Γερμανία: Το κόμμα CDU σε ανοιχτή διαμάχη με τους Youtubers για προεκλογικό ποστ
Για την επικεφαλής του CDU τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών οφείλονται κυρίως σε ένα βίντεο που ανήρτησαν χρήστες του YouTube στο οποίο κατήγγειλαν την περιβαλλοντική πολιτική της γερμανικής κυβέρνησης.
- 28 Μαΐου 2019 15:09
Η δελφίνος της Γερμανίδας καγκελαρίου Άγγελα Μέρκελ, η Ανεγκρέτε Κραμπ- Κάρενμπάουερ, εμπλέκεται σήμερα σε μια αντιπαράθεση επειδή χαρακτήρισε «εκλογική χειραγώγηση» την έκκληση μέσω του ιστότοπου YouTube χρηστών του Διαδικτύου προς τους Γερμανούς να μην ψηφίσουν τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού στις ευρωεκλογές, στο όνομα του κλίματος.
Οι Χριστιανοδημοκράτες (CDU/CSU) της Μέρκελ αν και αναδείχθηκαν πρώτο κόμμα στις ευρωεκλογές κατέγραψαν το χαμηλότερο ποσοστό στην ιστορία τους, ενώ οι Σοσιαλδημοκράτες (SPD) υπέστησαν μεγάλο πλήγμα και βρέθηκαν πίσω από τους Πράσινους. Τα αποτελέσματα αυτά εγείρουν ερωτήματα για την επιβίωση του κυβερνητικού συνασπισμού στη Γερμανία.
Για την επικεφαλής του CDU τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών οφείλονται κυρίως σε ένα βίντεο που ανήρτησαν χρήστες του YouTube στο οποίο κατήγγειλαν την περιβαλλοντική πολιτική της γερμανικής κυβέρνησης.
«Πώς θα αντιδρούσε η χώρα αν 70 εφημερίδες καλούσαν τους πολίτες δύο ημέρες πριν μία εκλογική αναμέτρηση να καταψηφίσουν το CDU και το SPD; Θα ήταν εκλογική χειραγώγηση», κατήγγειλε η Κραμπ- Κάρενμπάουερ, γνωστή και με τα αρχικά του ονόματός της ΑΚΚ, υπονοώντας ότι θα πρέπει να επιβληθούν κανόνες «στον ψηφιακό κόσμο».
Πολύ γρήγορα εμφανίστηκαν στο Twitter hashtag όπως «λογοκρισία» και «ΑΚΚπαραιτήσου».
Viral βίντεο
Αρχικά, πριν από μία εβδομάδα, το CDU προσπάθησε να αγνοήσει και στη συνέχεια να δυσφημίσει τον γνωστό Youtuber Rezo, ο οποίος σε βίντεο που ανήρτησε ζητούσε «την καταστροφή του CDU», παρουσιάζοντας τις πολιτικές του κόμματος υπέρ των πλουσίων και των συνταξιούχων και κατά του κλίματος.
Η Κραμπ- Κάρενμπάουερ τότε τον είχε κατηγορήσει ότι προσπάθησε να κερδίσει χρήματα από τα «κλικ», αν και στο βίντεο είχαν αποκλειστεί οι διαφημίσεις.
Όταν το βίντεο έγινε viral, με 12 εκατομμύρια θεάσεις μέχρι τώρα, το CDU προσπάθησε να πείσει τον Rezo να συναντηθεί με στελέχη του κόμματος. Όμως εκείνος απάντησε αναρτώντας ένα δεύτερο βίντεο το οποίο καλούσε τους Γερμανούς να ψηφίσουν κατά του CDU και του SPD στις ευρωεκλογές.
Είναι δύσκολο να εκτιμηθεί αν το βίντεο όντως επηρέασε τους νέους, με την μετεκλογική ανάλυση να δείχνει ότι στις ευρωεκλογές το CDU έχασε την ψήφο των νέων, ενώ αντίθετα το ψήφισαν κυρίως οι άνω των 60 ετών. Αυτή η ηλιακή ομάδα παρουσιάζει συνεχώς αύξηση και ήδη εκπροσωπεί το 36% των ψηφοφόρων.