Η κρυμμένη ευφυΐα του Λεονάρντο ντα Βίντσι

default image

Ο ιδρυτής του Da Vinci Project Research Group, Michael W. Domoretsky μιλά αποκλειστικά στο News 247 και αποκαλύπτει κρυμμένα μυστικά του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Η μέθοδος του κάθετου καθρέπτη και τα ζώα πίσω από τη Μόνα Λίζα (Pics)

Ο Michael W. Domoretsky είναι ένας λάτρης του Πλάτωνα και της αρχαίας Ελλάδας.  Παθιασμένος με την τέχνη και τον Λεονάρντο ντα Βίντσι, με ολοκληρωτικό σκοπό ζωής αυτό ακριβώς πού γίνεται τώρα: να φέρει στην επιφάνεια τα κρυμμένα μυστικά του Δάσκαλου και να αποδείξει όλα αυτά που ξετυλίγονταν στα μάτια του επί δέκα χρόνια.

Σε αποκλειστική συνέντευξη του στο News247.gr μας αποκαλύπτει την μέθοδο εργασίας του μέσα από ανέκδοτες φωτογραφίες που παραχωρεί φιλικά για το Ελληνικό κοινό.

O Michael W. Domoretsky είναι ο ιδρυτής του Da Vinci Project Research Group με έδρα το Ipswich της Μασαχουσέτης.

Ο Michael και η ομάδα του μελετούν τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι για περισσότερο από μια δεκαετία και έχουν αφιερώσει περισσότερες από 75.000 εργατοώρες δουλεύοντας πάνω σε αυτό το σκοπό.

Προσεγγίζοντας το θέμα και εξετάζοντας τα κείμενα του Λεονάρντο και αντιλαμβανόμενος τις προθέσεις του, ο Michael κατάφερε να γίνει ειδικός στον προσδιορισμό των κρυμμένων εικόνων και συμβόλων στους πίνακες του Λεονάρντο και άλλων καλλιτεχνών της Αναγέννησης.

Σήμερα το News247.gr έχει την τιμή να είναι ένα από τους πρώτους διεθνείς οργανισμούς ενημέρωσης που αποκαλύπτει ένα μικρό αριθμό των πολλών εκατοντάδων ευρημάτων της ερευνητικής ομάδας πριν την συγγραφή και έκδοση μιας σειράς βιβλίων. Αυτά τα βιβλία θα φέρουν μερικά από τα μυστικά του Ντα Βίντσι στην τέχνη, στην επιστήμη και στα μαθηματικά ανάμεσα σε άλλα θέματα στο φως για πρώτη φορά.

Η ερευνητική ομάδα αποτελείται από ένα δεύτερο διευθυντή, τον Graham Nοll και μια ομάδα ανθρώπων που δουλεύουν μαζί με τον Michael για να ανακαλύψουν, συνθέσουν και δημοσιοποιήσουν τα μυστικά και τα κρυμμένα μηνύματα στους πίνακες του Λεονάρντο.

Παρακάτω ο Michael δίνει στο News247.gr μερικές εικόνες από διάσημα έργα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι δείχνοντας τις διαδικασίες της κρυπτογράφησης που ο Ντα Βίντσι εφηύρε και χρησιμοποίησε σε όλα τα βασικά έργα του.

Ο Λεονάρντο δημιούργησε αρκετές μεθόδους κρυπτογράφησης.  Μια από αυτές τις μεθόδους ο Michael και η ομάδα του ονόμασαν “Διαδικασία του Κάθετου Καθρέπτη”.

Ο Λεονάρντο προφανώς αγαπούσε τα ζώα.  “Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ζώων στα έργα του.  Η ομάδα μας έχει ανακαλύψει τα ζώα, που ο Ron Piccirillo ανακαλύπτει τώρα, από το 2000.  Έχουμε ήδη ανακαλύψει πάνω από εκατό άλλα ζώα και πολλές εκατοντάδες επιπλέον συμβόλων, μαθηματικών και εικόνων του Ντα Βίντσι.  Οι εικόνες, πολλές με πολλαπλά συνυφασμένα στοιχεία είναι μοναδικά δείγματα της ευφυίας του Ντα βίντσι και μοναδικού του ταλέντου.  Έχουμε παρουσιάσει μερικά από αυτά τα ευρήματα σε διάφορα μουσεία και έχουμε εκθέσει σε ιδιωτικές συλλογές μέσα στα δέκα τελευταία χρόνια ήδη”, λέει ο Michael με τον χαρακτηριστικό του τρόπο και προσθέτει ‘έχουμε προσθέσει άρθρα που αφορούν αυτά τα ευρήματα ήδη από το 2008.  Διαβάστε το άρθρο που ήδη εμφανίστηκε στην Gloucester Times στις 10 Ιανουαρίου 2008. .

Στην ερώτησή μας σχετικά με την έρευνα του Ron Piccirillo που δηλώνει ότι υπάρχουν ζώα στο φόντο της Μόνα Λίζας, ο Michael και η ομάδα του απάντησαν: Όχι μόνο υπάρχουν ζώα αλλά υπάρχουν συμβολικές αναφορές και η ονομασία του θέματος του πίνακα MARI.  ΄

Χαιρόμαστε που άλλοι επιτέλους συνειδητοποιούν αυτό που η έρευνά μας έχει αποδείξει εδώ και πολύ καιρό, ότι το μειδίαμα της Μόνα Λίζας είναι πρόσκληση να ανακαλύψουν τις κρυμμένες και κρυπτογραφημένες εικόνες που ο Λεονάρντο τόσο προσεκτικά τοποθέτησε όχι μόνο σε αυτό το πίνακα αλλά σε όλη του τη δουλειά.

Τι είναι αυτό που κάνει τον Λεονάρντο τόσο ιδιαίτερο; ρωτήσαμε τον Michael

O Λεονάρντο και οι αδελφοί/κύκλος των αδελφών ανάμεσα στους οποίους ήταν πολλοί καλλιτέχνες, δούλεψαν μαζί για να ανακαλύψουν την αλήθεια σε πολλούς τομείς των επιστημών, των μαθηματικών και σχετικά με την καταγωγή του ανθρώπου και να διαδώσουν και να διατηρήσουν την συνέχεια αυτής της γνώσης παρά τα θρησκευτικά και πολιτικά δόγματα της εποχής.  Η δουλειά του ήταν να προστατεύει και να διατηρεί τη γνώση που πέρασε σ’ αυτόν από παλιούς ηγέτες σε μελλοντικούς μαθητές και οπαδούς.  Όλους αυτούς που ψάχνουν το φως.  Από καλλιτεχνικής και ιστορικής άποψης αυτή είναι μια ιστορία εξαιρετικού ενδιαφέροντος.  Είναι η απάντηση την οποία οι άνθρωποι αναζητούσαν εδώ και 500 χρόνια.  Όχι απλά ένα επιπλέον ζώο στους πίνακες του Λεονάρντο” λέει  ο Michael.

“Τα κρυμμένα μηνύματα του Ντα Βίντσι είναι τόσο περίπλοκα και εξελιγμένα όσο ο ίδιος ο άνθρωπος και αυτά τα ευρήματα πρόκειται να προκαλέσουν συζητήσεις και διαφωνίες στις επόμενες δεκαετίες”, πρόσθεσε ο Michael.  “Ελπίζω ότι πραγματικά καταλαβαίνετε την έκταση και την τεράστια έλξη αυτού του θέματος και ότι θα είσαστε ένας από τους πρώτους να δημοσιεύσετε το θέμα ανοικτά στον κόσμο”, είπε ο Michael επιπλέον.

