Η Πράγα καταργεί τις “μπαρότσαρκες” για να προσελκύσει “πιο καλλιεργημένους” τουρίστες

Διαβάζεται σε 3'
Η Πράγα καταργεί τις “μπαρότσαρκες” για να προσελκύσει “πιο καλλιεργημένους” τουρίστες
ISTOCK

Στην απαγόρευση των οργανωμένων περιηγήσεων σε μπαρ από τουριστικά πρακτορεία προχωρά η Πράγα, σε μια προσπάθεια να αλλάξει το είδος τουρισμού στην πόλη

Το δημοτικό συμβούλιο της Πράγας απαγόρευσε τις νυχτερινές περιηγήσεις σε μπαρ που οργανώνονται από ταξιδιωτικά πρακτορεία, καθώς η πόλη πλέον επιδιώκει να προσελκύσει «πιο καλλιεργημένους» τουρίστες.

Η τσεχική πρωτεύουσα, με πληθυσμό 1,3 εκατομμυρίων κατοίκων, εδώ και καιρό αποτελεί δημοφιλή προορισμό για ξέφρενα πάρτι και βόλτες από μπαρ σε μπαρ για τουρίστες κυρίως από τη Βρετανία.

Ο αναπληρωτής δήμαρχος της Πράγας, Ζντένεκ Χριμπ, δήλωσε στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα ότι οι οργανωμένες νυχτερινές περιηγήσεις σε μπαρ θα απαγορεύονται πλέον, όπως αναφέρει ο Guardian, στο πλαίσιο της προσπάθειας της πόλης να βελτιώσει το τουριστικό της προφίλ και να μειώσει τις διαταραχές που προκαλούνται από τους επισκέπτες.

Το 2023, στην Τσεχία καταναλώθηκαν 128 λίτρα μπύρας ανά κάτοικο, παρά τη σταθερή μείωση που παρατηρείται από τότε που ξέσπασε η πανδημία του Covid-19 το 2020. Η μπύρα παραμένει φθηνότερη από το νερό σε ορισμένα εστιατόρια, ενώ πολλά μπαρ στο ιστορικό κέντρο, το οποίο έχει συμπεριληφθεί στη λίστα της Unesco, προσφέρουν την περίφημη τοπική μπύρα για λιγότερο από 3 ευρώ το ποτήρι.

Ο Vaclav Starek, επικεφαλής της Τσεχικής Ένωσης Ξενοδοχείων και Εστιατορίων, χαιρέτισε την απόφαση του δημαρχείου της Πράγας. «Οι εκδρομές στο κέντρο με σκοπό την κατανάλωση μπύρας ήταν πρόβλημα τόσο για τους ντόπιους όσο και για άλλους τουρίστες», δήλωσε στο AFP. «Δεν νομίζω ότι αυτό θα βλάψει τις πωλήσεις μας. Κανείς δεν θα απαγορευτεί από το να πάει σε μπαρ, αλλά αυτές οι νυχτερινές οργανωμένες περιηγήσεις … δεν είναι κάτι που χρειαζόμαστε».

Μια σειρά από πόλεις στην ΕΕ προσπαθούν να αλλάξουν τουριστικό προφίλ

Η Πράγα δεν είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που προσπαθεί να αποθαρρύνει έναν συγκεκριμένο τύπο τουριστών από το να την επισκεφθούν.

Το Άμστερνταμ, πέρυσι, ξεκίνησε μια εκστρατεία «μείνε μακριά», στοχεύοντας νεαρούς Βρετανούς άντρες. Οι διαφημίσεις ενεργοποιούνται όταν κάποιος στο Ηνωμένο Βασίλειο αναζητά όρους όπως «stag party Amsterdam», «cheap hotel Amsterdam» και «pub crawl Amsterdam» στις μηχανές αναζήτησης. Οι διαφημίσεις περιγράφουν τους κινδύνους και τις συνέπειες της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ και ναρκωτικών: πρόστιμα, ποινικό μητρώο, νοσηλεία και μόνιμη βλάβη στην υγεία.

Μια άλλη εκστρατεία, που ξεκίνησε φέτος, αποθαρρύνει τους επισκέπτες μέσω ενός διαδικτυακού κουίζ. Όποιος απαντά θετικά στις ερωτήσεις «Θα θέλατε να εξερευνήσετε την πόλη με ένα ποτό ή ένα τσιγάρο στο χέρι;» ή «Θα θέλατε μια ξενάγηση στα παράθυρα των εργαζομένων του σεξ;», λαμβάνει την απάντηση: «Αυτό θα είναι πρόβλημα. Απαγορεύεται.»

Άλλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν επίσης εισαγάγει μέτρα για να αποθαρρύνουν τον μαζικό τουρισμό, όπως η Βενετία, η οποία έχει περιορίσει το μέγεθος των τουριστικών γκρουπ και απαγόρευσε τα μεγάφωνα, και η Βαρκελώνη, η οποία έχει δηλώσει ότι θα απαγορεύσει τις ενοικιάσεις διαμερισμάτων σε τουρίστες μέχρι το 2028.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα