Singapore Airlines: Επιβάτες περιγράφουν τον εφιάλτη στα 37.000 πόδια – Τι ισχύει με τις αποζημιώσεις

Διαβάζεται σε 6'
Singapore Airlines: Επιβάτες περιγράφουν τον εφιάλτη στα 37.000 πόδια – Τι ισχύει με τις αποζημιώσεις

Απολογήθηκε η εταιρεία για το χάος στην πτήση Λονδίνο-Σιγκαπούρη, ωστόσο φαίνεται πως η συγγνώμη δεν είναι αρκετή ώστε οι επιβάτες να ξεχάσουν όσα έζησαν στον αέρα.

Περισσότεροι από 140 επιβάτες και μέλη πληρώματος της πτήσης από Λονδίνο για Σιγκαπούρη έφτασαν εν τέλει σήμερα στον προορισμό τους, προσπαθώντας να ξεχάσουν τις στιγμές τρόμου που έζησαν στον αέρα από τις αναταράξεις, που προκάλεσαν τον θάνατο ενός ανθρώπου και τον τραυματισμό δεκάδων άλλων.

Ένας 73χρονος Βρετανός που επέβαινε στο αεροσκάφος έχασε τη ζωή του, ενώ, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες επτά ακόμη άτομα βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση. Το θύμα, με το όνομα Geoff Kitchen, πιστεύεται ότι υπέστη καρδιακή προσβολή όταν το αεροπλάνο χτυπήθηκε από τις αναταράξεις.

Η πτήση SQ321 ταξίδευε στα 37.000 πόδια, όταν το Boeing 777-300ER έχασε απότομα ύψος για να ακολουθήσουν σφοδρές αναταράξεις και 90 δευτερόλεπτα τρόμου, πάνω από τη Μιανμάρ.

Το αεροσκάφος εξετράπη της πορείας του, πραγματοποιώντας αναγκαστική προσγείωση με περίπου 211 επιβάτες και 18 μέλη πληρώματος. Πάνω από 80 εξ αυτών εξακολουθούν να βρίσκονται στην Μπανγκόκ.

“Απλά κόλαση”

Όλα φαίνεται πως κυλούσαν ήρεμα, όπως είπε στο CNN και ο επιβάτης Andrew Davies, ο οποίος ταξίδευε στη Νέα Ζηλανδία. Περιέγραψε την πτήση ως “αρκετά ομαλή, χωρίς αναταράξεις”, ενώ ανέφερε πως είδε πολλούς επιβάτες να παίρνουν πρωινό την ώρα του συμβάντος.

Περίπου 9 ή 10 ώρες μετά την πτήση, ο ίδιος παρακολουθούσε μια ταινία όταν είδε το σήμα για τη ζώνη ασφαλείας να ανάβει. “Ευτυχώς που το έκανα γιατί μέσα σε λίγα λεπτά ακολούθησε κόλαση”.

ARIFFIN JAMAR/EPA/ΑΠΕ-ΜΠΕ

“Το αεροπλάνο ένιωθες ότι έπεφτε. Πιθανώς να κράτησε μόνο λίγα δευτερόλεπτα, αλλά θυμάμαι έντονα ότι είδα παπούτσια και iPad και iPhone και μαξιλάρια και κουβέρτες και μαχαιροπίρουνα και πιάτα και φλιτζάνια να πετάνε στον αέρα”.

Ένας άλλος επιβάτης είπε ότι όσοι δεν φορούσαν ζώνες ασφαλείας “εκτοξεύτηκαν αμέσως στην οροφή”. “Είδα ανθρώπους από τον άλλο διάδρομο να οριζοντιώνονται, να πετάγονται και έπειτα να πέφτουν άτσαλα. Είδα ανθρώπους να χτυπάνε στο κεφάλι”.

Ένας άλλος Βρετανός, ο Τζέρι, 68 ετών, ταξίδευε στην Αυστραλία για τον γάμο του γιου του. Είπε ότι δεν υπήρξε καμία προειδοποίηση πριν το “αεροπλάνο βυθιστεί”.

“Ο γιος μου πετάχτηκε στο πάτωμα δύο σειρές πίσω μου. Άκουσα ότι κάποιος στην τουαλέτα τραυματίστηκε πολύ άσχημα”, είπε άλλος επιβάτης, μιλώντας από νοσοκομείο της Ταϊλάνδης.

Να σημειωθεί πως στην πτήση επέβαιναν 56 άτομα από την Αυστραλία και 47 από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Άλισον Μπάρκερ είπε ότι έλαβε ένα μήνυμα από τον γιο της, ο οποίος βρισκόταν στο αεροπλάνο με προορισμό το Μπαλί: “Δεν θέλω να σας τρομάξω, αλλά είμαι σε μια τρελή πτήση. Το αεροπλάνο κάνει αναγκαστική προσγείωση. .. Σας αγαπώ όλους.”

Η συγγνώμη της εταιρείας που -μάλλον- δεν είναι αρκετή

Ο επικεφαλής της Singapore Airlines, Goh Choon Phong, ζήτησε συγγνώμη το πρωί της Τετάρτης, λέγοντας ότι η εταιρεία “λυπάται πολύ για την τραυματική εμπειρία”.

Σε βίντεο στα social media του αερομεταφορέα, είπε ότι η αεροπορική εταιρεία “συνεργάζεται πλήρως με τις αρμόδιες αρχές για τις έρευνες”.

Εξέφρασε επίσης τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του θύματος, προσθέτοντας ότι θα «προσφέρουν κάθε δυνατή βοήθεια» στους πληγέντες επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος.

Ο πρωθυπουργός της Σιγκαπούρης Λόρενς Γουόνγκ έστειλε επίσης τα «θερμά του συλλυπητήρια» στην οικογένεια και τους οικείους του εκλιπόντος, προσθέτοντας ότι η Σιγκαπούρη «συνεργάζεται στενά με τις αρχές της Ταϊλάνδης».

Είπε επίσης ότι το Γραφείο Έρευνας Ασφάλειας Μεταφορών της Σιγκαπούρης θα διεξαγάγει διεξοδική έρευνα για το περιστατικό.

Σύμφωνα με το CNN, τα ατυχήματα που αφορούν την Singapore Airlines είναι σπάνια, με τον αερομεταφορέα να κατατάσσεται σταθερά μεταξύ των ασφαλέστερων στον κόσμο.

Το Υπουργείο Μεταφορών της Σιγκαπούρης ερευνά το περιστατικό, δηλώνοντας την Τρίτη ότι ήταν σε επαφή με τους ομολόγους του από την Ταϊλάνδη και ότι θα στείλει ερευνητές στην Μπανγκόκ. Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ στέλνει επίσης προσωπικό στη Σιγκαπούρη για να βοηθήσει την έρευνα, συμπεριλαμβανομένου ενός εκπροσώπου του συμβουλίου και τεσσάρων τεχνικών συμβούλων.

Οι επιστήμονες εξηγούν ότι η κλιματική αλλαγή είναι πιθανόν να προκαλέσει περισσότερες αναταράξεις, αόρατες στα ραντάρ.

Σύμφωνα με μελέτη του 2023, η ετήσια διάρκεια των αναταράξεων αυξήθηκε κατά 17% μεταξύ του 1979 και του 2020, ενώ οι πιο σπάνιες σοβαρές αναταράξεις αυξήθηκαν κατά 50%.

Τι ισχύει με τις αποζημιώσεις

Οι επιβάτες που τραυματίστηκαν από τις σοβαρές αναταράξεις είναι πιθανό να δικαιούνται αποζημίωση, αλλά το ποσό που λαμβάνει ο καθένας μπορεί να διαφέρει δραματικά ακόμη και για πανομοιότυπους τραυματισμούς λόγω διεθνούς συνθήκης.

Σύμφωνα με τη Σύμβαση του Μόντρεαλ, η Singapore Airlines είναι υπεύθυνη για ατυχήματα, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν αναταράξεις, σε διεθνείς πτήσεις, ανεξάρτητα από το εάν ήταν αμέλεια της αεροπορικής εταιρείας, σύμφωνα με τους δικηγόρους της αεροπορίας των ΗΠΑ. Εάν οι επιβάτες υποβάλουν μήνυση, η αεροπορική εταιρεία δεν μπορεί να αμφισβητήσει αποζημίωση έως και 175.000 δολάρια περίπου.

Εάν ένας επιβάτης ζητήσει μεγαλύτερη αποζημίωση, η Singapore Airlines μπορεί να προσπαθήσει να περιορίσει την ευθύνη αποδεικνύοντας ότι έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφύγει τις αναταράξεις, δήλωσε ο Μάικ Ντάνκο, δικηγόρος στην Καλιφόρνια που εκπροσωπεί τους επιβάτες. Είπε ότι οι αεροπορικές εταιρείες σπάνια υπερισχύουν σε τέτοια επιχειρήματα.

Ο νομικός εκπρόσωπος των επιβατών είπε ότι η αεροπορική εταιρεία μπορεί επίσης να περιορίσει την ευθύνη της αν αποδείξει ότι ο επιβάτης φέρει μέρος της ευθύνης για τον τραυματισμό, καθώς αγνόησε τις προειδοποιήσεις να φορέσει ζώνη ασφαλείας.

Το μέγεθος των αποζημιώσεων εξαρτάται συχνά από τη χώρα στην οποία υποβάλλεται η υπόθεση και τον τρόπο με τον οποίο το νομικό σύστημα αξιολογεί το ποσό της αποζημίωσης.

Η Σύμβαση του Μόντρεαλ ορίζει διάφορους κανόνες για τον καθορισμό της αποζημίωσης, οι οποίοι μπορεί να εξαρτώνται από τον προορισμό, τον τόπο αγοράς του εισιτηρίου και την κατοικία του επιβάτη.

Ο ρόλος της… κλιματικής αλλαγής

«Είναι πολύ νωρίς για να ξέρουμε τι ακριβώς συνέβη. Αλλά πιστεύω ότι γενικά οι επιβάτες δεν λαμβάνουν επαρκή μέτρα προφύλαξης», δήλωσε στο AFP ο Αντονι Μπρίκχαους, αμερικανός ειδικός αεροπορικής ασφάλειας.

«Μόλις σβήσει το σήμα, οι περισσότεροι λύνουν αμέσως τις ζώνες ασφαλείας».

Οι επιστήμονες εξηγούν ότι η κλιματική αλλαγή είναι πιθανόν να προκαλέσει περισσότερες αναταράξεις, αόρατες στα ραντάρ.

 

Σύμφωνα με μελέτη του 2023, η ετήσια διάρκεια των αναταράξεων αυξήθηκε κατά 17% μεταξύ του 1979 και του 2020, ενώ οι πιο σπάνιες σοβαρές αναταράξεις αυξήθηκαν κατά 50%.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα