Νότια Κορέα: Βρέθηκε DNA πτηνών στους κινητήρες του αεροσκάφους που συνετρίβη
Διαβάζεται σε 4'Συνεχίζεται η έρευνα για τη φονικότερη αεροπορική τραγωδία, που σημειώθηκε ποτέ σε κορεατικό έδαφος. Τα πρώτα ευρήματα της συντριβής του αεροσκάφους της Jeju Air.
- 27 Ιανουαρίου 2025 14:47
Προκαταρκτική έκθεση ατυχήματος υπέβαλαν στον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας του ΟΗΕ, καθώς και στις αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών, της Γαλλίας και της Ταϊλάνδης οι αρχές της Νότιας Κορέας για τη συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air τον περασμένο μήνα.
Η έκθεση, που δημοσιεύθηκε σήμερα, Δευτέρα (27/01), επικεντρώνεται στον ρόλο που μπορεί να έπαιξε η “πρόσκρουση με πτηνά” και περιλαμβάνει ανάλυση των κινητήρων και της δομής καθοδήγησης προσγείωσης “localizer“.
“Όλες αυτές οι εντατικές ερευνητικές δραστηριότητες αποσκοπούν στον καθορισμό της ακριβούς αιτίας του ατυχήματος”, αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.
Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), ο οργανισμός του ΟΗΕ, απαιτεί από τους ερευνητές ατυχημάτων να συντάσσουν προκαταρκτική έκθεση εντός 30 ημερών από το συμβάν και ενθαρρύνει τη δημοσιοποίηση της τελικής έκθεσης εντός 12 μηνών.
Το αεροσκάφος Boeing 737-800, που εκτελούσε πτήση από την Μπανγκόκ προς το Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν, βγήκε εκτός του διαδρόμου κατά την αναγκαστική κοιλιακή προσγείωση που πραγματοποίησε και συνετρίβη στη δομή του συστήματος καθοδήγησης “localizer”, οδηγώντας στον θάνατο 179 ανθρώπους.
Τι είναι το σύστημα “localizer”
Το σύστημα “localizer” βοηθά στην πλοήγηση αεροσκαφών κατά την προσέγγιση στον διάδρομο προσγείωσης, ενώ η δομή από οπλισμένο σκυρόδεμα και χώμα που στηρίζει τις κεραίες του συστήματος στο αεροδρόμιο Μουάν θεωρείται πιθανός παράγοντας για την τραγωδία, σύμφωνα με ειδικούς.
Η έκθεση υπογράμμισε πολλά από τα αρχικά ευρήματα των Νοτιοκορεατών ερευνητών που κοινοποιήθηκαν στις οικογένειες των θυμάτων πριν μερικές ημέρες, συμπεριλαμβανομένης της αναφοράς των πιλότων σε ένα σμήνος πουλιών που εντόπισαν κατά την τελική προσέγγιση του αεροσκάφους.
Η ακριβής στιγμή της πρόσκρουσης με τα πτηνά, που ανέφεραν οι πιλότοι, παραμένει αδιευκρίνιστη, σύμφωνα με την έκθεση του ατυχήματος, αλλά το αεροσκάφος “κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω πρόσκρουσης με πουλί κατά τη διάρκεια του go-around”.
“Και οι δύο κινητήρες εξετάστηκαν και βρέθηκαν φτερά και λεκέδες από αίμα πουλιών σε κάθε έναν”, αναφέρει η έκθεση. Τα φτερά και οι λεκέδες αίματος που βρέθηκαν στους δύο κινητήρες του αεροσκάφους προέρχονταν από την πάπια Baikal teal, ένα είδος μεταναστευτικής πάπιας που πετά σε μεγάλα σμήνη, σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση.
“Μετά τη σύγκρουση στο ανάχωμα, ξέσπασε φωτιά και σημειώθηκε μερική έκρηξη. Και οι δύο κινητήρες θάφτηκαν στον σωρό χώματος του αναχώματος, ενώ το μπροστινό τμήμα της ατράκτου διασκορπίστηκε σε απόσταση 30-200 μέτρων από το ανάχωμα”, σημειώνεται.
Η έκθεση δεν διευκρινίζει τι μπορεί να οδήγησε στη διακοπή της καταγραφής δεδομένων από τους δύο καταγραφείς ταυτόχρονα, λίγο πριν οι πιλότοι δηλώσουν κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Το αεροσκάφος βρισκόταν σε ύψος 498 ποδιών (152 μέτρα) και πετούσε με ταχύτητα 161 κόμβων (298 χλμ/ώρα ή 185 μίλια/ώρα) τη στιγμή που σταμάτησαν να καταγράφουν τα μαύρα κουτιά, σύμφωνα με την έκθεση.
Το αεροπλάνο της Jeju Air, ένα Boeing 737-800 είχε απογειωθεί από την Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης το πρωί της 29ης Δεκεμβρίου και πετούσε προς το διεθνές αεροδρόμιο Muan στα νοτιοδυτικά της Νότιας Κορέας.
Περίπου στις 08:57 τοπική ώρα, τρία λεπτά αφότου οι πιλότοι ήρθαν σε επαφή με το αεροδρόμιο, ο πύργος ελέγχου ενημέρωσε το πλήρωμα να είναι προσεκτικό για “δραστηριότητα πουλιών”.
Στις 08:59, ο πιλότος ανέφερε ότι το αεροπλάνο είχε χτυπήσει ένα πουλί και δήλωσε σήμα κινδύνου.
Στη συνέχεια, ο πιλότος ζήτησε άδεια προσγείωσης από την αντίθετη κατεύθυνση, κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποίησε κοιλιακή προσγείωση χωρίς να έχει ανοίξει το σύστημα προσγείωσης. Ξεπέρασε τον διάδρομο προσγείωσης και εξερράγη αφού προσέκρουσε στην τσιμεντένια κατασκευή, αναφέρει η έκθεση.