Νότια Κορέα: Στα μαύρα κουτιά οι απαντήσεις της τραγωδίας – Άγνωστη η αιτία της συντριβής

Διαβάζεται σε 5'
Νότια Κορέα: Στα μαύρα κουτιά οι απαντήσεις της τραγωδίας  – Άγνωστη η αιτία της συντριβής
Rescue team members work at the site of a plane crash at Muan International Airport in Muan, South Korea, Tuesday, Dec. 31, 2024. (AP Photo/Ahn Young-joon)

Απαντήσεις για τα αίτια του πολύνεκρου αεροπορικού δυστυχήματος στη Νότια Κορέα αναζητούν ερευνητές και αξιωματούχοι. Στο αεροδρόμιο παραμένουν οι συγγενείς των θυμάτων.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για το αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα, που στοίχισε τη ζωή σε 179 άτομα, καθώς εγείρονται ερωτηματικά τόσο για το πώς το αεροσκάφος έχασε τον έλεγχο αλλά και για τον “ασυνήθιστο” τσιμεντένιο τοίχο κοντά στον διάδρομο προσγείωσης.

Σύμφωνα με το BBC, οι ερευνητές που βρίσκονται και επιχειρούν στα συντρίμμια του αεροσκάφου στο διεθνές αεροδρόμιο Muan, 300 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Σεούλ, άρχισαν να επιθεωρούν τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους, τον καταγραφέα φωνής του πιλοτηρίου και τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης. Όπως αναφέρεται, άρχισαν να κατεβάζουν δεδομένα από το πρώτο, αλλά εξακολουθούν να εξετάζουν τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης, στον οποίο λέγεται ότι λείπει ένας κρίσιμος σύνδεσμος που θα δυσκολέψει την εξαγωγή δεδομένων.

Παράλληλα, η Εθνική Αστυνομική Υπηρεσία δήλωσε ότι έχει επιστρατεύσει επιπλέον αξιωματούχους και θα χρησιμοποιήσει ταχείς αναλυτές DNA, για να επιταχύνει την ταυτοποίηση πέντε σορών. Σημειώνεται πως μέχρι στιγμής έχουν ταυτοποιηθεί οι 174 από τους 179 νεκρούς, των οποίων οι σοροί βρίσκονται, στην πλειονότητά τους, σε προσωρινό νεκροτομείο στο αεροδρόμιο.

Εκπρόσωποι από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας και τον κατασκευαστή αεροσκαφών Boeing εντάχθηκαν επίσης στο ερευνητικό σώμα και αναμένεται να συναντηθούν στο αεροδρόμιο Muan εντός της ημέρας.

The wreckage of a Boeing 737-800 plane operated by South Korean budget airline Jeju Air lies at Muan International Airport in Muan, South Korea, Tuesday, Dec. 31, 2024. (AP Photo/Ahn Young-joon)

Οι οικογένειες των νεκρών παραμένουν στο διεθνές αεροδρόμιο Muan απαιτώντας περισσότερες πληροφορίες και απαντήσεις σχετικά με τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος και θρηνώντας τους αγαπημένους τους ανθρώπους.

Σημειώνεται πως σε όλη τη χώρα, οι εορτασμοί της Πρωτοχρονιάς ακυρώθηκαν από σεβασμό στα θύματα και τις οικογένειές τους.

Το αεροσκάφος της Jeju Air, μιας αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, μετέφερε 175 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα. Είχε απογειωθεί από την Μπανγκόκ και προσέγγιζε το αεροδρόμιο της Μουάν, όταν επιχείρησε να προσγειωθεί αναγκαστικά. Το αεροπλάνο βγήκε εκτός διαδρόμου και προσέκρουσε σε τοίχο, προκαλώντας μια ισχυρή και καταστροφική έκρηξη.

Από τους 181 επιβαίνοντες, μόλις δύο άτομα – ένας άνδρας και μία γυναίκα, και οι δύο μέλη του πληρώματος καμπίνας – κατάφεραν να επιζήσουν. Οι δύο διασώθηκαν από το ουραίο τμήμα του φλεγόμενου αεροσκάφους.

Τα σενάρια

Η αιτία του αεροπορικού δυστυχήματος ακόμα ερευνάται. Οι πρώτες θεωρίες έκαναν λόγο για σύγκρουση με ένα σμήνος πουλιών, αν και ορισμένοι ειδικοί δεν πιστεύουν ότι μια σύγκρουση αυτού του είδους -ένα σχετικά συχνό φαινόμενο στην αεροπορία- θα ήταν αρκετά ισχυρή ώστε να αποτρέψει τον πιλότο από το να κατεβάσει το σύστημα προσγείωσης του Boeing 737-800 καθώς πλησίαζε στον διάδρομο.

Οι ερευνητές προσπαθούν να διαπιστώσουν εάν κάποιο από τα συστήματα ελέγχου του αεροσκάφους ήταν απενεργοποιημένο, καθώς και γιατί ο πιλότος προσπάθησε να προσγειωθεί τόσο σύντομα, αφού κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Το αεροπλάνο, το οποίο τροφοδοτείται από δύο κινητήρες CFM 56-7B26, φαινόταν να ταξίδευε με μεγάλη ταχύτητα, όταν ο πιλότος επιχείρησε μια «κοιλιακή προσγείωση».

«Δεν μπορώ να σκεφτώ κανέναν λόγο, για να αναγκαστώ να κάνω μια προσγείωση όπως αυτή», είπε ο ειδικός σε θέματα ασφάλειας της αεροπορίας Τζον Νανς, πρώην στρατιωτικός και εμπορικός πιλότος που πέταξε με 737 για την Alaska Airlines, στη βρετανική εφημερίδα TheGuardian.

Παράλληλα, αυξάνονται και οι επικρίσεις για τη διάταξη του αεροδρομίου, με ορισμένους ειδικούς αεροπορίας να τονίζουν πως δεν είναι κατανοητό γιατί είχε κατασκευαστεί ένα μεγάλο ανάχωμα από χώμα και σκυρόδεμα, περίπου 250 μέτρα από το τέλος του διαδρόμου. Τα θύματα πιστεύεται ότι πέθαναν όταν η πτήση 7C2216 της Jeju Air, που έφτασε από την Μπανγκόκ, προσέκρουσε στο εν λόγω φράγμα, πετώντας τους επιβάτες στα γύρω χωράφια.

Νοτιοκορεάτες αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το ανάχωμα κατασκευάστηκε, σύμφωνα με τα πρότυπα της βιομηχανίας, προσθέτοντας ότι τα αεροδρόμια σε άλλες χώρες είχαν παρόμοια χαρακτηριστικά.

“Ο σχεδιασμός του διαδρόμου δεν πληρούσε τις βέλτιστες πρακτικές της βιομηχανίας, οι οποίες αποκλείουν οποιαδήποτε σκληρή κατασκευή όπως μια πέτρα – μια υπερυψωμένη τράπεζα – σε απόσταση τουλάχιστον 300 μέτρων από το τέλος του διαδρόμου”, ισχυρίστηκε ο John Cox, διευθύνων σύμβουλος της Safety Operating Systems και πρώην πιλότος του 737.

Η Jeju Air πρόκειται να δώσει συνέντευξη Τύπου σήμερα, Τρίτη (31/12), για το συμβάν.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα