Σφοδρές αντιδράσεις για διαφήμιση της KFC – “Κανιβαλισμός” και “προσβολή του χριστιανισμού”
Διαβάζεται σε 3'
Σάλο έχει προκαλέσει στη Βρετανία η τελευταία διαφήμιση της αλυσίδας fast food, KFC, που δείχνει έναν άνδρα να “βαπτίζεται” σε μία λίμνη από σάλτσα.
- 01 Απριλίου 2025 10:00
“Κανιβαλισμός“, “βλασφημία” και “ύμνος στον σατανισμό και στις αιρέσεις“. Αυτή ήταν η ερμηνεία που έδωσαν τουλάχιστον 600 άνθρωποι, οι οποίοι κατήγγειλαν την τελευταία διαφήμιση της γνωστής αλυσίδας fast food, KFC, στην οποία ένας άνδρας “βαπτίζεται” σε λίμνη σάλτσας.
Η συγκεκριμένη διαφήμιση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις καθώς μερίδα θεατών υποστηρίζει ότι προσβάλει τα θρησκευτικά σύμβολα και εξυμνεί τις αιρέσεις.
Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων του Ηνωμένου Βασιλείου (ASA), ο ανεξάρτητος ρυθμιστικός φορέας διαφημίσεων της χώρας, έχει δεχτεί σχεδόν 600 καταγγελίες για την εν λόγω διαφήμιση, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της ASA στο ADWEEK.
Οι καταγγελίες περιλαμβάνουν ισχυρισμούς ότι η διαφήμιση προωθεί τον κανιβαλισμό, εξυμνεί τις αιρέσεις και τον σατανισμό, και κοροϊδεύει τον χριστιανισμό και το μυστήριο της βάπτισης, ανέφερε ο εκπρόσωπος.
Παρά τις αντιδράσεις, η ASA δεν έχει ξεκινήσει έρευνα για την διαφήμιση της KFC, καθώς σύμφωνα με την ανεξάρτητη βρετανική αρχή, δεν παραβιάζει τους κανόνες διαφήμισης του ρυθμιστικού φορέα.
Η KFC κυκλοφόρησε τη διαφήμιση “All Hail Gravy” στις 14 Μαρτίου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η διαφήμιση δείχνει έναν άνδρα που έχει χαθεί στο δάσος, όταν ξαφνικά βλέπει μία κότα και μία ομάδα μυστηριωδών ξένων τον περικυκλώνει. Ένα γιγάντιο χρυσό αυγό κάνει την εμφάνισή του, το οποίο κουβαλούν τα μέλη της… αίρεσης, με τον άνδρα να βρίσκεται τελικά σε μία λίμνη από σάλτσα, όπου και βαπτίζεται για να βγει από τη λίμνη ως… πελώριο κομμάτι fried chicken.
“Είστε χαμένοι στο δάσος της σύγχρονης ζωής;
Μη φοβάστε, η σωτηρία στη σάλτσα είναι κοντά.
Εμπιστευτείτε τον ήχο του χρυσού αυγού.
Εμπιστευτείτε το υγρό χρυσό ελιξίριο.
Εμπιστευτείτε τη θεϊκή βουτιά.
Και ψιθυρίστε τις ιερές λέξεις ‘Ζήτω η Σάλτσα’.
Γιατί υπάρχουν κάποια πράγματα στα οποία μπορούμε ακόμα να πιστεύουμε.
Πίστεψε στο κοτόπουλο“, αναφέρεται στην περιγραφή της διαφήμισης.
Δείτε τη διαφήμιση:
Η εν λόγω διαφήμιση αποτελεί το δεύτερο μέρος της καμπάνιας “Believe” της KFC, η οποία έκανε πρεμιέρα πέρυσι και παρουσιάζει μία αίρεση, η οποία λατρεύει το κοτόπουλο.
Η Monica Silic, επικεφαλής μάρκετινγκ της KFC U.K. και Ιρλανδίας, δήλωσε στο ADWEEK ότι ο στόχος της καμπάνιας είναι να “φέρει ένα διασκεδαστικό αντίδοτο σε αυτόν τον βαρετό, χαοτικό κόσμο” και να προσεγγίσει τη Gen Z, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι μπορεί να διχάσει το κοινό.
“Είμαστε πολωτικοί, γιατί θέλουμε να ξεκινήσουμε μια συζήτηση”, δήλωσε ο Martin Rose, εκτελεστικός διευθυντής δημιουργικού της Mother London, του πρακτορείου που βρίσκεται πίσω από το brand της KFC.