Τα γονίδια μας αποφασίζουν για το πόσες φορές επισκεπτόμαστε την τουαλέτα

Το πώς λειτουργεί το έντερο μας είναι και θέμα κληρονομικότητας, βάσει τελευταίας έρευνας. shutterstock

Μελέτη ενημερώνει ότι η κένωση του εντέρου δεν είναι μόνο δικό μας θέμα, αλλά και κληρονομικότητας.

Είναι γεγονός πως το έντερο κάποιων λειτουργεί καλύτερα από αυτό κάποιων άλλων. Υπάρχουν άνθρωποι που ενεργούνται μια ή περισσότερες φορές κάθε μέρα και άλλοι που δεν κάνουν τακτικές επισκέψεις, με τους γιατρούς να έχουν επισημάνει πως η καθημερινή κένωση του εντέρου είναι κρίσιμη και για την ορμονική ισορροπία μας.

Όλα εξαρτώνται από τις συνήθειες του συγκεκριμένου οργάνου, σε κάθε άνθρωπο. Ή τουλάχιστον αυτό ξέραμε μέχρι σήμερα. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Cell Genomics και αφορούσε δεδομένα 167.875 ανθρώπων από τη Μεγάλη Βρετανία, την Ολλανδία, τις ΗΠΑ, το Βέλγιο και τη Σουηδία αναφέρει ότι τα γονίδια (που μας περνούν οι γονείς μας) μπορούν να επηρεάσουν το πόσο συχνά αδειάζουμε το έντερο.

Επισημαίνεται ότι αυτά τα γονίδια ενδεχομένως να κρύβουν στοιχεία για τους λόγους που προκαλούνται γαστρεντερικές διαταραχές, τις οποίες δεν έχουν καταφέρει να αποκωδικοποιήσουν ακόμα οι γιατροί. Για παράδειγμα, το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου -το οποίο κάποιοι αναφέρουν ως σπαστική κολίτιδα. Σύμφωνα με το UCSF Health (εκ των καλύτερων νοσοκομείων του πλανήτη, στο University of California San Francisco) περιλαμβάνει εντερικά συμπτώματα, όπως κοιλιακό άλγος, φούσκωμα, αέρια και αλλαγές στη λειτουργία του εντέρου -πχ δυσκοιλιότητα, διάρροια ή και τα δύο.

Οι επιστήμονες μελέτησαν δεδομένα και γενετικές αλληλουχίες που πήραν από τη UK Biobank (τεράστια βάση βιοϊατρικών δεδομένων) και τέσσερις μικρότερες βάσεις δεδομένων από τις χώρες που διαβάσατε. Κάποιοι εξ όσων μετείχαν στην έρευνα είχαν σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Πέραν του ότι πρόσφεραν το DNA τους για ανάλυση, κλήθηκαν να απαντήσουν και σε μια ερώτηση: “πόσες φορές κενώνετε το έντερο κάθε μέρα, κατά μέσο όρο”.

Βάσει των απαντήσεων και των γενετικών αλληλουχιών, η ομάδα διαπίστωσε ότι το πόσο συχνά ενεργείται κάθε άτομο, δείχνει “μια μέτρια, αλλά ανιχνεύσιμη κληρονομικότητα”. Που σημαίνει ότι “εν μέρει επηρεάζεται από τη γενετική”.

Αυτά τα ευρήματα έρχονται σε συμφωνία με προηγούμενη μελέτη που δημοσιεύτηκε στις 5/11 στο Nature Genetic και υποδηλώνει ότι γενετικοί παράγοντες που αυξάνουν το ρίσκο για σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, επικαλύπτονται από εκείνους για το άγχος και την κατάθλιψη.

Πάρε μέρος στην έρευνα αναγνωστών του NEWS 24/7. Αφιέρωσε 3 λεπτά για να απαντήσεις γρήγορα και ανώνυμα! Ξεκίνα εδώ: Έρευνα News 24/7