Οι κινήσεις για να ξεμπλοκάρει το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας
Η παράκαμψη Χαλκίδας θα συνδέσει το Βόρειο με τον Νότιο Άξονα της Εύβοιας, παρακάμπτοντας ανατολικά την πόλη της Χαλκίδας. Ποιες είναι οι κινήσεις του υπουργείου Υποδομών.
- 19 Ιουνίου 2020 08:46
Σε πλήρη εξέλιξη είναι η προετοιμασία για το μεγάλο οδικό έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως αναφέρεται σε απαντητικό έγγραφο ερώτησης του βουλευτή κ.Αθανάσιου Ζεμπίλη, τρέχει η ωρίμανση τόσο της χρηματοδότησης όσο και των τεχνικών προδιαγραφών του άξονα.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών βρίσκεται σε συνεννόηση με τον Τεχνικό Σύμβουλο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) JASPERS, προκειμένου να ελεγχθεί η μελέτη βιωσιμότητας του έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, ώστε να είναι δυνατή η ένταξή του στα χρηματοδοτικά Προγράμματα. Στο πλαίσιο αυτό διενεργήθηκαν κυκλοφοριακές μετρήσεις τόσο στο τμήμα Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας Νέα Λάμψακος, όσο και αυτό της Παράκαμψης Ψαχνών.
Την ίδια ώρα, έχει υποβληθεί στην ΕΤΕπ η μελέτη κόστους οφέλους (ΑΚΟ), προκειμένου να αποφασιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Η κύρια ένσταση του Τεχνικού Συμβούλου JASPERS αφορά τη διατομή του τμήματος της Παράκαμψης Χαλκίδας. Ο προγραμματισμός του υπουργείου ΥΠΟΜΕ είναι δύο λωρίδες συν ΛΕΑ (λωρίδα έκτακτης ανάγκης) ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
Για να μπορέσει μάλιστα να κριθεί βιώσιμο το έργο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με το Δήμο Χαλκίδας για να προβεί σε κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο υφιστάμενο παραλιακό δρόμο που θα μειώσουν την ταχύτητα.
Τι πρόκειται να κατασκευαστεί
Η παράκαμψη Χαλκίδας, που αποτελεί αυτονόητη συνέχεια -επέκταση του αυτοκινητόδρομου Σχηματαρίου-Χαλκίδας, θα συνδέσει το Βόρειο με τον Νότιο Άξονα της Εύβοιας, παρακάμπτοντας ανατολικά την πόλη της Χαλκίδας. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτευχθεί αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας και της Ν. Αρτάκης, ενώ αναμένεται να έχει καθοριστική συμβολή στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της περιφέρειας.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το κόστος του έργου, εκτιμάται σε 200εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) που αναλύεται ως εξής: Ν.Λάμψακος-Ψαχνά 165εκατ.ευρώ, Παράκαμψη Ψαχνών 10εκατ.ευρώ. Επίσης προβλέπεται ένα επιπλέον κονδύλι 30εκατ.ευρώ για απαλλοτριώσεις.
Το μήκος του έργου είναι 25,6χλμ εκ των οποίων η Παράκαμψη Ψαχνών είναι 4,6χλμ (έχει πέρας την οδό Ψαχνών-Ιστιαίας). Ως προαίρεση στο έργο και όχι στο κυρίως αντικείμενο του, θα ενταχθεί το τμήμα Γέφυρα Ευρίπου-Νέα Λάμψακος με μήκος περίπου 5χλμ. και κόστος περίπου 25εκατ.ευρώ.
Σε αυτόν τον διαγωνισμό όπως είχε αποκαλύψει το ypodomes.com, θα έχουμε και μία φιλόδοξη εισαγωγή από το Υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Θα έχουμε ένα νέο “υβριδικό” μοντέλο δημοπράτησης το οποίο δεν θα στηρίζεται σε ποσότητες υλικών αλλά σε κατ` αποκοπή τίμημα. Αυτό, θα έχει ως τελικό στόχο να “φρενάρει” τις ανεξέλεγκτες πλέον εκπτώσεις που δίνονται στα έργα με τα αρνητικά τους αποτελέσματα να είναι εμφανή σχεδόν αμέσως μετά την έναρξη κάθε έργου.