Ποια είναι η μέθοδος διαδικασίας του κάθετου καθρέφτη;

To Perpendicular Mirror Process  είναι μια χειρόγραφη μέθοδος κρυπτογράφησης/αποκρυπτογράφησης που ο Λεονάρντο χρησιμοποιούσε ευρέως στα γραπτά του και στους πίνακες του.  Η μέθοδος επέτρεπε στο Λεονάρντο να κρύβει σοφά και επιμελώς τα γραπτά του, στοιχεία σχεδίων και εικόνων ή ciphers (αλγόρυθμων που επέτρεπαν την κρυπτογράφηση).

Όταν η εικόνα που καθρεφτίζεται προβληθεί σε συνδυασμό με την πρωτότυπη εικόνα ολοκληρώνει την κωδικοποίηση και την κάνει αναγνωρίσιμη.  Η μέθοδος κρυπτογράφησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν τρόπος υποστήριξη μονά στοιχεία, πολλαπλά στοιχεία, πολυεπίπεδες και ολοκληρωμένες εικόνες ή σύμβολα.  Ο καθρέφτης μπορεί να τοποθετηθεί κατά μήκος της ακριβούς γραμμής διατομής για να δημιουργήσει την κρυπτογράφηση.  Χωρίς τη χρήση του καθρέφτη, οι έξυπνα κρυμμένες κρυπτογραφημένες εικόνες δεν μπορούν να φανούν.

 
 
 

Για καλύτερη υποστήριξη της κρυπτογράφησης ο Λεονάρντο “παραπλάνησε” τον θεατή αναμιγνύοντας τα επιμέρους στοιχεία της κρυπτογράφησης μέσα σε ένα ολοκληρωμένο πίνακα ή καλλιτέχνημα, το οποίο μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα μέρους του φόντου ώστε να μη γίνει εύκολα αναγνωρίσιμο από τον απλό θεατή αμέσως.

Άλλο ένα επίπεδο αύξησης της περιπλοκότητας των μηνυμάτων που έφτιαχνε ήταν εφικτό με την συμμετοχή μιας σειράς δευτερευουσών εικόνων που ήταν συνυφασμένες.  Αυτό εξασφαλίζει ότι μόνο ένα άτομο που γνωρίζει την μέθοδο κρυπτογράφησης ή ένα εξασκημένο μάτι θα είναι σε θέση να αποκρυπτογραφήσει τα κρυμμένα στοιχεία χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη μέθοδο και ότι μόνο τότε θα είναι σε θέση να αντιληφθεί το νόημα της κρυπτογράφησης.

Κατασκευή

Οι εικόνες που δημιουργούνται/σχηματίζονται με τη χρήση της μεθόδου ΡΜΡ είναι μοναδικές, πολύ ακριβείς στην κατασκευή και τοποθέτησή τους.  Δεν μπορούν να φανούν άμεσα σαν ολοκληρωμένες εικόνες και δεν υπάρχουν χωρίς το ΡΜΡ.

Η διαδικασία απαιτεί ένα καθρέφτη τοποθετημένο στην ακριβή θέση παράλληλα με ή πάνω από τη γραμμή διατομής και ακριβώς σε 90 μοίρες με το έργο τέχνης και με τον πίνακα σε αρκετή απόσταση από την αριστερή γωνία, δεξιά, πάνω ή κάτω στο τέλος του έργου. Αυτές οι κατασκευές είναι ευρήματα που μπορούν να δημιουργηθούν με τη μέθοδο ΡΜΡ και αυτός είναι ο λόγος που είναι μοναδικές σύμφωνα με τον τρόπο που δούλευε ο μεγάλος δάσκαλος.

Η εικόνα λίγο παρακάτω είναι από την “Λατρεία των Μάγων του Ντα  Βίντσι”,  Στην εικόνα θα παρατηρήσετε μια κάθετη γραμμή στην αριστερή πλευρά.  Αυτή είναι η γραμμή διατομής.

