Οργανισμός της ΕΕ για τους Σιδηροδρόμους: “Δεν μπορούμε να αναγκάσουμε τις εθνικές κυβερνήσεις να κάνουν αλλαγές”
Από το 2016 η Ελλάδα έχει πάρει 700.000.000 ευρώ για έργα αναβάθμισης και κατασκευής σιδηροδρομικών γραμμών. Περί τα 110 εκατομμύρια αφορούσαν το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Τι άλλο αποκαλύφθηκε στην ενημέρωση της Κομισιόν.
- 03 Μαρτίου 2023 14:28
Το μεσημέρι της Πέμπτης 2/3 η Κομισιόν είχε ενημέρωση των ανταποκριτών. Προφανώς και τέθηκαν ερωτήσεις για την τραγωδία στα Τέμπη, σε συνάρτηση και με το γεγονός της παραπομπής της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για όσα δεν έχει κάνει -ενώ πρέπει βάσει των συμφωνηθέντων μεταξύ των μελών- στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών πρέπει να έχει εγκατασταθεί και στα 27 μέλη της ΕΕ έως το τέλος της δεκαετίας.
O Αdalbert Jahnz, εκπρόσωπος Τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το περιβάλλον, τις θαλάσσιες υποθέσεις και τις μεταφορές διευκρίνισε ότι “η Κομισιόν έχει υποστηρίξει την Ελλάδα, με κοινοτικά κονδύλια που προέρχονται από το Connecting Europe Facility, το κύριο χρηματοδοτικό μέσο της ΕΕ για θέματα μεταφορών”.
Εξήγησε πως από το 2016 έχουν δοθεί στη χώρα μας περί τα 700.000.000 ευρώ για την υποστήριξη 16 έργων αναβάθμισης και κατασκευής σιδηροδρομικών γραμμών.
Περίπου 110 εκατομμύρια δόθηκαν για αναβαθμίσεις ασφαλείας στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το Δομοκός-Θεσσαλονίκη έπρεπε έχει το σύστημα ασφαλείας από το 2020.
“Εν τούτοις, η Ελλάδα δεν τακτοποίησε τις συμβατικές υποχρεώσεις που προβλέπονται στην οδηγία για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο όλων των κρατών μελών της Ένωσης”.
Κατ’ αρχάς, δεν τακτοποιήσαμε τη συμφωνία μεταξύ της εθνικής ρυθμιστικής αρχής σιδηροδρόμων και του διαχειριστή σιδηροδρομικών υποδομών (ΟΣΕ) έως τις 16/6 του 2015 που έληγε η προθεσμία.
“Η συμφωνία αυτή είναι απαίτηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Θεωρείται σημαντική για τη διαφάνεια των επερχόμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικών υποδομών”.
Άλλος εκπρόσωπος της Κομισιόν διευκρίνισε ότι η συμφωνία δεν αφορά την εξέταση των συμβάσεων έργων “αλλά πώς έχει μεταφερθεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία στο εθνικό δίκαιο”, ενώ τονίστηκε πως το σύστημα τηλεδιαχείρισης (ETCS) ανήκει στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που βάσει προγράμματος πρέπει να ολοκληρωθεί το 2023 -όπως δήλωσε η αρμόδια για τα θέματα του Ταμείου Ανάκαμψης, Veerle Nuyts.
Ο Jahnz απάντησε και αν η Ελλάδα έχει καταθέσει στην Κομισιόν αίτημα βοήθειας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, ώστε να ταξιδέψουν στη χώρα μας εμπειρογνώμονες για να διερευνήσουν το δυστύχημα. Άρα “η έρευνα είναι εθνική αρμοδιότητα”.
Όλα τα παραπάνω αναφέρονται στο νέο κείμενο των New York Times για τις ελληνικές παθογένειες. Εκπρόσωπος του μέσου βρέθηκε στην ενημέρωση την Πέμπτη 2/3.
Αναφέρονται και όσα έχετε ήδη διαβάσει στο NEWS 24/7 για το σύστημα που έχουμε αγοράσει, αλλά δεν λειτουργεί σε κανένα επίπεδο, μαζί με δηλώσεις προέδρων οργανισμών σχετικών με τα σιδηροδρομικά δίκτυα της Ευρώπης επί των εκθέσεων που μας εμφανίζουν τελευταίους σε θέματα ασφάλειας.
Τι είπαν; Πως όλοι ήξεραν πως είμαστε εξαιρετικά ανεπαρκείς.
“Σύμφωνα με πολλά πρότυπα, η Ελλάδα ήταν το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό σύστημα στην Ευρώπη”.
Τι έκαναν;
Ομολογουμένως, όχι πολλά πριν να είναι αργά.
Βέβαια, οι NYT γράφουν πως “το δυστύχημα στα Τέμπη υπογραμμίζει επίσης την περιορισμένη ισχύ της ΕΕ, όπως απαιτεί βελτιώσεις από τους σιδηροδρόμους, ακόμη και όταν δίνει χρήματα σε αυτούς”.
Εκπρόσωπος του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους Σιδηροδρόμους, υποστήριξε ότι ο οργανισμός ασφαλείας που διαθέτει, είχε εκδώσει εκθέσεις και κάλεσε τα κράτη-μέλη να κάνουν καλύτερη δουλειά “αλλά δεν μπορεί να αναγκάσει τις εθνικές κυβερνήσεις να κάνουν αλλαγές.
“Συντάξαμε ένα σχέδιο δράσης και ζητήσαμε από τις ελληνικές αρχές να υποβάλουν έκθεση για το σχέδιο δράσης. Αλλά οι δυνάμεις μας είναι περιορισμένες”.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις