Νότια Κορέα: Οι πρώτες επίσημες δηλώσεις της Jeju Air και τα αναπάντητα ερωτήματα
Διαβάζεται σε 7'Οι εξηγήσεις που έδωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Διευθύνων Σύμβουλος της Jeju Air, Kim Yi-bae για το αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα.
- 31 Δεκεμβρίου 2024 12:48
Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε νωρίτερα σήμερα, Τρίτη (31/12), ο Διευθύνων Σύμβουλος της Jeju Air, Kim Yi-bae, στον στόλο της οποίας ανήκε το αεροσκάφος που συνετρίβη στο διεθνές αεροδρόμιο Muan της Νότιας Κορέας την Κυριακή (29/12), προκαλώντας τον θάνατο 179 ανθρώπων.
Ο Kim Yi-bae, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, τη δέσμευση της εταιρείας να στηρίξει τις οικογένειες των θυμάτων και να ενισχύσει την ασφάλεια των πτήσεων ενώ ανακοίνωσε και μια σειρά άμεσων μέτρων.
Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι θα μειώσει την εναέρια κυκλοφορία των αεροσκαφών της Jeju Air τη φετινή χειμερινή περίοδο κατά 10-15%, προκειμένου να διεξαχθούν περισσότερες εργασίες συντήρησης στα αεροσκάφη, τονίζοντας πως “αυτό δεν αποτελεί παραδοχή ότι εκτελούμε υπερβολικά πολλές πτήσεις”.
Σε ότι αφορά τους κανονισμούς ασφαλείας, ο CEO, Kim Yi-bae τόνισε ότι η εταιρεία ακολουθεί αυστηρούς κανόνες συντήρησης και ότι “κάθε πτήση λαμβάνει την απαραίτητη έγκριση πριν την απογείωση”. Για τη μοιραία πτήση δήλωσε ότι δεν εντοπίστηκαν προβλήματα κατά την επιθεώρηση του αεροσκάφους την ίδια ημέρα ενώ δεν καταγράφηκε τίποτα ασυνήθιστο σχετικά με τον μηχανισμό προσγείωσης.
Σε ερώτηση που δέχτηκε σχετικά με τον τρόπο προσγείωσης του αεροσκάφους χωρίς τη χρήση των τροχών ή κάποιου άλλου συστήματος ο ίδιος δήλωσε πως “το ζήτημα του αν ο μηχανισμός προσγείωσης λειτουργούσε σωστά ή όχι σχετίζεται με την έρευνα για το δυστύχημα”. “Θα ενημερωθείτε για το αποτέλεσμα, όταν αυτό προκύψει”, πρόσθεσε.
Συμπληρωματικά, τόνισε ότι οι πιλότοι της Jeju Air εκπαιδεύονται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και ότι ο αριθμός των τεχνικών συντήρησης ανά αεροσκάφος έχει αυξηθεί από 12 το 2019 σε 12,9 σήμερα.
Σε ότι αφορά το τείχος που βρισκόταν στο τέλος του διαδρόμου και εξετάζεται αν αυτό ήταν που προκάλεσε τον θάνατο τόσων ανθρώπων, καθώς το αεροσκάφος προσέκρουσε σε αυτό κατά την προσγείωσή του πριν τυλιχθεί στις φλόγες ο Kim Yi-bae απέφυγε να τοποθετηθεί ευθέως. Υποστήριξε μόνο πως στο δίλημμα “αν το δυστύχημα πρέπει να το ονομάσουμε “τραγωδία της Jeju Air” ή “τραγωδία της Muan Air”, το πιο σωστό να πούμε είναι “τραγωδία της Jeju Air”, αναλαμβάνοντας εμμέσως ένα μερίδιο ευθύνης.
Η αεροπορική με τα περισσότερα πρόστιμα στη χώρα
Όπως προέκυψε από τη Συνέντευξη Τύπου, η Jeju Air έχει πληρώσει τα έχει καταβάλει τα περισσότερα πρόστιμα και έχει δεχτεί τις περισσότερες διοικητικές κυρώσεις από οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία στη Νότια Κορέα τα τελευταία πέντε χρόνια.
Ωστόσο, όπως υποστήριξε ο Διευθύνων Σύμβουλος η εταιρεία βελτιώνει συνεχώς το ιστορικό ασφαλείας της. “Η ασφάλεια παραμένει η πρώτη μας προτεραιότητα” τόνισε χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας ο Kim Yi-bae ανέφερε ότι η Jeju Air έχει ήδη προβλέψει έκτακτες αποζημιώσεις για τις οικογένειες των θυμάτων και θα καλύψει τα έξοδα κηδείας ενώ σημείωσε πως υπάλληλοι της εταιρείας βρίσκεται στο σημείο του δυστυχήματος, για να παρέχουν συμβουλές και ψυχολογική υποστήριξη σε συγγενείς και φίλους των 179 νεκρών, προσθέτοντας ότι απαιτείται επίσης υποστήριξη και στο προσωπικό που θρηνεί τους συναδέλφους του.
“Στόχος μας να αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού” ανέφερε στο τέλος ο CEO της Jeju Air, σε ερώτηση που δέχτηκε σχετικά με τις μαζικές ακυρώσεις πτήσεων που αντιμετωπίζει η εταιρεία μετά την τραγωδία.
Το αεροσκάφος της Jeju Air, μιας αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, μετέφερε 175 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα. Είχε απογειωθεί από την Μπανγκόκ και προσέγγιζε το αεροδρόμιο της Μουάν, όταν επιχείρησε να προσγειωθεί αναγκαστικά. Το αεροπλάνο βγήκε εκτός διαδρόμου και προσέκρουσε σε τοίχο, προκαλώντας μια ισχυρή και καταστροφική έκρηξη.
Από τους 181 επιβαίνοντες, μόλις δύο άτομα – ένας άνδρας και μία γυναίκα, και οι δύο μέλη του πληρώματος καμπίνας – κατάφεραν να επιζήσουν. Οι δύο διασώθηκαν από το ουραίο τμήμα του φλεγόμενου αεροσκάφους.
Τα σενάρια για το δυστύχημα
Η αιτία του αεροπορικού δυστυχήματος ακόμα ερευνάται. Οι πρώτες θεωρίες έκαναν λόγο για σύγκρουση με ένα σμήνος πουλιών, αν και ορισμένοι ειδικοί δεν πιστεύουν ότι μια σύγκρουση αυτού του είδους -ένα σχετικά συχνό φαινόμενο στην αεροπορία- θα ήταν αρκετά ισχυρή ώστε να αποτρέψει τον πιλότο από το να κατεβάσει το σύστημα προσγείωσης του Boeing 737-800 καθώς πλησίαζε στον διάδρομο.
Οι ερευνητές προσπαθούν να διαπιστώσουν εάν κάποιο από τα συστήματα ελέγχου του αεροσκάφους ήταν απενεργοποιημένο, καθώς και γιατί ο πιλότος προσπάθησε να προσγειωθεί τόσο σύντομα, αφού κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Το αεροπλάνο, το οποίο τροφοδοτείται από δύο κινητήρες CFM 56-7B26, φαινόταν να ταξίδευε με μεγάλη ταχύτητα, όταν ο πιλότος επιχείρησε μια «κοιλιακή προσγείωση».
«Δεν μπορώ να σκεφτώ κανέναν λόγο, για να αναγκαστώ να κάνω μια προσγείωση όπως αυτή», είπε ο ειδικός σε θέματα ασφάλειας της αεροπορίας Τζον Νανς, πρώην στρατιωτικός και εμπορικός πιλότος που πέταξε με 737 για την Alaska Airlines, στη βρετανική εφημερίδα TheGuardian.
Παράλληλα, αυξάνονται και οι επικρίσεις για τη διάταξη του αεροδρομίου, με ορισμένους ειδικούς αεροπορίας να τονίζουν πως δεν είναι κατανοητό γιατί είχε κατασκευαστεί ένα μεγάλο ανάχωμα από χώμα και σκυρόδεμα, περίπου 250 μέτρα από το τέλος του διαδρόμου. Τα θύματα πιστεύεται ότι πέθαναν όταν η πτήση 7C2216 της Jeju Air, που έφτασε από την Μπανγκόκ, προσέκρουσε στο εν λόγω φράγμα, πετώντας τους επιβάτες στα γύρω χωράφια.
Νοτιοκορεάτες αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το ανάχωμα κατασκευάστηκε, σύμφωνα με τα πρότυπα της βιομηχανίας, προσθέτοντας ότι τα αεροδρόμια σε άλλες χώρες είχαν παρόμοια χαρακτηριστικά.
“Ο σχεδιασμός του διαδρόμου δεν πληρούσε τις βέλτιστες πρακτικές της βιομηχανίας, οι οποίες αποκλείουν οποιαδήποτε σκληρή κατασκευή όπως μια πέτρα – μια υπερυψωμένη τράπεζα – σε απόσταση τουλάχιστον 300 μέτρων από το τέλος του διαδρόμου”, ισχυρίστηκε ο John Cox, διευθύνων σύμβουλος της Safety Operating Systems και πρώην πιλότος του 737.
Σύμφωνα με το BBC, οι ερευνητές που βρίσκονται και επιχειρούν στα συντρίμμια του αεροσκάφου στο διεθνές αεροδρόμιο Muan, 300 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Σεούλ, άρχισαν να επιθεωρούν τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους, τον καταγραφέα φωνής του πιλοτηρίου και τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης. Όπως αναφέρεται, άρχισαν να κατεβάζουν δεδομένα από το πρώτο, αλλά εξακολουθούν να εξετάζουν τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης, στον οποίο λέγεται ότι λείπει ένας κρίσιμος σύνδεσμος που θα δυσκολέψει την εξαγωγή δεδομένων.