 

Στην δεύτερη εικόνα, όπως εξηγεί ο Michael, βλέπουμε ένα μικρό τμήμα μιας ολόκληρης εικόνας καθρέφτη από το ‘Βρέφος και ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής”.  Εστιάζοντας σε ένα μικρότερο τμήμα, μπορούμε να δούμε το μασονικό σύμβολο της πυξίδας και του δισκοπότηρου των Ναϊτών.  “Αυτή η εικόνα είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό εύρημα.  Το φόντο περιλαμβάνει πολλές εικόνες και ένα αριθμό στοιχείων” αναφέρει ο Michael.  Αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι συνδέει τον Ντα Βίντσι με τους Ναϊτες Ιππότες.

 

Λίγα λόγια για τον Michael W. Domoretsky

O Michael W. Domoretsky άφησε το σχολείο στα πρώτα χρόνια της εφηβείας του και έγινε καλλιτέχνης.  Από τότε έγινε αυτοδίδακτος / αυτοεκπαιδευμένος ερευνητής τέχνης και του κόσμου της τέχνης.  Ειδικεύτηκε στην αποικιακή και αναγεννησιακή εποχή.  Μελέτησε καλλιτέχνες των εποχών αυτών και των κρυμμένων μυστικών τους.  Η δουλειά του αναγνωρίστηκε από άτομα όπως ο πρώην δήμαρχος Βοστώνης, Raymond Flynn.  Εμφανίστηκε σε εκπομπές τηλεόρασης και άλλα μέσα ενημέρωσης και εφημερίδες, όπως η Boston Globe.  Ήταν ιδιοκτήτης δυο γκαλερί τέχνης στην Βοστώνη και στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης για περισσότερο από 20 χρόνια.  Οι γνώσεις του Domoretsky στην τέχνη του επέτρεψαν να μελετήσει το Λεονάρντο και να κατανοήσει την τέχνη του κάνοντας ανακαλύψεις που δεν είχαν ποτέ μέχρι τότε.

Έγινε ειδικός στην αναγνώριση της τέχνης και των κρυμμένων μηνυμάτων που δημιουργήθηκαν από τον Λεονάρντο χρησιμοποιώντας κριτήρια που δεν ήταν γνωστά ή προηγουμένως αναγνωρισμένα από μελετητές που χρησιμοποιούσαν παραδοσιακές μεθόδους.

Ο Michael έχει τη βοήθεια και υποστήριξη του συνιδρυτή Graham Noll, διευθύνοντα σύμβουλο μιας εταιρίας συμβούλων της Βοστώνης  που ειδικεύεται πρωταρχικά σε νέες και πρωτοεμφανιζόμενες τεχνολογίες και προϊόντα.  Είναι επίσης ο Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων και Εργασιών του Da Vinci Project Research Group (DPRG).  Η ευθύνη του κ. Noll ως Διευθυντή Δημοσίων Σχέσεων και Εργασιών για την ομάδα είναι να βοηθά τον κ. M. Domoretsky σε θέματα που αφορούν στρατηγική και ανάπτυξη εργασιών και σε συνεργασία μαζί του να ενημερώνει το κοινό για τα ευρήματα της ομάδας.

Για να δείτε επιπλέον ευρήματα που σχετίζονται με τον Ντα Βίντσι και περιλαμβάνουν εργασίες στο Salvatore Mundi (Savior of the world) μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του The Da Vinci Project Research Group στην ηλεκτρονική διεύθυνση

Αυτά τα ευρήματα δίνουν στους σπουδαστές, ερευνητές, ιστορικούς, μουσεία και κοινό που ενδιαφέρεται μια άλλη προοπτική της ευφυίας ενός από τους σπουδαιότερους ανθρώπους όλων των εποχών, όλων των επιστημών και όλων των τεχνών, Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Έλενα Αρχοντάκη για την γενναιόδωρη βοήθειά της στη μετάφραση από τα Ελληνικά στα Αγγλικά και στη συνεργασία με τον Κύριο Νικήτα για τη δημοσίευση του άρθρου.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα