Δέκα πρωτοσέλιδα που θα σε κάνουν να δεις τον κορονοϊό και την καραντίνα αλλιώς

Δέκα πρωτοσέλιδα που θα σε κάνουν να δεις τον κορονοϊό και την καραντίνα αλλιώς

Άλλοι με όπλο το χιούμορ, άλλοι μέσω της τέχνης και άλλοι δια της σιωπής. Τα πρωτοσέλιδα των δέκα μεγαλύτερων περιοδικών του κόσμου και πώς έπιασαν το θέμα των ημερών: τον κορονοϊό.

Καθώς η πανδημία του κορονοϊού συνεχίζει να εξαπλώνεται με ραγδαίους ρυθμούς σε όλον τον κόσμο, εφημερίδες και περιοδικά, προσαμορσμένοι στη νέα πραγματικότητα και αφιερώνουν τα εξώφυλλά τους για να σχλιάσουν την κρίση.

“Η ιστορία αυτή εξελίσσεται και αλλάζει τόσο γρήγορα που πολλές φορές περιμένουμε μία ημέρα πριν την έκδοση του περιοδικού για να αποφασίσουμε τι εξώφυλλο θα βάλουμε”, ανέφερε ο Andrew Stocks, καλλιτεχικός διευθυντής της Guardian.

Σε οποιαδήποτε κατάσταση, όσο δύσκολη κι αν είναι, ποτέ δεν θα πρέπει να χάνουμε αυτό που μόνο εμείς οι άνθρωποι διαθέτουμε, το χιούμορ και την ελπίδα, και πρέπει να μπορούμε να παραμένουμε θετικοί. Η κατάθλιψη μας καθιστά πιο ευάλωτους στο να αρρωσταίνουμε”, προσέθεσε.

Πάμε να δούμε δέκα παραδείγματα από γνωστά περιοδικά από όλον τον κόσμο που χρησιμοποίησαν τα εξώφυλλά τους σαν ένα σχόλιο για την πανδημία.

Ο Jose Santana του πορτογαλικού περιοδικού GQ μέσω της επιλογής που έκανε για το εξώφυλλο του Μαρτίου προσπάθησε να εμψυχώσει το κόσμο μέσω του κλασικού χαμογελαστού emoticon, ένα σύμβολο θετικότητας από τη δεκαετία του 1960.

Από κάτω δύο γραμμές: “Όλα θα πάνε καλά” και “Άντε γ@μησου Covid-19“.

Το γαλλικό βδομαδιαίο πολιτιστικό και τηλεοπτικό περιοδικό Télérama επέλεξε μία εικόνα με τίτλο “Γείτονες”, του καλλιτέχνη Jean Jullien, για να δείξει πώς “ο κορονοϊός έφερε τα πάνω-κάτω στις ζωές”, όπως γράφει από πάνω.

Το εξώφυλλο κυκλοφόρησε στις 28 Μαρτίου, 11 μέρες αφότου η Γαλλία κήρυξε απαγόρευση κυκλοφορίας.

Το εβδομαδιαίο περιοδικό Guardian στις 27 Μαρτίου ήταν κάπως διαφορετικό. Τοποθετημένα διάσπαρτα αντικείμενα και άνθρωποι συμβόλιζαν τις επιπτώσεις της κοινωνικής απομόνωσης λόγω του κορονοϊού.

Το ιταλικό περιοδικό μόδας Vogue, άλλαξε τελευταία στιγμή το προγραμματισμένο και σχεδιασμένο εξώφυλλο του Απριλίου. Ένα εντελώς λευκό εξώφυλλο για πρωτη φορά ήταν το σχόλιο που προτίμησε να κάνει το περιοδικό για τον ιό.

“Το να μιλήσουμε για οτιδήποτε άλλο, ενώ άνθρωποι πεθαίνουν, γιατροί και νοσοκόμες ρισκάρουν καθημερινά τις ζωές τους και ο κόσμος αλλάζει, δεν είναι στο DNA του Vogue”, γράφει το περιοδικό.

Η φωτογραφία ενός άνδρα που παίζει μπάσο σε μία ταράτσα της Νέας Υόρκης ήταν το εξώφυλλο του περιοδικού New York Magazine στις 30 Μαρτίου.

