Τι απέγινε ο μονόλιθος της Γιούτα – Ξεδιαλύνεται το μυστήριο
Έργο ανθρώπων και όχι... εξωγήινων φαίνεται πως είναι ο μυστηριώδης μονόλιθος της Γιούτα που κέντρισε το διεθνές ενδιαφέρον. Η μαρτυρία φωτογράφου για το πώς αφαιρέθηκε το μεταλλικό αντικείμενο από το σημείο.
- 01 Δεκεμβρίου 2020 11:44
Παρά το λίγο χρονικό διάστημα που “εκτέθηκε” στην έρημο της Γιούτα, ο μυστηριώδης μονόλιθος κατάφερε να γίνει το επίκεντρο της διεθνούς προσοχής. Το κατασκευασμένο από μέταλλο αντικείμενο, που εκτιμάται ότι έχει ύψος περίπου 3 μέτρα, εθεάθη για πρώτη φορά στις 18 Νοεμβρίου και δέκα ημέρες μετά εξαφανίστηκε. Παράλληλα, στις 26 Νοεμβρίου ο μονόλιθος έκανε εκ νέου την εμφάνισή του, αυτήν τη φορά σε λόφο στην πόλη Πιέτρα της Ρουμανίας.
Σε άρθρο τους που δημοσιεύτηκε σήμερα, Τρίτη, οι New York Times επιχειρούν να ξεδιαλύνουν το μυστήριο που περικλείει τον μονόλιθο, παραθέτοντας τη μαρτυρία ενός φωτογράφου που ήταν παρών στη διάλυση του πρώτου. Το δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας αφήνει μάλιστα υπόννοιες ότι ο πρώτος μονόλιθος της Γιούτα είναι ο “αυθεντικός” και αυτός της Ρουμανίας αποτελεί μια αντιγραφή του.
Ας πιάσουμε όμως τα (λιγοστά) στοιχεία που υπάρχουν για την υπόθεση από την αρχή: Κυβερνητικοί αξιωματούχοι της Γιούτα συνέχισαν να επιμένουν τη Δευτέρα ότι δεν είχαν πληροφορίες ούτε για την εγκατάσταση ούτε για την αφαίρεση – και πιθανή κλοπή – του μονόλιθου. Το γραφείο του σερίφη της κομητείας San Juan ανακοίνωσε αρχικά ότι δεν πρόκειται να διερευνήσει την υπόθεση ελλείψει καταγγελιών για απώλεια περιουσίας. Προχώρησε μάλιστα σε μια χιουμοριστική ανάρτηση στον λογαριασμό του στο Facebook όπου απεικονίζονται εννέα εξωγήινοι και σημειώνει ότι τα πρόσωπα αυτά “καταζητούνται” για τη μυστηριώδη εμφάνιση και εξαφάνιση του μονόλιθου.
Το απόγευμα της Δευτέρας – πιθανότατα λόγω της έκτασης που πήρε η είδηση – το γραφείο του σερίφη αναθεώρησε τη στάση του και ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει κοινή έρευνα με τις ομοσπονδιακές αρχές για την υπόθεση.
Εκείνος ωστόσο που έριξε περισσότερο φως στο μυστήριο της εξαφάνισης του μεταλλικού αντικειμένου είναι ο 34χρονος φωτογράφος Ross Bernards, ο οποίος επισκέφθηκε το σημείο όπου στεκόταν ο μονόλιθος την περασμένη Παρασκευή. Ο Bernards οδήγησε έξι ώρες για να φτάσει στην έρημο της Γιούτα και να καταφέρει να φωτογραφίσει τον μονόλιθο. Χρησιμοποίησε φωτογραφική μηχανή, επαγγελματικά φώτα και drones και τράβηξε μια σειρά από ατμοσφαιρικές φωτογραφίες, στις οποίες πρωταγωνιστεί το γλυπτό. Παρέμεινε στην έρημο μέχρι το βράδυ και στις 20.40 όπως αναφέρει, είδε τέσσερις άνδρες να πλησιάζουν το σημείο που στεκόταν ο μονόλιθος. Δουλεύοντας ανά ζεύγη, οι άντρες με φτύαρια χτυπούσαν δυνατά τον μονόλιθο, με αποτέλεσμα αυτός να αρχίσει να παίρνει κλίση προς το έδαφος. Τότε άρχισαν να το χτυπούν προς την αντίθετη κατεύθυνση, προσπαθώντας να τον “ξεριζώσουν”. «Να γιατί δεν πρέπει να αφήνουν σκουπίδια στην έρημο» είπε ένας από αυτούς, σύμφωνα με τον Bernards, υποδηλώνοντας ότι έβλεπε τον μονόλιθο ως κάτι παράτερο, ένα σκουπίδι στο ερημικό τοπίο.
