Τιτανικός: Τελειώνει η παροχή οξυγόνου στο υποβρύχιο – Οι προειδοποιήσεις για “ολέθριους κινδύνους” από το 2018
Λιγότερες από 24 ώρες απομένουν πλέον για την παροχή οξυγόνου στο υποβρύχιο "Titan", το οποίο εξακολουθεί να αγνοείται στον Ατλαντικό. Ειδικοί προειδοποιούσαν την κατασκευαστική εταιρεία για "ολέθριους κινδύνους" από το 2018.
- 21 Ιουνίου 2023 15:58
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του τουριστικού υποβρυχίου “Titan”, το οποίο έχει εξαφανιστεί από την Κυριακή (18/6) με πέντε επιβαίνοντες, κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού στον Ατλαντικό Ωκεανό.
Οι υποθαλάσσιοι ήχοι που ακούστηκαν κατά τη διάρκεια των σημερινών ερευνών και κατέγραψαν καναδικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, αναγέννησαν τις ελπίδες για τον εντοπισμό των εγκλωβισμένων, χωρίς, ωστόσο να έχει εντοπιστεί η περιοχή απ’ όπου προήρθαν οι ήχοι ούτε και τι είδους ήχοι είναι πραγματικά.
Η αγωνία για τους επιβαίνοντες του υποβρυχίου κορυφώνεται, καθώς απομένουν λιγότερες από 24 ώρες για την παροχή οξυγόνου.
Σύμφωνα με το Sky News, τουλάχιστον πέντε σκάφη βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το κουφάρι του Τιτανικού. Αλλα τέσσερα, μεταξύ αυτών δύο σκάφη της καναδικής Ακτοφυλακής, ένα του Πολεμικού Ναυτικού και ένα ιδιωτικό υπεράκτιας υποστήριξης κατευθύνονται στο σημείο, αν και θεωρείται απίθανο να έχουν φτάσει μέχρι την Πέμπτη.
Οι προειδοποιήσεις από το 2018
Τη στιγμή που οι έρευνες για τον εντοπισμό του υποβρυχίου συνεχίζονται αδιάκοπα, περισσότερες λεπτομέρειες για παθογένειες του σκάφους που αφορούν την ασφάλεια των επιβατών, έρχονται στη δημοσιότητα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ των New York Times, η κατασκευαστική εταιρεία του “Titan”, OceanGate, είχε βρεθεί αντιμέτωπη με μια σειρά προειδοποιήσεων και μάλιστα, τουλάχιστον πριν 5 χρόνια, πολύ πριν δηλαδή την εξαφάνιση του υποβρυχίου.
Τον Ιανουάριο του 2018 η ομάδα μηχανικών της εταιρείας ήταν έτοιμη να παραδώσει το σκάφος σε νέο πλήρωμα, το οποίο θα ήταν υπεύθυνο για την ασφάλεια των μελλοντικών επιβατών του. Όμως, υπήρχαν ειδικοί τόσο εντός, όσο και εκτός της εταιρείας, που είχαν αρχίσει να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.
Ο επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων της OceanGate, Ντέιβιντ Λόκριτζ, είχε ξεκινήσει τότε να συντάσσει μια αναφορά όπου ανέφερε -μεταξύ άλλων- για το σκάφος ότι θα έπρεπε να υποβληθεί σε περισσότερες δοκιμές, ενώ επισήμαινε και “τους πιθανούς κινδύνους για τους επιβάτες του όταν το υποβρύχιο θα έφτανε σε πολύ μεγάλο βάθος”.
Δύο μήνες αργότερα, η OceanGate βρέθηκε αντιμέτωπη με τις εκκλήσεις τουλάχιστον τριάντα ανθρώπων, οι οποίοι ήταν ηγετικές μορφές στον τομέα της βιομηχανίας, εξερευνητές του θαλάσσιου βυθού και ωκεανογράφοι.
Η “πειραματική” προσέγγιση και τα “ολέθρια” προβλήματα
Σε επιστολή τους προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Στόκτον Ρας, προειδοποιούσαν ότι η “πειραματική” προσέγγιση της εταιρείας και η απόφασή της να παρακάμψει τη συνηθισμένη διαδικασία αξιολόγησης θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε “ολέθρια” προβλήματα κατά τις αποστολές του στο ναυάγιο του Τιτανικού.
Σήμερα έρχονται στο φως περισσότερα σχετικά με τις προειδοποιήσεις προς την OceanGate, η οποία αντίθετα, επιτάχυνε τις προσπάθειές της για παροχή ιδιαίτερων τουριστικών επιλογών σε εύπορους πελάτες.
Εκπρόσωπος της OceanGate αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο για το ζήτημα των επικρίσεων που εκφράστηκαν πριν από πέντε χρόνια τόσο από προσωπικότητες της βιομηχανίας όσο και από τον Ντέιβιντ Λόκριτζ, ο οποίος επίσης αρνήθηκε να προβεί σε δήλωση.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Στόκτον Ρας, ήταν ο χειριστής του υποβρυχίου όταν αυτό εξαφανίστηκε την περασμένη Κυριακή, όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία.
Η “παραπλανητική” προώθηση του υποβρυχίου
Η άλλη προειδοποίηση που είχε λάβει η OceanGate την ίδια χρονιά προήλθε από 38 ειδικούς στη βιομηχανία υποβρύχιων σκαφών. Όλοι τους ήταν μέλη της επιτροπής Manned Underwater Vehicles της Marine Technology Society, μιας ομάδας που προωθεί, μελετά και ενημερώνει το κοινό σχετικά με τις τεχνολογίες που σχετίζεται με τον Ωκεανό.
Στην επιστολή τους προς τον Στόκτον Ρας, οι ειδικοί τόνιζαν ότι ανησυχούσαν για τον τρόπο με τον οποίο είχε αναπτυχθεί το Titan, καθώς και για τις προγραμματισμένες αποστολές στα συντρίμμια του Τιτανικού.
Η επιστολή ανέφερε, επίσης, ότι η εμπορική προώθηση του Titan από την OceanGate ήταν “τουλάχιστον παραπλανητική”, καθώς διαφημιζόταν ότι το υποβρύχιο θα πληρούσε ή θα ξεπερνούσε τα πρότυπα ασφαλείας μιας εταιρείας αξιολόγησης κινδύνου, γνωστής ως DNV, παρότι δεν σχεδιαζόταν να ληφθεί επίσημη πιστοποίηση από τον συγκεκριμένο οργανισμό.
Ο Μπαρτ Κέμπερ, ένας εκ των ειδικών που υπέγραψαν την επιστολή το 2018, είπε σε συνέντευξή του ότι η OceanGate είχε αποφύγει να συμμορφωθεί με ορισμένους κανονισμούς των ΗΠΑ, αναπτύσσοντας το σκάφος σε διεθνή ύδατα, όπου δεν ίσχυαν οι κανόνες της Ακτοφυλακής.
“Αυτή η επιστολή τους παρακαλούσε, στην ουσία, να κάνουν ό,τι κάνουν και τα άλλα υποβρύχια, ειδικά τα επιβατικά”, είπε ο Μπ. Κέμπερ, μηχανικός εξειδικευμένος στον σχεδιασμό των υποβρυχίων.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις