ΗΠΑ: Lockdown για τους εργαζόμενους – Limit up για τις Επιχειρήσεις
Την ώρα που σχεδόν 17 εκατ. Αμερικανοί έχουν κάνει αίτηση για το επίδομα ανεργίας, κάποιες εταιρείες θα βγουν πλουσιότερες από την πανδημία του κορονοϊού.
- 05 Μαΐου 2020 07:51
Οι επιπτώσεις από την κρίση του κορονοϊού είναι τρομερές για την οικονομία των Ηνωμένων Πολιτειών. Σχεδόν 16.8 εκατ. Αμερικανοί έκαναν αίτηση για το επίδομα ανεργίας μέσα σε τρεις βδομάδες μέχρι και το τέλος Απριλίου. ”Η αμερικανική οικονομία αιμορραγεί σε ότι αφορά τις θέσεις εργασίας, με ρυθμό και σε έκταση που δεν έχουν καταγραφεί ποτέ πριν. Συγκρίνεται με μια φυσική καταστροφή σε εθνική κλίμακα”, έλεγε πριν από λίγες ημέρες ο Σκοτ Άντερσον, επικεφαλής οικονομολόγος στην τράπεζα Bank of the West.
Την προηγούμενη Πέμπτη, το αμερικανικό υπουργείο Εργασίας τον επιβεβαίωσε, ανεβάζοντας κατά 4,4 εκατ. τον αριθμό των Αμερικανών που έκαναν νέες αιτήσεις για επιδόματα ανεργίας.
Παρόλα αυτά, κάποιες εταιρίες θα βγουν δυνατότερες από την κρίση σε σχέση με το πως ξεκίνησαν σε αυτή. Αυτές οι εταιρίες, είτε είναι σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες της ”πανδημικής” οικονομίας, είτε μπορούν να διαθέτουν πόρους για να ξεπεράσουν τους ανταγωνιστές που θα επηρεαστούν πιο βάναυσα.
Σας παρουσιάζουμε λοιπόν 5 εταιρείες-κολοσσούς των ΗΠΑ που έχουν αυξήσει ή αναμένεται να αυξήσουν κατακόρυφα τα κέρδη τους μέσα στην πανδημία:
1. J.M. Smucker Company
Τα εστιατόρια και τα μπαρ σε όλη την Αμερική είναι κλειστά, αλλά οι άνθρωποι συνεχίζουν να τρώνε. Αυτό είναι θετικό για εταιρείες, όπως η Smucker που διαθέτει συσκευασμένο φαγητό στην λιανική αγορά. «Όπως γνωρίζετε, έχουμε ζήσει άνευ προηγουμένου ζήτηση για φυστικοβούτυρο», δήλωσε ο κατασκευαστής Jif σε επιστολή προς τους εμπόρους λιανικής στις 19 Απριλίου, εξηγώντας γιατί δεν θα είναι πάντα σε θέση να εκπληρώνει τις παραγγελίες για το συγκεκριμένο προϊόν έγκαιρα. Τα καλύτερα νέα αφορούσαν τον καφέ, τον οποίο η Smucker πωλεί με ετικέτες, συμπεριλαμβανομένων των Folgers και των Dunkin ’Donuts. Με παραγωγή στο maximum, μπόρεσε να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη έκκληση για καφέ στο σπίτι. Το απόθεμα της εταιρείας Smucker έχει αυξηθεί περισσότερο από 8% φέτος.
2. Citrix
Δεδομένου ότι δεκάδες εκατομμύρια Αμερικανοί άρχισαν ξαφνικά να εργάζονται από το σπίτι τους, η κρίση του κορονοϊού έχει προσφέρει ευκαιρίες σε εταιρείες που πωλούν τεχνολογία απομακρυσμένης εργασίας και η Citrix είναι ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες σε αυτόν τον χώρο. Η μετοχή της έχει ανέβει σχεδόν 26% φέτος. Η Citrix τα πηγαίνει τόσο καλά, που μπορεί ακόμη και να ”ρίξει” έναν γερουσιαστή: Η Kelly Loeffler (γερουσιαστής) δέχθηκε κριτική επειδή αυτή και ο σύζυγός της πούλησαν μετοχές που κατείχαν και αγόρασαν μετοχές της Citrix.
3. Amazon
Όταν δεν μπορείτε να βγείτε για ψώνια, ψωνίζετε στο διαδίκτυο και η Amazon προσθέτει προσωπικό για να χειριστεί τον αυξημένο όγκο παραγγελιών, καθώς τα πολυκαταστήματα όπως το Nordstrom και το Macy’s έχουν κλείσει όλα τα παραρτήματά τους. Ακόμα, η Amazon είναι ένας λιανοπωλητής γενικών εμπορευμάτων και θεωρεί ότι αυτή η κρίση είναι μια ακόμη ευκαιρία για να αυξήσει τον τζίρο της. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο ιδιοκτήτης της Amazon, Τζεφ Μπέζος, αύξησε κατά 23,6 δισ. την προσωπική του περιουσία μέσα σε μερικές εβδομάδες. Την ίδια ώρα που, εκατοντάδες εργαζόμενοι της εταιρείας την προηγόμενη Τρίτη, σε ανατολικές και δυτικές Πολιτείες, πραγματοποίησαν απεργία διεκδικώντας μέτρα υγειονομικής προστασίας, καλύτερες συνθήκες δουλειάς, άδεια ασθένειας και πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη στους ασθενείς από την πανδημία.
4. Netflix
H εκτεταμένη ζήτηση για προβολή ταινιών και σειρών από το σπίτι δεν θα μπορούσαν να είχαν έρθει σε καλύτερη στιγμή για το Netflix. Η εταιρεία ροής-ψυχαγωγίας δέχτηκε σοβαρή πίεση από τους ανταγωνιστές. Η Disney και η Apple ξεκίνησαν υπηρεσίες συνεχούς ροής που έκλεψαν το μερίδιό της στην αγορά. Έτσι, λόγω της κρίσης του κορονοϊού ορισμένες από αυτές τις εταιρείες έχουν αποσύρει το περιεχόμενό τους στην αγορά. Αλλά τώρα, με όλο τον κόσμο να έχει κολλήσει στο σπίτι, χωρίς ζωντανά αθλήματα στην τηλεόραση και πολλές εκπομπές που δεν μπορούν να συνεχίσουν την παραγωγή, οι πελάτες τείνουν λιγότερο να ακυρώσουν το Netflix και είναι πολύ πιθανό να εκτιμήσουν τον κατάλογό του, περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
5. Clorox
Είναι δύσκολο να σκεφτούμε ένα μη φαρμακευτικό προϊόν που ενισχύεται από μια πανδημία, όσο η χλωρίνη. Η Clorox παράγει περίπου τα μισά απολυμαντικά μαντηλάκια που χρησιμοποιούνται στις ΗΠΑ και οι λιανοπωλητές αγωνίζονται να τα κρατήσουν στα ράφια. Η Clorox έχει επίσης ένα πλεονέκτημα έναντι άλλων κατασκευαστών συσκευασμένων καταναλωτικών αγαθών: Ενώ η Procter & Gamble προειδοποίησε τους επενδυτές ότι μια οικονομική ύφεση λόγω του κορονοϊού θα μπορούσε να στρέψει τους αγοραστές σε φθηνότερες μάρκες προϊόντων, η Clorox επωφελείται από την επιθυμία των καταναλωτών για ένα γνωστό, αξιόπιστο όνομα όταν προσπαθούν να σκοτώσουν τον ιό. Ακόμα η Clorox έχει περιθώριο σε συσκευασμένα τρόφιμα παρόμοια με αυτά που πωλεί η Smucker. Εάν αγοράσετε σάλτσα Hidden Valley Ranch ή σάλτσα KC Masterpiece, αγοράζετε ένα προϊόν της Clorox.