Μαλαισία: Έρευνες στα σπίτια του πιλότου και του συγκυβερνήτη του μοιραίου Boeing
Η αστυνομία ανέκρινε μέλη του προσωπικού εδάφους στο αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ στο πλαίσιο των ερευνών για το αεροσκάφος της Malaysian Airlines
- 16 Μαρτίου 2014 07:42
Οι ερευνητές που εξετάζουν τις συνθήκες εξαφάνισης του αεροσκάφους της Malaysia Airlines ανέκριναν το πλήρωμα και το προσωπικό εδάφους που είχε ασχοληθεί με την πτήση MH370 πριν αυτή απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ στις 8 Μαρτίου.
Αστυνομική πηγή στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας ανέφερε, ότι οι ερευνητές μίλησαν με ορισμένους από το προσωπικό εδάφους για να εξακριβώσουν αν αυτοί γνωρίζουν κάποια λεπτομέρεια που θα μπορούσε να παράσχει πληροφορίες ή ενδείξεις για το Μπόινγκ 777.
«Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν θετικά αποτελέσματα », είπε η αστυνομική πηγή χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για τον αριθμό των ατόμων από το προσωπικό εδάφους που ανακρίθηκαν.
Νωρίτερα το Σάββατο, η αστυνομία έψαξε τα σπίτια του πιλότου και του συγκυβερνήτη του τζετ της Malaysian Airlines, λίγες ώρες αφότου ο πρωθυπουργός της χώρας δήλωσε ότι το σύστημα επικοινωνίας του αεροσκάφους είχε εσκεμμένα απενεργοποιηθεί και ότι το αεροπλάνο πετούσε για επτά ώρες σε άγνωστο προορισμό.
Δύο αεροδιάδρομοι έχουν εντοπιστεί από τα δορυφορικά δεδομένα όπου το αεροσκάφος θα μπορούσε να πετάξει. Ο πρώτος είναι προς τα βόρεια έως το Καζακστάν και το Τουρκμενιστάν στην Κεντρική Ασία και ο δεύτερος προς το νότιο Ινδικό Ωκεανό. Ειδικοί ανέφεραν ότι αν το αεροπλάνο προσπάθησε να κάνει τη βόρεια διαδρομή , είναι εξαιρετικά απίθανο ότι θα μπορούσε να ταξιδέψει μέσα από τον ινδικό εναέριο χώρο και πάνω από χώρες όπως το Αφγανιστάν και το Πακιστάν όπου είναι διάσπαρτες από στρατιωτικά ραντάρ.
Εν τω μεταξύ όπως έγινε γνωστό η Ινδία ανέστειλε τις έρευνες που διεξήγαγε κατόπιν αιτήσεως της κυβέρνησης της Μαλαισίας. Η Ινδία ερευνούσε δύο περιοχές, μία γύρω από τα νησιά Ανταμάν και Νικομπάρ και μια πιο δυτικά στον κόλπο της Βεγγάλης. Και οι δύο έρευνες έχουν ανασταλεί, αλλά μπορεί να ξαναρχίσουν όπως ανέφεραν αξιωματούχοι.
Ο Ινδικός Ωκεανός αποτελεί δύσκολο πεδίο και μεγάλη πρόκληση
Ο νότιος Ινδικός Ωκεανό , όπου οι ερευνητές «υποψιάζονται» ότι μπορεί να έχει πέσει το εξαφανισμένο αεροσκάφος Boeing 777 – 200ER της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines, είναι ένας τόπος, όπου ένα εμπορικό αεροσκάφος μπορεί να καταπέσει χωρίς να το εντοπίσουν πλοία, να το καταγράψουν ραντάρ ή να το φωτογραφίσουν δορυφόροι.
Η περιοχή αυτή είναι από τις πιο απομονωμένες του κόσμου, αλλά και από τις πιο βαθιές, θέτοντας δυνητικά τεράστιες προκλήσεις για τη διεθνή προσπάθεια αναζήτησης των πιθανών σημείων συντριβής του αεροσκάφους. Ακόμη και η Αυστραλία η οποία έχει νησιωτικά εδάφη στον Ινδικό Ωκεανό και στέλνει αεροπλάνα διάσωσης για να εντοπίσουν αγνοούμενους ιστιοπλόους, δεν έχει καμία κάλυψη ραντάρ στα ανοικτά των ακτών της στον Ινδικό Ωκεανό.
«Στο μεγαλύτερο μέρος της δυτικής Αυστραλίας και σχεδόν σε ολόκληρο τον Ινδικό Ωκεανό, δεν υπάρχει σχεδόν καμία κάλυψη ραντάρ», δήλωσε μια αυστραλιανή πηγή της αρχής πολιτικής αεροπορίας, ζητώντας να τηρηθεί ο όρος της ανωνυμίας. «Αν μη τι άλλο είναι πάνω από 100 χιλιόμετρα ανοικτής θάλασσας, χωρίς καμία κάλυψη», συμπλήρωσε.
Ο Ινδικός Ωκεανός , ο τρίτος μεγαλύτερος στον κόσμο, έχει μέσο βάθος πάνω από 12.000 πόδια. Είναι δηλαδή βαθύτερα από ότι το σημείο στον Ατλαντικό Ωκεανό, όπου χρειάστηκαν δύο χρόνια για να βρεθούν στο βυθό τα συντρίμμια από το αεροπλάνο της Air France που εξαφανίστηκε το 2009, παρότι είχε εντοπιστεί σχετικά γρήγορα ο τόπος της συντριβής.
Μέχρι στιγμής, η αναζήτηση από το ναυτικό και τα αεροσκάφη πολυεθνικής δύναμης, έχει αποτύχει να βρει έστω και ένα ίχνος της πτήσης MH370, η οποία εξαφανίστηκε πριν από μία εβδομάδα μετά την απογείωσή της από την Κουάλα Λουμπούρ για το Πεκίνο και την προφανή εκτροπή της από το σχεδιαζόμενο ίχνος πτήσης.
Η προσπάθεια έχει επικεντρωθεί κυρίως στην Θάλασσα της Νότιας Κίνας, αλλά τώρα στρέφεται και προς τον Ινδικό Ωκεανό αφότου οι ερευνητές, εξετάζοντας τα ραντάρ και τα δορυφορικά δεδομένα, άρχισαν να υποψιάζονται ότι το Boeing 777 – 200ER πέταξε σκόπιμα εκατοντάδες ή ίσως και χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά. Οι ερευνητές εξακολουθούν να ελέγχουν όλες τις πιθανές τελευταίες διαδρομές του αεροσκάφους, συμπεριλαμβανομένου του βόρειου άκρου του Ινδικού Ωκεανού, καθώς και της κεντρικής Ασίας, αν και οι περισσότεροι λένε ότι είναι πιο πιθανό να έχει πετάξει νότια από ότι βόρεια σε έναν «πολυσύχναστο» όπου πιθανόν και θα είχε εντοπιστεί.
Αξιωματούχοι πιστεύουν έτσι με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, ότι το αεροσκάφος πέταξε νότια μέχρι πού έμεινε από καύσιμα και συνετρίβη στη θάλασσα, σύμφωνα με μια πηγή που γνωρίζει τα στοιχεία που λαμβάνει η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών, σχετικά με την έρευνα. Οι ερευνητές επίσης εκτιμούν ότι από την τελευταία φορά που το αεροσκάφος έδωσε στίγμα, στη βορειοδυτική ακτή της Μαλαισίας, είχε άλλες τέσσερις ώρες καυσίμων και θα μπορούσε να πετάξει για άλλα 3.500 χιλιόμετρα εάν είχε κανονική ταχύτητα πλεύσης και υψόμετρο.
Επίσης θεωρούν ότι στις νότιες περιοχές του Ινδικού Ωκεανού εάν υπήρξε συντριβή τα κομμάτια του αεροσκάφους θα έχουν διασκορπιστεί σε μεγάλη απόσταση που καθιστά δυσκολότερη την επιχείρηση εντοπισμού του σημείου συντριβής, καθώς έχει περάσει μια εβδομάδα και η περιοχή έχει ισχυρά ρεύματα.