Ήταν το πρώτο τεύχος του περιοδικού που φτιαχτηκε εξ ολοκλήρου από απόσταση.

Μία ασπρόμαυρη φωτογραφια που θυμίζει πολεμική από τον διάσημο φωτογράφο της Magnum, Alex Majoli, που στο παρελθόν έχει καλύψει πολέμους στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν ήταν το εξώφυλλο του μηνιαίου περιοδικού μόδας Vanity Fair.

Το φωτογραφικό του πρότζεκτ του για το εν λόγω περιοδικό αποτυπώνει τη δουλειά των γιατρών, των νοσοκόμων και όλων των εργαζομένων στην πρώτη γραμμή που μάχονται τον ιό.

Το συγκλονιστικό πρωτοσέλιδο του New Yorker με τίτλο “Health Issue: του κομίστα Chris Ware, ο οποίος συνεργάζεται με το περιοδικό εδώ και 20 χρόνια αποτέλεσε φόρο τιμής στους πραγματικούς ήρωες των ημερών μας, τους γιατρούς και τους νοσηλευτές.

Ο Ware εξήγησε στο editorial του New Yorker γιατί αποφάσισε να κάνει το εν λόγω σκίτσο. Όπως γράφει ο ίδιος:

“Πολλές φορές ζητώ από τη 15χρονη κόρη μου να μου πει το θέμα του επόμενου σκίτσου ή καρτούν μου, όχι μόνο γιατί αυτό με “βγάζει” από το γραφείο που δουλεύω, αλλά επειδή όπως τα περισσότερα παιδιά της γενιάς της, παρατηρεί όσα συμβαίνουν στον πλανήτη. Έτσι, σκιτσάροντας για το τεύχος που αφορά τη Δημόσια Υγεία, απευθύνθηκα σε εκείνη.

“Να είσαι σίγουρος ότι αυτό που θα κάνεις θα αφορά τις οικογένειες και τα παιδιά των ίδιων των γιατρών’, μου είπε.

Δύο ερωτευμένοι φιλιούνται φορώντας προσατευτικές μάσκες. Η αρχισυντάκτρια της Vogue Πορτογαλίας, Sofia Lucas, είχε ως έμπνευση ένα αντίστοιχο καρέ του 1937 από ένα ζευγάρι που φιλιόταν, φορώντας χειρουργικές μάσκες, κατά τη διάρκεια επιδημίας γρίπης.

“Μιλήσαμε με τον φωτογράφο Branislav Simoncik, ο οποίος φωτογράφησε δύο μοντέλα που είναι ζευγάρι, να φιλιούνται, φορώτας μάσκες, κάτι που αποτελεί πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας”, ανέφερε ο Jose Santana, καλλιτεχνικός διευθυντής και της πορτογαλικής Vogue.

Η χιουμοριστική εικόνα του αμερικανικού εβδομαδιαίου Newsweek αποτελεί σχόλιο για την αλλαγή του τρόπου που εργάζονται οι άνθρωποι σε όλον τον κόσμο από τότε που μπήκε για τα καλά στις ζωές μας ο κορονοϊός: Το Άγαλμα της Ελευθερίας δουλεύει με λάπτοπ φορώντας μπουρνούζι.

“Μπορεί η κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία κάποια στιγμή να περάσει, ωστόσο κάποιες πτυχές της ‘Επαναστατικής Εργασίας από το Σπίτι΄ πιθανώς να μείνουν εδώ”, καταλήγει το περιοδικό.

Το ιρανικό περιοδικό μόδας Prestige επέλεξε να χρησιμοποιήσει μία από τις πιο διάσημες εικόνες στον κόσμο, τη Μόνα Λίζα, για το εξώφυλλο της ηλεκτρονικής της έκδοσης στην Ιταλία.

Ο ιδρυτής του περιοδικού, Hamid Barzegari, έφτιαξε την εικόνα η οποία δείχνει το πρόσωπό της καλυμένο από τις πανταχού παρούσες προστατευτικές μάσκες προσώπου. Μπορεί να φοράει μάσκα, ωστόσο δείχνει πως είναι άνετη και χαμογελαστή. 

“Να είστε αισιόδοξοι και μείνετε ασφαλείς” γράφει η λεζάντα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα