Τι θα προτείνει η Κομισιόν στη Σύνοδο και γιατί είναι απίθανη μία απόφαση άμεσα
Τα έξι σημεία της πρότασης της Επιτροπής για τη συνεργασία ΕΕ- Τουρκίας στο προσφυγικό. Ουσιαστικά όμως η συζήτηση θα είναι προπαρασκευαστική
- 16 Μαρτίου 2016 14:10
Προτάσεις έξι σημείων για τη συνεργασία ΕΕ- Τουρκίας για το προσφυγικό εν όψει της Συνόδου που ξεκινά αύριο παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι προτάσεις αφορούν σε:
1. Νομικές εγγυήσεις για την επιστροφή όλων των νέων παράτυπων μεταναστών και αιτούντων άσυλο που φθάνουν στα ελληνικά νησιά από την Τουρκία
2.Πρόγραμμα μετεγκατάστασης ένα προς ένα
3.Επίσπευση του οδικού χάρτη για την απελευθέρωση της βίζας
4.Επίσπευση της εκταμίευσης κονδυλίων για τους πρόσφυγες στην Τουρκία
5.Επιτάχυνση των ενταξιακών διαπραγματεύσεων
6.Βελτίωση των ανθρωπιστικών συνθηκών μέσα στη Συρία
Το πέμπτο σημείο φαίνεται ότι θα είναι το κλειδί της Συνόδου Κορυφής, καθώς σε αυτό αναφέρεται ότι η Κομισιόν σκοπεύει να ολοκληρώσει την προπαρασκευαστική δουλειά για το άνοιγμα των νέων κεφαλαίων την άνοιξη, άρα πιθανότατα να μετατεθούν για το επόμενο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο οι αποφάσεις επ αυτού.
Αναφέρεται ειδικότερα ότι:
Η Κομισιόν και τα κράτη μέλη εργάζονται στο να υπάρξει πρόοδος στις ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Τουρκία. Οι προετοιμασίες προχωρούν για το άνοιγμα πέντε κεφαλαίων. Η Κομισιόν στοχεύει να ολοκληρώσει όλα τα σχετικά προπαρασκευαστικά έγγραφα την άνοιξη ώστε να τα υποβάλει στο Συμβούλιο, με την επιφύλαξη των θέσεων των κρατών μελών και του διαπραγματευτικού πλαισίου.
Η Κομισιόν επίσης έχει ετοιμάσει έκθεση για τη μετεγκατάσταση των προσφύγων στα κράτη μέλη με συστάσεις προς τις υπόλοιπες χώρες καθώς οι διαδικασίες προχωρούν με αργούς ρυθμούς.
Αναλυτικά τα έξι σημεία της πρότασης της Κομισιόν για τη συνεργασία ΕΕ- Τουρκίας:
1. Νομικές εγγυήσεις για την επιστροφή όλων των νέων παράτυπων μεταναστών και αιτούντων άσυλο που φθάνουν στα ελληνικά νησιά από την Τουρκία
Η επιστροφή των παράτυπων μεταναστών και αιτούντων άσυλο των οποίων τα αιτήματα έχουν κηρυχθεί μη αποδεκτά ή απορριφθεί, ένα σημαντικό στοιχείο για τη διακοπή του φαινομένου μεταναστών να πληρώνουν διακινητές και να ρισκάρουν τις ζωές τους, μπορεί μόνον να πραγματοποιηθεί με σεβασμό στο ευρωπαϊκό και διεθνές δίκαιο. Οι διακανονισμοί για τέτοιες επιστροφές, τόσο αυτών που χρήζουν διεθνούς προστασίας όσο και αυτών που δεν χρήζουν διεθνους προστασίας, πρέπει να θεωρηθούν μόνον ως προσωρινά και έκτακτα μέτρα, με στόχο να μπει ένα τέλος στα ανθρώπινα δεινά τα οποία έρχονται ως αποτέλεσμα των σημερινών σημαντικών ροών μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας.
Όλες οι επιστροφές πρέπει να πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις εγγυήσεις για την προστασία των προσφύγων που ορίζει το διεθνές και ευρωπαικό δίκαιο. Αυτό συνεπάγεται ότι κάθε αίτηση ασύλου αντιμετωπίζεται ξεχωριστά, με σεβασμό στις καθαρές νομικές και διαδικαστικές παραμέτρους που θέτει η οδηγία για τις διαδικασίες ασύλου.
Δεν τίθεται ζήτημα εφαρμογής μίας γενικής πολιτικής επιστροφών- “κουβέρτας”, κάτι που θα ήταν αντίθετο στις νομικές απαιτήσεις και τα θεμελιώδη δικαιώματα των αιτούντων άσυλο.
Επανεισδοχή των ατόμων που δε χρηζουν διεθνούς προστασίας: Όλοι οι νέοι παράτυποι μετανάστες και αιτούντες άσυλο που εισέρχονται στην Ελλάδα και δεν χρήζουν διεθνούς προστασίας, θα επιστρέφουν στην Τουρκία βάσει της διμερούς συμφωνίας επανεισδοχής Ελλάδας- Τουρκίας.
Επιστροφή ατόμων που χρήζουν διεθνούς προστασίας: Σύμφωνα με το νόμο της ΕΕ (άρθρα 35 και 38 της οδηγίας για τις διαδικασίες ασύλου) μία αίτηση ασύλου μπορεί να κλείσει και να κηρυχθεί μη αποδεκτή εάν ένα άτομο έχει ήδη αναγνωριστεί ως πρόσφυγας ή απολαμβάνει ήδη επαρκούς προστασίας σε μία “πρώτη χώρα ασύλου” ή εάν ένα άτομο έχει έρθει στην ΕΕ μέσω μίας “ασφαλούς τρίτης χώρας” που μπορεί να διασφαλίσει επαρκή προστασία. Υπάρχει μία σειρά εγγυήσεων για να προστατέψει τα δικαιώματα των αιτούντων άσυλο, όπως η χωριστή εξέταση κάθε υπόθεσης, προσωπικές συνεντεύξεις και δικαίωμα έφεσης κατά της απόρριψης αίτησης.
Πρακτικές ρυθμίσεις: Για την εφαρμογή αυτών των διατάξεων, θα απαιτηθούν τροποποιήσεις και στο ελληνικό και στο τουρκικό εθνικό δίκαιο- στην Ελλάδα για να διασφαλιστεί ότι η Τουρκία έχει καταχωρηθεί ως ασφαλής τρίτη χώρα και στην Τουρκία για να διασφαλιστεί πρόσβαση σε αποτελεσματικές διαδικασίες ασύλου για όλα τα άτομα που χρήζουν διεθνούς προστασίας. Ταχείες επιχειρησιακές διαδικασίες (fast track) μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας θα πρέπει επίσης να θεσπισθούν, συμπεριλαμβανομένης αύξησης στη ικανότητα υποδοχής στα ελληνικά νησιά και την προσαρμογή των hotspots σε κέντρα επανεισδοχής και υπηρεσίες χορήγησης ασύλου.
2.Πρόγραμμα μετεγκατάστασης ένα προς ένα
Για κάθε Σύρο υπήκοο που επιστρέφει από τα ελληνικά νησιά ένας άλλος θα πρέπει να μετεγκατασταθεί στην ΕΕ απευθείας από την Τουρκία. Προκειμένου αυτό να λειτουργήσει, τα κράτη μέλη θα πρέπει να διαθέσουν έναν επαρκή αριθμό θέσεων μετεγκατάστασης. Οι αναληφθείσες δεσμεύσεις που θα χρησιμοποιηθούν προς αυτό το σκοπό θα περιλαμβάνουν τις 18.000 εναπομείνασες θέσεις από τις 22.504 θέσεις του σχεδίου μετεγκατάστασης της ΕΕ που είχε συμφωνηθεί τον Ιούλιο του 2015 και εάν χρειαστεί, τη χρήση των αδιάθετων 54.000 θέσεων βάσει των υφιστάμενων αποφάσεων.
Το υλικοτεχνικό πλαίσιο που στηρίζει το Εθελοντικό Πρόγραμμα Ανθρωπιστικής Εισδοχής με την Τουρκία θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς του προγράμματος μετεγκατάστασης ένα προς ένα- για την ακρίβεια με βάση την τεχνογνωσία της UNHCR με τη στήριξη της EASO, του ΙΟΚΜ και των εθνικών υπηρεσιών για το άσυλο εάν απαιτείται.
Μόλις το πρόγραμμα ένα προς ένα έχει εκπληρώσει το στόχο της αναχαίτισης προσφυγικών ροών, θα ενεργοποιηθούν οι εισδοχές βάσει του Εθελοντικού Προγράμματος Ανθρωπιστικής Εισδοχής, με τα κράτη μέλη να συνεισφέρουν σε εθελοντική βάση.
3.Επίσπευση του οδικού χάρτη για την απελευθέρωση της βίζας
Οι εργασίες για τον οδικό χάρτη για την απελευθέρωση της βίζας με την Τουρκία θα επισπευσθούν- χωρίς να αλλάξουν τα 72 ορόσημα που πρέπει να εκπληρώσει η Τουρκία (35 εκ των οποίων έχουν ήδη εκπληρωθεί). Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της άρσης των απαιτήσεων για βίζα μέχρι το τέλος Ιουνίου, η Τουρκία θα πρέπει να υιοθετήσει τα εκκρεμή μέτρα έγκαιρα. Υπό την προϋπόθεση ότι η Τουρκία θα λάβει τα αναγκαία μέτρα για να εκπληρώσει τις εκκρεμείς απαιτήσεις, η Κομισιόν θα υποβάλλει νομοθετική πρόταση για την άρση των απαιτήσεων για βίζα για τους Τούρκους πολίτες στο τέλος Απριλίου του 2016.
4.Επίσπευση της εκταμίευσης κονδυλίων για τους πρόσφυγες στην Τουρκία
Τα πρώτα έργα για τους πρόσφυγες στην Τουρκία χρηματοδοτούνται, με 55 εκατομμύρια ευρώ για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών των Σύριων μαθητών στην Τουρκία όσον αφορά στην πρόσβαση στην επίσημη εκπαίδευση και 40 εκατομμύρια σε ανθρωπιστική βοήθεια μέσω του Παγκόσμιου Επισιτιστικού Προγράμματος. Το επόμενο βήμα για τη χρηματοδότηση περαιτέρω έργων θα απαιτήσει την ενεργή συνεργασία των τουρκικών αρχών ώστε η ανάλυση των αναγκών να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Απριλίου.
5.Επιτάχυνση των ενταξιακών διαπραγματεύσεων
Η Κομισιόν και τα κράτη μέλη εργάζονται στο να υπάρξει πρόοδος στις ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Τουρκία. Οι προετοιμασίες προχωρούν για το άνοιγμα πέντε κεφαλαίων. Η Κομισιόν στοχεύει να ολοκληρώσει όλα τα σχετικά προπαρασκευαστικά έγγραφα την άνοιξη ώστε να τα υποβάλει στο Συμβούλιο, με την επιφύλαξη των θέσεων των κρατών μελών και του διαπραγματευτικού πλαισίου.
6.Βελτίωση των ανθρωπιστικών συνθηκών μέσα στη Συρία
Όπως ήδη έχει δηλώσει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο η ΕΕ είναι έτοιμη να δουλέψει μαζί με την Τουρκία για να βελτιώσει τις ανθρωπιστικές συνθήκες μέσα στη Συρία, κάτι που θα επιτρέψει στους πρόσφυγες να ζουν σε ασφαλέστερες περιοχές. Για να στεφθεί αυτό με επιτυχία, είναι θεμελιώδες να υλοποιηθούν τάχιστα και πλήρως από όλα τα μέρη οι δεσμεύσεις που ανέλαβε η Διεθνής Ομάδα Στήριξης της Συρίας στις 11-12 Φεβρουαρίου στο Μόναχο.
Αναλυτικά η έκθεση της Κομισιόν για πλάνο μετεγκατάστασης προσφύγων μεταξύ των 28
Το 2015, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέλαβε αποφασιστική δράση για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης που αντιμετωπίζουν τα κράτη μέλη της ΕΕ και οι γειτονικές χώρες. Για πρώτη φορά στην ιστορία της ευρωπαϊκής μεταναστευτικής πολιτικής, η Επιτροπή πρότεινε να μετεγκατασταθούν 160.000 άτομα που χρήζουν σαφώς διεθνούς προστασίας από κράτη μέλη που υφίστανται υπερβολικές πιέσεις σε άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης — ως ένδειξη έμπρακτης αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ. Ταυτόχρονα, με στόχο την αντιμετώπιση της παγκόσμιας μεταναστευτικής κρίσης συνολικά και ως ένδειξη αλληλεγγύης προς τις τρίτες χώρες που έχουν θιγεί εξίσου, η Επιτροπή συνέστησε ένα ευρωπαϊκό σύστημα επανεγκατάστασης 20.000 ατόμων τα οποία χρήζουν διεθνούς προστασίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποβάλλει σήμερα έκθεση σχετικά με την εφαρμογή των προσωρινών προγραμμάτων επείγουσας μετεγκατάστασης και του ευρωπαϊκού συστήματος επανεγκατάστασης. Η έκθεση συνοψίζει τα προβλήματα και προτείνει συστάσεις για τη βελτίωση της εφαρμογής αυτών των προγραμμάτων.
Ο Επίτροπος Μετανάστευσης, Εσωτερικών Υποθέσεων και Ιθαγένειας κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος δήλωσε τα εξής: «Τα κράτη μέλη της ΕΕ ανέλαβαν νομική δέσμευση για τη μετεγκατάσταση 160.000 ατόμων που χρήζουν σαφώς διεθνούς προστασίας – δέσμευση την οποία επιβεβαίωσαν επανειλημμένως. Με την ανθρωπιστική κατάσταση στην Ελλάδα να καθίσταται καθημερινά ολοένα και σοβαρότερη, τα κράτη μέλη πρέπει να τηρήσουν επειγόντως τις δεσμεύσεις τους και να αποτρέψουν την περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης των προσφύγων στην Ελλάδα. Πρέπει να αυξηθούν σημαντικά οι μετεγκαταστάσεις κατά τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες. Τα κράτη μέλη πρέπει επίσης να ανοίξουν εναλλακτικές οδούς ασφαλείς και νόμιμες προς την Ευρώπη για τα άτομα που χρήζουν διεθνούς προστασίας και να επιδείξουν αλληλεγγύη προς τις τρίτες χώρες που πλήττονται από την προσφυγική κρίση, συμβάλλοντας στην αύξηση των προσπαθειών που καταβάλλει η ΕΕ για την επανεγκατάσταση.»
Μετεγκατάσταση: χρόνος για ουσιαστικές δεσμεύσεις και άμεση εφαρμογή
Ο ρυθμός των μεταφορών δεν είναι ικανοποιητικός δεδομένου ότι μόνο 937 αιτούντες άσυλο έχουν μετεγκατασταθεί από την Ελλάδα και την Ιταλία από τις 15 Μαρτίου, έστω και αν υπάρχουν ήδη τα πρώτα σημάδια πιο θετικής τάσης. Η εμπειρία από τις πρώτες εβδομάδες του Μαρτίου, όταν 287 άτομα μετεγκαταστάθηκαν ταχέως (συμπεριλαμβανομένων 241 από την Ελλάδα) δείχνει ότι η μετεγκατάσταση μπορεί να γίνει ταχύτερα εάν τα κράτη μέλη δεσμευθούν πραγματικά. Η έλλειψη πολιτικής βούλησης των κρατών μελών είναι ο σημαντικότερος παράγοντας επιβράδυνσης της διαδικασίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα περιορισμένο αριθμό δεσμεύσεων μετεγκατάστασης ή μακρό χρόνο απόκρισης, οπότε διακυβεύεται η δυνατότητα να αποτελέσει το πρόγραμμα εναλλακτική λύση σε επικίνδυνες και παράτυπες οδούς.
Απαιτείται επειγόντως αποφασιστική δράση των κρατών μελών για μετεγκατάσταση προκειμένου να επιταχυνθεί ο ρυθμός. Επί του παρόντος,ο συνολικός αριθμός των προσώπων που πρόκειται να μετεγκατασταθούν υπερβαίνει τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη. Προκειμένου να τηρηθούν οι δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί μέχρι σήμερα στο πλαίσιο του καθεστώτος μετεγκατάστασης, θα πρέπει να πραγματοποιούνται τουλάχιστον 5.600 περίπου μετεγκαταστάσεις ανά μήνα, πράγμα που συνεπάγεται διαδικασία μετεγκατάστασης μέγιστη διάρκειας δύο εβδομάδων (βλ. παράρτημα). Με βάση την αξιολόγηση αυτή, η Επιτροπή ζητά να έχουν ολοκληρωθεί τουλάχιστον 6.000 μετεγκαταστάσεις έως την επόμενη μηνιαία έκθεση. Λόγω της επείγουσας κατάστασης στην περιοχή, στη συνέχεια ζητά να επιταχυνθεί ο ρυθμός, ούτως ώστε έως την τρίτη μηνιαία έκθεση τον Μάιο να έχουν ολοκληρωθεί τουλάχιστον20.000 μετεγκαταστάσεις.
Στη σημερινή έκθεση, η Επιτροπή διατυπώνει σειρά ειδικών συστάσεων προς τα κράτη μέλη μετεγκατάστασης, ζητώντας από αυτά να αυξήσουν τις δεσμεύσεις τους και να μειωθεί ο χρόνος που απαιτείται για την επεξεργασία των αιτήσεων. Η Επιτροπή καλεί επίσης τα κράτη μέλη να περιορίσουν τους επιπλέον ελέγχους ασφαλείας μόνο σε αιτιολογημένες περιπτώσεις, να παρέχουν πληροφορίες πριν από την αναχώρηση και να απαντήσουν το συντομότερο δυνατό στις προσκλήσεις της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο για εμπειρογνώμονες. Τα κράτη μέλη θα πρέπει να αναφέρουν προτιμήσεις επιλογής μόνο για τη βελτίωση της διαδικασίας αντιστοίχισης με στόχο την καλύτερη ένταξη, και όχι ως λόγο για την απόρριψη αιτήσεων μετεγκατάστασης.
Η Ελλάδα και η Ιταλία καλούνται να εντείνουν τις προσπάθειές τους προκειμένου να επιτύχουν ταχεία και αποτελεσματική λειτουργία του προγράμματος, ιδίως σε σχέση με τους συστηματικούς ελέγχους ασφάλειας και την ποιότητα των πληροφοριών που διαβιβάσθηκαν στα κράτη μέλη μετεγκατάστασης. Οι δύο χώρες πρέπει επίσης να βελτιώσουν την ικανότητα συντονισμού τους, να αυξήσουν τη δυναμικότητα υποδοχής που διαθέτουν, να αποτρέψουν τον κίνδυνο διαφυγής υποψηφίων για μετεγκατάσταση, καθώς και να προσαρμόσουν δεόντως και να βελτιώσουν τις διαδικασίες για την μετεγκατάσταση ασυνόδευτων ανηλίκων.
Επανεγκατάσταση: συντονισμένη προσέγγιση σε επίπεδο ΕΕ
Τα κράτη μέλη πρέπει επειγόντως να εντείνουν τις υπό εξέλιξη προσπάθειες επανεγκατάστασης των προσφύγων ώστε να εξασφαλιστεί ομαλή και ορθή διαχείριση και ασφαλής άφιξη και εισδοχή προσώπων από τρίτες χώρες που χρήζουν διεθνούς προστασίας στην Ευρώπη.
Με βάση τις πληροφορίες που έχουν ληφθεί από τα κράτη μέλη και τα συνδεδεμένα κράτη του συστήματος του Δουβλίνου, 4.555 εκτοπισμένα άτομα τα οποία χρήζουν προστασίας επανεγκαταστάθηκαν από τις 15 Μαρτίου σε 11 χώρες. Οι περισσότερες από τις συμμετέχουσες χώρες έχουν επανεγκαταστήσει Σύριους που ήταν στην Ιορδανία, τον Λίβανο και την Τουρκία. Πέραν αυτού του πλαισίου, ορισμένες χώρες εφαρμόζουν επίσης χωριστά προγράμματα επανεγκατάστασης λόγω των προηγούμενων διεθνών δεσμεύσεών τους.
Τα κυριότερα προβλήματα που επισημαίνονται στην παρούσα έκθεση συνδέονται με τις διαφορές στα κριτήρια επιλογής, στη διάρκεια των διαδικασιών, στα μέσα ένταξης ή στον αριθμό διαθεσίμων θέσεων μεταξύ των κρατών μελών. Προβλήματα δημιουργούν επίσης η έλλειψη ικανότητας υποδοχής και οι καθυστερήσεις που προκαλούν οι άδειες εξόδου σε τρίτες χώρες.
Η Επιτροπή ζητά να ενταθεί η ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και εμπειριών μεταξύ των χωρών επανεγκατάστασης, ιδίως προς όφελος των χωρών που συμμετέχουν για πρώτη φορά στην επανεγκατάσταση.
Επιπλέον, τα κράτη μέλη θα πρέπει να συνεχίσουν τις εργασίες σχετικά με το εθελοντικό ανθρωπιστικό πρόγραμμα εισδοχής Σύρων προσφύγων από κοινού με την Τουρκία, το οποίο προτάθηκε από την Επιτροπή στις 15 Δεκεμβρίου 2015. Τα κράτη μέλη και τα συνδεδεμένα κράτη του συστήματος του Δουβλίνου που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα πρέπει να αναλάβουν συγκεκριμένες πολιτικές δεσμεύσεις όσον αφορά την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος, το εύρος του και το μοντέλο κατανομής. Εν τω μεταξύ, οι τυποποιημένες διαδικασίες λειτουργίας για το πρόγραμμα βρίσκονται στο στάδιο της ολοκλήρωσης ώστε να διασφαλιστεί ταχεία εφαρμογή βάσει πολιτικής συμφωνίας.
Ιστορικό
Το προσωρινό πρόγραμμα επείγουσας μετεγκατάστασης θεσπίστηκε με δύο αποφάσεις του Συμβουλίου του Σεπτεμβρίου 2015 στις οποίες τα κράτη μέλη δεσμεύτηκαν για τη μετεγκατάσταση 160.000 ατόμων από την Ιταλία και την Ελλάδα (και κατά περίπτωση από άλλα κράτη μέλη) έως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2017.
Στις 8 Ιουνίου 2015, η Επιτροπή ενέκρινε πρόταση για ένα ευρωπαϊκό σύστημα επανεγκατάστασης, μετά την οποία ακολούθησε η συμφωνία της 20ής Ιουλίου μεταξύ των κρατών μελών για την επανεγκατάσταση 22.504 ατόμων τα οποία χρήζουν σαφώς διεθνούς προστασίας, βάσει των αριθμητικών στοιχείων που κατέθεσε η Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες (UNHCR).
Μετά τη σύνοδο κορυφής των ηγετών της ΕΕ με την Τουρκία στις 29 Νοεμβρίου 2015, εγκρίθηκε σχέδιο δράσης ΕΕ-Τουρκίας. Σκοπός του εθελοντικού προγράμματος εισδοχής, ενός από τα σημαντικότερα μέσα του προγράμματος, είναι η στήριξη της Τουρκίας για την αντιμετώπιση της αύξησης του αριθμού των προσφύγων, καθώς και η παροχή ασφαλούς και νόμιμου τρόπου εισόδου στην Ευρώπη για τα πρόσωπα που χρήζουν πράγματι προστασίας.
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 7ης Μαρτίου ζήτησε την επιτάχυνση της εφαρμογής της μετεγκατάστασης, προκειμένου να ανακουφιστεί η Ελλάδα από το βαρύ φορτίο που φέρει. Η παρούσα έκθεση απαντά στα συμπεράσματα του Συμβουλίου, στην υποχρέωση δυνάμει του άρθρου 12 των δύο αποφάσεων του Συμβουλίου σχετικά με τη μετεγκατάσταση, και στη δέσμευση που ανέλαβε η Επιτροπή στο πλαίσιο του Χάρτη Πορείας «Επιστροφή στο Σένγκεν».