Mark Zuckerberg: Γιατί ανησυχεί για τις πλατφόρμες του, παρά την μεγάλη αύξηση των ανθρώπων που τις ακολουθούν
Με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου αυξάνονται οι χρήστες των Facebook, Instagram, WhatsApp, ο Zuckerberg ωστόσο νιώθει... προβληματισμένος στην τοποθεσία Meta. Ο αριθμός των χρηστών, τα έσοδα και οι σκέψεις για μαζικές απολύσεις.
- 27 Οκτωβρίου 2022 09:14
Μολονότι όλοι και περισσότεροι άνθρωποι ενσωματώνονται στον σοσιαλμιντιακό κόσμο του Mark Zuckerberg, ενθαρρύνοντας το όραμά του για έναν κόσμο εικονικής πραγματικότητας (Metaverse), η αποτύπωση της αυξημένης ροής χρηστών δεν αποτυπώνεται και στα έσοδα της εταιρείας του.
Η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, ανέφερε πως τα έσοδά της μειώθηκαν κατά 4% κατά το τρίμηνο Ιούνιος-Σεπτέμβριος συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, πέφτοντας από τα 29 δισεκατομμύρια δολάρια στα 27,7 δις, ανακοίνωση που έφερε και “βουτιά” της τάξης του 20% στις μετοχές της.
Αντίστοιχης πτωτικής πορείας ήταν και τα κέρδη της, τα οποία περιορίστηκαν σε λιγότερα από τα μισά έναντι του περυσινού τρίτου τριμήνου (4,4 δισεκατομμύρια δολάρια από 9,19 δισ).
Η Meta απέδωσε αυτές τις απώλειες στην αβεβαιότητα που έχει κατακλύσει την ευρύτερη οικονομία και φυσικά τον υψηλό πληθωρισμό που έχουν αναγκάσει πολλές εταιρείες να αποσυρθούν από τις ψηφιακές διαφημίσεις.
Ο Zuckerberg δεν είναι (ο) μόνος
Αν κάτι πάντως μπορεί να δώσει παρηγοριά στον Mark Zuckerberg είναι πως η συγκεκριμένη περίοδος δεν αφορά μόνο τη Meta. Αρκετές ακόμη πανομοιότητες εταιρείες βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, καθώς. Σύμφωνα με το npr, η Alphabet ανακοίνωσε μείωση εσόδων από τις διαφημίσεις της Google (στα 54,5 δισεκατομμύρια δολάρια, από τα 56,3 δισ.), ενώ, το YouTube, που επίσης ανήκει στην εταιρεία, είδε αντίστοιχη πτώση (7,1 δισεκατομμύρια δολάρια από 7,3 δισ.).
Αναλυτές επενδυτικών εταιρειών χαρακτηρίζουν τους καιρούς “δύσκολους”, την ώρα που η ψηφιακή διαφήμιση τίθεται “υπό αμφισβήτηση”, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Scott Kessler, αναλυτής επενδύσεων, γεγονός που ενισχύεται από τις πρόσφατες αλλαγές της Apple. Η εν λόγω εταιρεία εισήγαγε έναν νέο κανόνα απορρήτου, απαιτώντας από τις εφαρμογές να ζητούν άδεια από τους χρήστες για να παρακολουθήσουν τα δεδομένα τους, πράγμα που έχει καταστήσει για εταιρείες όπως η Meta να στοχεύουν άτομα με εξατομικευμένες ψηφιακές διαφημίσεις στις πλατφόρμες τους.
Τα έσοδα μειώνονται, οι χρήστες ανεβαίνουν
Από την άλλη, έγινε γνωστό ότι συνολικά 3,71 δισεκατομμύρια άνθρωποι ήταν μηνιαίως ενεργοί σε μία τουλάχιστον από τις τρεις πλατφόρμες της (Facebook, Instagram, WhatsApp). Οι ημερήσιοι ενεργοί χρήστες του Facebook έφτασαν παγκοσμίως τα 1,98 δισεκατομμύρια. Οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του Facebook έφτασαν τα 2,96 δισεκατομμύρια (αύξηση 2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021), του Instagram περίπου τα 2 δισεκατομμύρια, ενώ του WhatsApp ξεπέρασαν τα 2 δισεκατομμύρια. Συνολικά οι ξεχωριστοί μηνιαίοι χρήστες στην “οικογένεια” των πλατφορμών της (ο χρήστης σε περισσότερες από μία πλατφόρμες υπολογίζεται μία φορά) αριθμούν πλέον 3,71 δισεκατομμύρια.
Παρόλο που το Facebook δεν προσθέτει πια νέους χρήστες στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ, συνεχίζει να μεγεθύνεται σε άλλα μέρη του κόσμου. Όμως αρκετοί επενδυτές εμφανίζονται μάλλον ανήσυχοι ότι η εταιρεία έχει χάσει τον δρόμο της.
Απολύσεις ενόψει, ως “ανάχωμα” στην πτώση των εσόδων
Ο Zuckerberg αναγνώρισε ότι η εταιρεία του αντιμετωπίζει “βραχυπρόθεσμες προκλήσεις”, αλλά τόνισε ότι εστιάζει στο να γίνει πιο αποτελεσματική, υπαινισσόμενος περικοπές προσωπικού, καθώς είπε ότι το 2023 θα είναι πιθανώς “ένας μικρότερος οργανισμός” (οι εργαζόμενοι της από 17.000 στο τέλος του 2016 ξεπέρασαν τους 87.000 στο τέλος του 2021).
Τη νευρικότητα των επενδυτών επιβεβαιώνει και η πρόσφατη επιστολή του μετόχου της Meta, Μπραντ Γκέρστνερ, ζητώντας από την εταιρεία “να εξορθολογήσει και να επικεντρώσει την πορεία της προς τα εμπρός”, προτείνοντας μάλιστα τη μείωση των εργαζομένων της με περικοπές προσωπικού που θα αγγίζουν το 20%.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις