Shein και Temu προειδοποιούν για αυξήσεις λόγω των δασμών
Διαβάζεται σε 3'
Οι Shein και Temu προειδοποίησαν για αύξηση τιμών από τις 25 Απριλίου, λόγω των νέων δασμών που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση Τραμπ στα κινεζικά προϊόντα.
- 17 Απριλίου 2025 10:51
Οι κινεζικοί κολοσσοί του ηλεκτρονικού εμπορίου Shein και Temu προειδοποίησαν τους Αμερικανούς πελάτες τους ότι οι τιμές των προϊόντων θα αυξηθούν από την επόμενη εβδομάδα, μετά την επιβολή υψηλών δασμών από τον Τραμπ για τα προϊόντα που εισάγονται από την Κίνα.
Σε σχεδόν ταυτόσημες δηλώσεις τους, οι δύο ανταγωνιστικές εταιρείες ανέφεραν ότι οι λειτουργικές τους δαπάνες αυξήθηκαν “λόγω πρόσφατων αλλαγών στους παγκόσμιους εμπορικούς κανόνες και τους δασμούς”, προσθέτοντας ότι θα προβούν σε “προσαρμογές τιμών” από τις 25 Απριλίου.
Τα δημοφιλή ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν προσελκύσει δεκάδες εκατομμύρια πελάτες στις ΗΠΑ, κυρίως λόγω των εξαιρετικά χαμηλών τιμών τους. Η αυξανόμενη δημοτικότητα των δύο αυτών εταιρειών έχει θέσει σε πίεση την Amazon, η οποία λάνσαρε την πλατφόρμα Haul τον Νοέμβριο, προσφέροντας προϊόντα κάτω από 20 δολάρια.
Από την επιστροφή του στον Λευκό Οίκο, ο Τραμπ επέβαλε φόρους έως και 145% στις εισαγωγές από την Κίνα. Η κυβέρνησή του ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι, με την προσθήκη νέων δασμών, οι φόροι σε ορισμένα κινεζικά προϊόντα μπορεί να φτάσουν το 245%.
Παράλληλα, ο Τραμπ κατήργησε την απαλλαγή από δασμούς για αγαθά αξίας κάτω των 800 δολαρίων, η οποία βοήθησε τις Shein και Temu να εισχωρήσουν γρήγορα στην αμερικανική αγορά. Βουλευτές και από τις δύο πλευρές είχαν εκφράσει ανησυχίες για το πώς οι εταιρείες αυτές εκμεταλλεύτηκαν τη συγκεκριμένη διάταξη.
Η αύξηση των δασμών έχει οδηγήσει σε πτώση της κατάταξης των εφαρμογών Shein και Temu. Η εφαρμογή της Temu είναι πλέον στην 75η θέση στο αμερικανικό Apple Store, από την κορυφή της πεντάδας τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ η Shein βρίσκεται στην 58η θέση, από την 15η τον προηγούμενο μήνα.
Όπως γράφει το BBC, η Temu, επίσης, έχει μειώσει τη διαφημιστική της δαπάνη στις ΗΠΑ, απενεργοποιώντας τις διαφημίσεις της στο Google Shopping από τις 9 Απριλίου. Σύμφωνα με δεδομένα, η μέση ημερήσια δαπάνη της Temu για διαφημίσεις σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μειώθηκε κατά 31% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, ενώ για τη Shein μειώθηκε κατά 19%.
Παρά τις αυξήσεις στις τιμές, οι Temu και Shein ενθαρρύνουν τους πελάτες να κάνουν αγορές πριν οι τιμές αυξηθούν, διαβεβαιώνοντας ότι κάνουν ό,τι μπορούν για να κρατήσουν τις τιμές χαμηλές και να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις στους πελάτες τους.