Guardian: “Επιστροφή των Γλυπτών σημαίνει σεβασμός στην εθνική υπερηφάνεια”
Ο Guardian τάσσεται υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα. Κάνει λόγο για απόπειρα αναβίωσης της παλιάς αυτοκρατορικής δόξας της Βρετανίας καθώς και για το νόμιμο δικαίωμα της Ελλάδας.
- 24 Φεβρουαρίου 2020 12:58
Ο Guardian τάσσεται υπέρ της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα με ένα άρθρο γνώμης με αφορμή την επανέναρξη των συζητήσεων για τις διαπραγματεύσεις για το Brexit.
“Μια κυβέρνηση που τονίζει την σημασία της εθνικής υπερηφάνειας θα πρέπει να κατανοήσει το αίτημα της Ελλάδας”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Guardian στον υπότιτλο.
“Ο Μπόρις Τζόνσον και αυτοί που τον πλαισιώνουν έχουν συχνά κατηγορηθεί ότι επιθυμούν να μετατρέψουν τη Βρετανία σε ένα απομονωμένο και οπισθοδρομικό κράτος με εμμονή στην αναβίωση της παλιάς αυτοκρατορικής δόξας της. Για μια κυβέρνηση τόσο καχύποπτη απέναντι στις “κοσμοπολίτικες” αξίες, αυτό αποτελεί μια περίεργη θέση.
Οι υποστηρικτές του Brexit συνεχώς τονίζουν την σημασία της κυριαρχίας, την αυτοεκτίμηση του έθνους και την εθνική υπερηφάνεια για τα περασμένα επιτεύγματα.
Αυτό που αποτελεί επιχείρημα για τη Βρετανία μπορεί σίγουρα να αποτελέσει επιχείρημα και για την Ελλάδα. Η επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα θα αποτελέσει την αναγνώριση του νόμιμου δικαιώματος μιας ευρωπαϊκής χώρας “φίλης” αλλά και την αναγνώριση της εγκυρότητας των θέσεων της, ιδιαίτερα ύστερα από το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο έχει βρεθεί την τελευταία 10ετια.
Σίγουρα θα διέψευδε την αντίληψη ότι η Βρετανία είναι τόσο “γοητευμένη” από τη δική της χαμένη αυτοκρατορία, που αδυνατεί να αποκαταστήσει μία παλιά αδικία”, αναφέρει ο Guardian.
Υπέρ της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, με άρθρο γνώμης τάχθηκε και η συντάκτρια των Sunday Times, Σάρα Μπάξετερ.
Μάλιστα, κάλεσε τον Βρετανό πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον να “επιστρέψει τα γλυπτά στην Αθήνα γιατί εκεί ανήκουν”, γεγονός που θα αποτελούσε “μια μεγάλη χειρονομία φιλίας και αλληλεγγύης”.
Παράλληλα χαρακτήρισε το μουσείο της Ακρόπολης “υπέροχο” και “πολύ πιο όμορφο από το χώρο χωρίς παράθυρα που αφιερώνεται στα γλυπτά στο Βρετανικό Μουσείο”.