Νότια Κορέα: Κι άλλο αεροσκάφος της Jeju Air αντιμετώπισε πρόβλημα – Έλεγχος σε όλο τον στόλο

Διαβάζεται σε 6'
Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα
Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα (AP Photo/Ahn Young-joon)

Άλλο ένα Boeing 737-800 της Jeju Air εμφάνισε πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης. Το αεροσκάφος προσεδαφίστηκε με ασφάλεια. Τι εξετάζουν οι Αρχές.

Ακόμη ένα Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air το οποίο εκτελούσε πτήση εσωτερικού αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, παρόμοιο με εκείνο που ανέφερε το πλήρωμα του αεροσκάφους του ίδιου τύπου που συνετρίβη χθες Κυριακή, πάντως επέστρεψε στο αεροδρόμιο από όπου είχε μόλις απογειωθεί και προσεδαφίστηκε με ασφάλεια, μεταδίδει το νοτιοκορεατικό εθνικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.

Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο Γκίμπο της Σεούλ για την Τσετζού νωρίτερα σήμερα, εξήγησε το Γιονάπ, επικαλούμενο πηγές του στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών.

Τα 39 από τα 41 αεροσκάφη του στόλου της Jeju Air είναι αυτού του τύπου, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

“Ειδικές επιθεωρήσεις” σε όλο τον στόλο των Boeing 737-800

Οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν σήμερα πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα, μετά την χθεσινή αεροπορική τραγωδία.

Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα
Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα (AP Photo/Ahn Young-joon)

Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα» και «εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλειά τους, εξήγησε σε δημοσιογράφους ο Τζου Τζονγκ-γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.

Χθες πάντως, μετά το δυστύχημα, υψηλόβαθμο στέλεχος της  Jeju Air έσπευσε να αποσαφηνίσει πως η αεροπορική τραγωδία δεν οφείλεται σε «οποιοδήποτε πρόβλημα συντήρησης». Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap το οποίο επικαλείται το BBC, ο Song Kyung-hoon ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου: «Υπάρχουν πτυχές που πρέπει να ερευνήσουμε περαιτέρω για να προσδιορίσουμε την ακριβή αιτία του δυστυχήματος».

Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα
Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα (AP Photo/Ahn Young-joon)

Προσθέτει ότι υπάρχει πρόγραμμα για ελέγχους συντήρησης και ότι θα πραγματοποιήσουν εξονυχιστικούς ελέγχους όσον αφορά τις εργασίες συντήρησης πριν από τις απογειώσεις. Ο Kyung-hoon αναφέρει επίσης ότι το ασφαλιστικό πλάνο της εταιρείας θα πρέπει να είναι σε θέση να στηρίξει τα θύματα και τις οικογένειές τους, όπως αναφέρει το Yonhap.

Περισσότερα από 140 θύματα της τραγωδίας ταυτοποιήθηκαν

Η Νότια Κορέα θρηνεί τους 179 νεκρούς από το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας, με την κυβέρνηση να κηρύσσει επταήμερο εθνικό πένθος. Σύμφωνα με τον Guardian, αξιωματούχοι ανακοίνωσαν ότι 141 από τα 179 θύματα έχουν πλέον ταυτοποιηθεί μέσω ανάλυσης DNA ή συλλογής δακτυλικών αποτυπωμάτων.

Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα
Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα (AP Photo/Ahn Young-joon)

Υπενθυμίζεται πως το αεροσκάφος της Jeju Air, μετέφερε 175 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα. Είχε απογειωθεί από την Μπανγκόκ και προσέγγιζε το αεροδρόμιο της Μουάν, όταν επιχείρησε να προσγειωθεί αναγκαστικά. Το αεροπλάνο βγήκε εκτός διαδρόμου και προσέκρουσε σε τοίχο, προκαλώντας μια ισχυρή και καταστροφική έκρηξη. Μόλις δύο άτομα από τος 181 επιβάτες κατάφεραν να διασωθούν. Πρόκειται για μέλη του πληρώματος καμπίνας τα οποία νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση.

Θα “μιλήσουν” τα μαύρα κουτιά του Boeing 737-800;

Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα
Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα (AP Photo/Ahn Young-joon)

Η αιτία της συντριβής παραμένει ασαφής για για αυτό το λόγο οι Αρχές έχουν ξεκινήσει έρευνα.Σενάρια κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη, αλλά και για πιθανό ανθρώπινο λάθος. Οι Αρχές έχουν αναφέρει ως πιθανή αιτία την πρόσκρουση με πουλιά. Μάλιστα, ο πύργος ελέγχου είχε εκδώσει προειδοποίηση για πρόσκρουση με πουλιά λίγα λεπτά πριν από το δυστύχημα ενώ λίγο μετά από αυτή την προειδοποίηση, το αεροσκάφος εξέπεμψε σήμα “mayday” και έπειτα αποπειράθηκε να πραγματοποιήσει προσγείωση στο αεροδρόμιο της Μουάν.

Ωστόσο, ειδικοί που εξέτασαν το υλικό της καταστροφής έχουν θέσει ερωτήματα σχετικά με το αν η κατασκευή του αεροδρομίου θα μπορούσε να έχει παίξει ρόλο λόγω της πρόσκρουσης του αεροσκάφους σε τοίχο. Το AFP μίλησε με τον Κιμ Κουάνγκ-ιλ, καθηγητή Αεροναυτικών Επιστημών στο Silla University και πρώην πιλότο, ο οποίος δήλωσε ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει “καμία συμπαγής κατασκευή” σε εκείνη την περιοχή. “Κανονικά, στο τέλος ενός διαδρόμου, δεν υπάρχει καμία τέτοια συμπαγής εμπόδιση – αυτό είναι αντίθετο με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας της αεροπορίας,” είπε.

“Εκτός από το αεροδρόμιο, συνήθως υπάρχουν μόνο περιφράξεις, οι οποίες είναι μαλακές και δεν προκαλούν σοβαρές ζημιές. Το αεροπλάνο θα μπορούσε να είχε ολισθήσει παραπέρα και να σταματήσει φυσικά”, συμπλήρωσε ο ίδιος.

Δύο μαύρα κουτιά – ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης και ο καταγραφέας φωνής – έχουν ανακτηθεί από το σημείο της συντριβής, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Μεταφορών της Νότιας Κορέας. Ωστόσο, ο καταγραφέας πτήσης υπέστη εξωτερικές ζημιές που απαιτούν τη μεταφορά του σε κέντρο ανάλυσης στη Σεούλ για να διαπιστωθεί πόσες πληροφορίες μπορούν να ανακτηθούν και αν χρειάζεται να σταλεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανέφερε το υπουργείο.

Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας των Αερομεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ θα στείλει μια ομάδα Αμερικανών εμπειρογνωμόνων για να βοηθήσουν τις αρχές της Νότιας Κορέας στις έρευνες που διεξάγουν για τη συντριβή του αεροσκάφους.

Η NTSB ανέφερε στην ανακοίνωσή της ότι στην έρευνα θα συμμετέχουν επίσης εκπρόσωποι της εταιρείας αεροναυπηγικής Boeing και της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA).

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα