Ναυάγιο στη Σικελία: Θρίλερ με τις έρευνες – Γιατί οι δύτες δεν μπορούν να μπουν στις καμπίνες
Διαβάζεται σε 10'Νεκροί θεωρούνται, πλέον, από τις Αρχές οι έξι αγνοούμενοι του Bayesian, του πολυτελούς γιοτ που βυθίστηκε στα ανοικτά των ακτών της Σικελίας. Τι εμποδίζει τους δύτες να μπουν στην καμπίνα του σκάφους.
- 21 Αυγούστου 2024 09:18
Νεκροί θεωρούνται, πλέον, οι έξι αγνοούμενοι επιβαίνοντες του πολυτελούς γιοτ που βυθίστηκε ανοιχτά της Σικελίας. Το υπό βρετανική σημαία “Bayesian” μήκους 56 μέτρων μετέφερε 22 άτομα – 12 επιβάτες και 10 μέλη του πληρώματος – όταν νωρίς το πρωί της Δευτέρας το έπληξε σφοδρή καταιγίδα.
Συνολικά 15 άτομα διασώθηκαν και η επιχείρηση έρευνας για τους αγνοούμενους -μεταξύ των οποίων ο Βρετανός μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, ο πρόεδρος της Morgan Stanley International, Τζόναθαν Μπλούμερ, και ο δικηγόρος της Clifford Chance, (κορυφαίας βρετανικής δικηγορικής εταιρείας) Κρις Μόρβιλο -βρίσκεται σε εξέλιξη, με τις ελπίδες κάποιου θετικού “σήματος” να ψαλιδίζονται αισθητά.
Οι δύτες προσπάθησαν μάταια την Τρίτη (20/08) να αποκτήσουν πρόσβαση στο εσωτερικό του βυθισμένου σκάφους, όπου τα σωστικά συνεργεία πιστεύουν ότι ενδέχεται να παγιδεύτηκαν οι αγνοούμενοι.
Οι διασώστες εκτιμούν ότι το σκάφος βυθίστηκε γρήγορα αφού χτυπήθηκε από έναν υδροστρόβιλο κατά τη διάρκεια καταιγίδας γύρω στις 05:00 το πρωί της Δευτέρας. Ο Βιντσέντζο Ζαγκαρόλα από την ιταλική ακτοφυλακή επιβεβαίωσε ότι δεν υπήρξε κανένα ίχνος των αγνοουμένων πάνω από 36 ώρες από την έναρξη της επιχείρησης διάσωσης.
Ο Ζαγκαρόλα δήλωσε, σύμφωνα με τον Guardian πως «δεν αποκλείουμε το ενδεχόμενο να μην είναι μέσα στο σκάφος, αλλά γνωρίζουμε ότι το σκάφος βυθίστηκε γρήγορα. Υποθέτουμε ότι οι έξι αγνοούμενοι ίσως να μην είχαν χρόνο να βγουν έξω».
Όταν ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο να είναι ζωντανοί, απάντησε: «Ποτέ μη λες ποτέ, αλλά ρεαλιστικά η απάντηση είναι μάλλον όχι».
Ο εθνικός διευθυντής των δύτων της Ιταλίας, Τζουζέπε Πετρόνε, δήλωσε ότι η ομάδα του κατάφερε να εντοπίσει μια ρωγμή στο σκάφος και εργάζονται για να ανοίξουν ένα πέρασμα προς τις καμπίνες, όπου ελπίζουν να βρουν τις σορούς των έξι αγνοούμενων. «Έχουμε εντοπίσει επιτέλους μια ρωγμή», δήλωσε ο Πετρόνε. «Οι άνδρες μας εργάζονται για να την ανοίξουν».
Οι δύτες αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω των συντριμμιών που εμποδίζουν την είσοδο στην καμπίνα και της ανάγκης να αναδυθούν μετά από 10 λεπτά, καθώς το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος περίπου 45 μέτρων. Το βρετανικό Γραφείο Ερευνών Θαλάσσιων Ατυχημάτων επιβεβαίωσε ότι τέσσερις επιθεωρητές του στέλνονται στο Παλέρμο.
Ομάδες δυτών από την πυροσβεστική που έφτασαν από τη Ρώμη, το Σάσαρι και το Κάλιαρι τη Δευτέρα, ολοκλήρωσαν μια κατάδυση την Τρίτη το πρωί. Ο Μάρκο Τιλότα, επικεφαλής των δυτών από το Παλέρμο, δήλωσε ότι υπάρχουν πολλές προκλήσεις στην ανάκτηση των σορών.
«Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι το βάθος, το οποίο δεν επιτρέπει άμεσες παρεμβάσεις. Πρέπει να λάβετε υπόψη ότι όταν καταδυόμαστε, έχουμε τρία λεπτά για να κατέβουμε και οκτώ λεπτά για να εργαστούμε στο ναυάγιο. Στη συνέχεια, πρέπει να αρχίσουμε τη φάση της ανάδυσης. Υπάρχει επίσης το πρόβλημα της πρόσβασης στο σκάφος με όλα τα αντικείμενα στο εσωτερικό του και το γεγονός ότι το σκάφος είναι τοποθετημένο υπό γωνία 90 μοιρών. Σκοπεύουμε να το εισέλθουμε σύντομα στο σκάφος και να επιθεωρήσουμε κάθε εκατοστό του».
Η ιταλική ακτοφυλακή επιβεβαίωσε χθες ότι μία σορός που ανασύρθηκε τη Δευτέρα, ανήκε στον μάγειρα του σκάφους, Ρεκάλντο Τόμας, ενός από τα 10 μέλη του πληρώματος του σκάφους.
Ο Τιλότα δήλωσε ότι δεν έχουν εντοπιστεί άλλοι. Μέχρι στιγμής έχουν διασωθεί δεκαπέντε άνθρωποι, μεταξύ των οποίων η σύζυγος του Λιντς, Άντζελα Μπακάρε, που ήταν και η ιδιοκτήτρια του σκάφους, και ένα κοριτσάκι ενός έτους με τη μητέρα της.
Ο Λιντς συνίδρυσε την Autonomy, μια επιχείρηση λογισμικού που έγινε μια από τις κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας στο Ηνωμένο Βασίλειο τη δεκαετία του ’90. Ο άνδρας που είχε χαρακτηριστεί στο παρελθόν ως ο “Μπιλ Γκέιτς της Βρετανίας”, ο πέρασε μεγάλο μέρος της τελευταίας δεκαετίας υπερασπιζόμενος το όνομά του στα δικαστήρια από κατηγορίες για απάτη σχετικά με την πώληση της Autonomy στην αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας Hewlett-Packard έναντι 11,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο 59χρονος απαλλάχθηκε από την κατηγορία από ένα δικαστήριο στο Σαν Φρανσίσκο τον Ιούνιο, έπειτα από περισσότερο από ένα χρόνο που έζησε ουσιαστικά υπό κατ’ οίκον περιορισμό.
Σικελία: Βίντεο – ντοκουμέντο λίγο πριν βυθιστεί το σκάφος
Βίντεο που είδε χθες το φως της δημοσιότητας δείχνει το 56 μέτρων μήκους ιστιοφόρο Bayesian να παλεύει με τα κύματα, στο έλεος της κακοκαιρίας, λίγο πριν παραδοθεί στην καταιγίδα και βυθιστεί.
Το αποκαλυπτικό βίντεο τραβήχτηκε από την κάμερα μιας βίλας που βρίσκεται κοντά στο σημείο που ναυάγησε το ιστιοφόρο.
Μιλώντας στον ιταλικό Τύπο, ο καπετάνιος του Bayesian δήλωσε την Τρίτη από το νοσοκομείο στο οποίο νοσηλεύεται ότι «δεν το είδαμε να έρχεται».
“Δεν έχω ξαναδεί σκάφος αυτού του μεγέθους να βυθίζεται τόσο γρήγορα”
Ο 69χρονος Καρστεν Μπόρνερ, καπετάνιος ενός ιστιοφόρου που βρισκόταν δίπλα στο Bayesian, είπε ότι το σκάφος που μετέφερε τον Λιντς και άλλους 21 επιβάτες βυθίστηκε μέσα σε λίγα λεπτά.
«Και εμείς ξυπνήσαμε από την καταιγίδα», είπε ο Καρστεν. «Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να βάλω μπροστά τις μηχανές του ιστιοφόρου μου για να δώσω περισσότερη σταθερότητα στο σκάφος. Δεν ξέρω αν το Bayesian έκανε το ίδιο. Φαίνεται ότι και αυτοί ξαφνιάστηκαν από την καταιγίδα. Αφού ασφαλίσαμε το σκάφος μας, προσεγγίσαμε αμέσως το Bayesian. Αλλά είχε ήδη βυθιστεί. Δεν έχω ξαναδεί σκάφος αυτού του μεγέθους να βυθίζεται τόσο γρήγορα. Μέσα σε λίγα λεπτά δεν είχε μείνει τίποτα. Στη συνέχεια, είδαμε τη σχεδία με τους 15 επιβάτες. Ήταν μια τραγωδία».
Ο Φάμπιο Τσεφαλού, ένας 36χρονος ψαράς από το Πορτιτσέλο, ήταν από τους πρώτους που προσπάθησαν να βοηθήσουν το Bayesian. «Έφτασα στο λιμάνι στις 3.30 το πρωί για να πάω για ψάρεμα», είπε. «Αλλά όταν είδαμε τις πρώτες αστραπές, αποφασίσαμε να σταματήσουμε. Στις 3.55 π.μ., ένας μικρός ανεμοστρόβιλος χτύπησε. Οι αποβάθρες του λιμανιού τον παρέσυραν και χτύπησε το ιστιοφόρο. Ήταν στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή». Ο κυκλώνας κράτησε περίπου «10 λεπτά με ισχυρούς ανέμους και βροχή», δήλωσε ο Φάμπιο και πρόσθεσε: «Είδαμε ένα πυρσό 500 μέτρα από την αποβάθρα. Πήγαμε να δούμε τι είχε συμβεί. Το μόνο που είδαμε ήταν τα συντρίμμια του σκάφους να επιπλέουν. Καλέσαμε αμέσως την ακτοφυλακή. Η θάλασσα ήταν φοβερή. Ο άνεμος ήταν πολύ δυνατός. Η καταιγίδα κατέστρεψε τα ηλιακά μου πάνελ. Το σκάφος χτυπήθηκε μετωπικά. Νόμιζα ότι θα έβρισκα κάποιον στη θάλασσα, αλλά τίποτα. Το σκάφος είχε εξαφανιστεί από το ραντάρ. Κατά την άποψή μου, οι αγνοούμενοι επιβάτες είναι ακόμα στο σκάφος. Τους αιφνιδίασε η καταιγίδα στον ύπνο τους και δεν πρόλαβαν να βγουν έξω».
Το Bayesian είχε πραγματοποιήσει αρκετά ταξίδια τις τελευταίες ημέρες, προσεγγίζοντας διάφορα λιμάνια στη Σικελία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα παρακολούθησης πλοίων VesselFinder.
Μάικ Λιντς: Ποιος είναι ο επιχειρηματίας που αγνοείται
Ο Λιντς είναι ο ιδρυτής της Autonomy Corporation, μιας εταιρείας υψηλής τεχνολογίας με διεθνή εμβέλεια, η οποία έγινε η αφορμή να του αποδοθούν χαρακτηρισμοί όπως ο «Μπιλ Γκέιτς της Βρετανίας». Οταν κατηγορήθηκε για απάτη τον παρομοίαζαν με όλους τους «κακούς» που πέρασαν από τις ταινίες του Τζέιμς Μποντ.
Μαζί με τη σύζυγό του, Αντζελα Μπάκαρες, λέγεται ότι έχουν περιουσία που φτάνει τα 500 εκατομμύρια λίρες.
Ο Λιντς μόλις πριν από μερικούς μήνες απαλλάχθηκε από 15 κατηγορίες περί απάτης σε αμερικανικό δικαστήριο, οι οποίες αφορούσαν την πώληση της Autonomy Corporation στη Hewlett-Packard τo 2011, έναντι του ποσού των 11,1 δισ. δολαρίων. Ο ίδιος έλεγε ότι κατά πάσα πιθανότητα θα πέθαινε στη φυλακή, καθώς πάσχει από σοβαρά προβλήματα υγείας.
Η εταιρεία του έκανε σχεδόν αυτόματα επιτυχία, εισήχθη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου και ο ίδιος έφτασε να γίνει επιστημονικός σύμβουλος του πρωθυπουργού της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον, αλλά και μη εκτελεστικός διευθυντής του BBC, ενώ βραβεύτηκε το 2006 για την επιχειρηματική του δραστηριότητα.
Η Autonomy Corporation προκάλεσε το ενδιαφέρον της Hewlett-Packard , που την εξαγόρασε για 11,1 δισ. δολάρια. Έναν χρόνο αργότερα, η αμερικανική εταιρεία μείωσε το αντίτιμο της εξαγοράς στα 8,8 δισ., υποστηρίζοντας ότι κατά τον λογιστικό έλεγχο διαπιστώθηκαν «σοβαρές λογιστικές παρατυπίες».
Έκτοτε, ο Λιντς αποδύθηκε σε αγώνα να πείσει ότι αυτό δεν ίσχυε και να υπερασπιστεί τον εαυτό του, υποστηρίζοντας ότι δεν είχε παρανομήσει. Ωστόσο, ο πρώην οικονομικός διευθυντής της Autonomy, Σασόβαν Χουσέιν, καταδικάστηκε σε πέντε χρόνια φυλάκιση στις ΗΠΑ, έχοντας καταδικαστεί το 2018 για απάτη που σχετιζόταν με τη συμφωνία εξαγοράς της εταιρείας από τη HP.
Το 2022, ο Λιντς έχασε μια δίκη για απάτη έπειτα από προσφυγή της HP στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου κατηγορήθηκε ότι αυτός έλεγχε τις ενέργειες του Χουσέιν και πως ήταν αδιανόητο να μην είχε γνώση των παρανομιών. Ωστόσο, στις ΗΠΑ αθωώθηκε.
Τζόναθαν Μπλούμερ: Ποιος είναι ο επικεφαλής της Morgan Stanley
Ο Τζόναθαν Μπλούμερ είναι μια σημαντική προσωπικότητα στον χρηματοοικονομικό τομέα, κατέχοντας τη θέση του προέδρου της Morgan Stanley International. Έχει διατελέσει σε αρκετές σημαντικές θέσεις κατά τη διάρκεια της καριέρας του, συμπεριλαμβανομένης της θέσης του Διευθύνοντος Συμβούλου στην Prudential και μέλους του διοικητικού συμβουλίου σε διάφορες εταιρείες υψηλού προφίλ.
Ο Μπλούμερ, εκτός από τα ηνία που έχει στη Morgan Stanley, διορίστηκε πρόσφατα ως πρόεδρος της ασφαλιστικής εταιρείας Hiscox.
Κρις Μόρβιλο: Ποιος είναι ο δικηγόρος που βρίσκεται μεταξύ των αγνοουμένων
Ο δικηγόρος Κρις Μορβίλο έχει, επίσης, αναγνωριστεί μεταξύ των αγνοουμένων.
Έχει αναλάβει μεγάλες υποθέσεις διαφθοράς, συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης αθώωσης του μεγιστάνα της βρετανικής τεχνολογίας Μάικ Λίντς, με ιταλικά ΜΜΕ να αναφέρουν πως το ταξίδι με το ιστιοφόρο είχε προγραμματιστεί προκειμένου να γιορτάσουν την αθώωσή του.
Ως βοηθός εισαγγελέα της νότιας περιφέρειας της Νέας Υόρκης από το 1999 έως το 2005, ο Μόρβιλο εργάστηκε στην ποινική έρευνα γύρω από τις τρομοκρατικές επιθέσεις του 2001 στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου.
Από το 2011 είναι εταίρος της δικηγορικής εταιρείας Clifford Chance στη Νέα Υόρκη.
Στενός συνεργάτης του Λιντς πέθανε 2 ημέρες πριν βυθιστεί το γιοτ στη Σικελία
Στο μεταξύ, ο Στίβεν Τσάμπερλεν, ο συγκατηγορούμενος του Μάικ Λιντς στη δίκη που έγινε στις ΗΠΑ, τραυματίστηκε θανάσιμα σε τροχαίο ατύχημα το Σάββατο, δύο ημέρες πριν χαθούν τα ίχνη του «Βρετανού Μπιλ Γκέιτς» σε ναυάγιο στα ανοιχτά της Σικελίας.
Ο Τσάμπερλεν, ο πρώην αντιπρόεδρος οικονομικών της εταιρείας Autonomy, της οποίας ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος ήταν ο Λιντς, χτυπήθηκε από αυτοκίνητο το πρωί του Σαββάτου στο Κέμπριτζσαϊρ. Οι γιατροί τον έθεσαν αμέσως σε μηχανική υποστήριξη ωστόσο, όπως μεταδίδει η Telegraph άφησε την τελευταία του πνοή το απόγευμα της Δευτέρας. Ο δικηγόρος του, Γκάρι Λινσμπεργκ, επιβεβαίωσε τον θάνατό του.
«Ο αγαπητός μας πελάτης και φίλος Στίβεν Τσάμπερλεν χτυπήθηκε θανάσιμα από αυτοκίνητο ενώ έκανε τζόκινγκ το Σάββατο» αναφέρει στη λιτή ανακοίνωση ο δικηγόρος του.