αγοράσει τα δικαιώματα διέλευσης, τα κτίρια και τον εξοπλισμό για τη λειτουργία γραμμής μικρού μήκους.
«Υπάρχει κάτι με τα ταξίδια με τρένο που σε φέρνουν πίσω σε μια εποχή που υποθέτουμε ότι ήταν απλούστερη, βασισμένη περισσότερο στην κοινότητα, πολύ πριν από το διαδίκτυο, πριν από τα αεροπορικά ταξίδια, ακόμη και πριν από την τηλεόραση» είπε η Κάθριν Οπενχάιμερ διευκρινίζοντας ότι μαζί με τον Τζορτζ Ρ.Ρ. Μάρτιν και τον Μπιλ Μπανόβσκι επιδιώκουν να διαφυλάξουν μία πολύ διασκεδαστική εμπειρία με τρένο που βασίζεται στην ιστορία, τον πολιτισμό και την φυσική ομορφιά του Νέου Μεξικό.
Τα σχέδια περιλαμβάνουν όχι μόνο επιδιόρθωση της σιδηροδρομικής γραμμής και των γεφυρών μεταξύ Σάντα Φε και Λάμι όπου ένας τερματικός σταθμός περιμένει επιβάτες της γραμμής Amtrak που συνδέει το Σικάγο με το Λος Άντζελες και πίσω, αλλά και μία σειρά δραστηριοτήτων και πολιτιστικών εκδηλώσεων.
Το κόστος συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής και των γεφυρών και η αποκατάσταση 20 βαγονιών που χρονολογούνται το 1920, θα κοστίζει εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Κάθριν Οπενχάιμερ, η οποία δεν αποκάλυψε το ποσό που έχει διαθέσει ο καθένας μέχρι τώρα.
O Τζορτζ Ρ.Ρ. Μάρτιν είναι από το Νιου Τζέρσεϊ αλλά ως κάτοικος Σάντα Φε έχει βοηθήσει τα τελευταία χρόνια να υλοποιηθούν διάφορα πρότζεκτ στο Νέο Μεξικό.