Μετά από λίγο, ο μονόλιθος βγήκε από το έδαφος και έπεσε, προκαλώντας έναν εκκωφαντικό θόρυβο. Τότε οι άνδρες τον διέλυσαν σε κομμάτια, τα οποία έβαλαν σε ένα καρότσι. Όπως δήλωσε ο Bernards στους NY Times, καθώς απομακρύνονταν ένας από αυτούς είπε: «Μην αφήνετε ίχνη». Δεν τράβηξε φωτογραφίες από την επιχείρηση, φοβούμενος ότι μπορεί να έρθει σε αντιπαράθεση με τους άντρες, ωστόσο ο 39χρονος βοηθός του, Marc James Newlands, που τον συνόδευσε στην αποστολή του, κατάφερε να τραβήξει με το κινητό του μερικά καρέ με τους άντρες να στέκονται πάνω από τον “γκρεμισμένο” μονόλιθο. «Πρέπει να τους πήρε 10 με 15 λεπτά το πολύ να ρίξουν κάτω τον μονόλιθο και να τον σπάσουν σε κομμάτια. Δεν ξέρουμε ποιοι ήταν και δεν θα κάναμε κάτι για να τους εμποδίσουμε. Ήρθαν αποφασισμένοι και είχαν μια στάση σαν να ένιωθαν ότι αυτή είναι η αποστολή τους» ανέφερε ο Newlands.
Οι φωτογραφίες που τράβηξε με το κινητό του ο 39χρονος είναι μεν θολές, αλλά συναρπαστικές καθώς δίνουν νέα στοιχεία για την κατασκευή του μονόλιθου: Από τα κομμάτια του που είναι στο έδαφος μπορεί κανείς να διακρίνει ότι εσωτερικά φαίνεται να είναι μια κούφια κατασκευή από κόντρα πλακέ, “ντυμένη” με μεταλλικά φύλλα. Οι φωτογραφίες αυτές είναι οι μόνες εικόνες που απεικονίζουν τους δράστες που αφαίρεσαν το γλυπτό και εικάζεται ότι δεν ήταν τα ίδια πρόσωπα που τον εγκατέστησαν.
Ως προς τον υπεύθυνο για την εγκατάστασή του, οι περισσότεροι πιθανολογούν ότι πρόκειται για κάποιον ανώνυμο καλλιτέχνη-ακτιβιστή, κάτι σαν Banksy της ερήμου. Αρχικά, ο μονόλιθος αποδόθηκε στον John McCracken, έναν καλλιτέχνη από την Καλιφόρνια, ο οποίος πέθανε το 2011 και είχε μια κλίση προς την επιστημονική φαντασία.
Ο David Zwirner, έμπορος τέχνης από τη Νέα Υόρκη, ο οποίος αναγνώρισε πρώτος τον μονόλιθο ως “αυθεντικό McCracken”, ανασκεύασε τη Δευτέρα και είπε στους NY Times ότι, έχοντας μελετήσει καλύτερα τις φωτογραφίες του γλυπτού, δεν γνωρίζει πλέον ποιος το είχε φτιάξει. Ομοίως και η Almine Rech που έχει δημιουργίες του καλλιτέχνη στις γκαλερί της στο Παρίσι και τις Βρυξέλλες, διέψευσε ότι ο μονόλιθος της ερήμου ήταν έργο του McCracken.
Όσον αφορά δε στον μονόλιθο που εθεάθη στη Ρουμανία, δεδομένου ότι ο πρώτος διαλύθηκε οι περισσότεροι θεωρούν ότι πρόκειται για απομίμηση και όχι έργο του ίδιου ιθύνοντα νου…
Ο μονόλιθος της Ρουμανίας:
Όλα τα παραπάνω μας φέρνουν λίγο πιο κοντά στη διαλεύκανση του μυστηρίου, σίγουρα όμως δεν δίνουν σαφείς απαντήσεις για το τι ακριβώς είναι ο μονόλιθος και ποιος τον δημιούργησε. Από την άλλη το μεταλλικό αυτό αντικείμενο έχει προκαλέσει διεθνώς μια ευχάριστη αίσθηση αβεβαιότητας και μυστηρίου που είχαμε καιρό να βιώσουμε…
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.