Το μεγάλο δίλημμα των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για το άνοιγμα των σχολείων

Το μεγάλο δίλημμα των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για το άνοιγμα των σχολείων
Φωτογραφία αρχείου AP

Να ανοίξουν ή όχι τα σχολεία μεσούσης της πανδημίας; Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις προβληματίζονται και προσώρας ψηφίζουν όχι.

Με την πανδημία να καλπάζει και πάλι επί ευρωπαϊκού εδάφους, οι πολιτικές των κυβερνήσεων στην ήπειρο για το άνοιγμα ή όχι των σχολείων δοκιμάζονται για μία ακόμη φορά. Και δοκιμάζονται είναι η αλήθεια από τη συγνή πραγματικότητα.

Τρανό παράδειγμα; Η Μεγάλη Βρετανία. Τα σχολεία στη βρετανική επικράτεια επρόκειτο να ανοίξουν τη Δευτέρα σύμφωνα με τον κυβερνητικό προγραμματισμό. Ομως κάτι τέτοιο τελικά δεν θα γίνει. Και πως να γίνει όταν τις αμέσως προηγούμενες ημέρες η χώρα ανακοίνωνε περισσότερα από 50.000 νέα κρούσματα κορονοϊού ανά 24ώρο.

Προσώρας λοιπόν το άνοιγμα θα καθυστερήσει για δύο ακόμη εβδομάδες αλλά ο Μπόρις Τζόνσον άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο τα σχολεία να παραμείνουν κλειστά επ’ αόριστον και ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας.

Στη Βρετανία βέβαια προβληματίζονται ιδιαίτερα και με το ζήτημα του νέου στελέχους του ιού το οποίο επιτρέπει ταχεία μετάδοση. Φαίνεται ότι από αυτό το νέο στέλεχος επηρεάζονται πολύ τα παιδιά, κυρίως αυτά που βρίσκονται σε ηλικία γυμνασίου και λυκείου. Τα παιδιά του γυμνασίου είναι η ηλικιακή ομάδα με τα υψηλότερα ποσοστά μολύνσεων τις τελευταίες ημέρες όπως αναφέρει το CNN.

Και στις άλλες χώρες όμως της Ευρώπης το νέο στέλεχος έχει φτάσει και ο προβληματισμός για το άνοιγμα των σχολείων εντείνεται. Η Γερμανία θα πάρει τη σχετική απόφαση τη Δευτέρα (αν και τον τελευταίο λόγο εκεί τον έχουν οι τοπικές κυβερνήσεις).

Στην Ιρλανδία και την Ισπανία οι αρχές σχεδίαζαν το άνοιγμα μέσα στον Ιανουάριο, ωστόσο τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών πιέζουν για την αναβολή του ανοίγματος έτσι ώστε να προστατευτούν και τα παιδιά αλλά και το διδακτικό προσωπικό.

Η Ιταλία, που θρηνεί χιλιάδες νεκρούς, σχεδιάζει επίσης άνοιγμα, χωρίς όμως να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις καθώς όλα θα κριθούν από την πορεία της πανδημίας τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Επί της ουσίας, και στην Ελλάδα, “συγκρούονται” δύο σχολές σκέψης: Η μία αναφέρει ότι τα ανοιχτά σχολεία αυξάνει την κοινωνική κινητικότητα, άρα αυξάνει τα κρούσματα, άρα επιβαρύνει την κατάσταση. Η άλλη ισχυρίζεται ότι τα παιδιά δεν μπορούν να βρίσκονται για πάντα μακριά από το σχολικό τους περιβάλλον, οπότε θα πρέπει να εντοπιστούν τρόποι για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων.

Επί της ουσίας τα νερά είναι αχαρτογράφητα και η επιστημονική τεκμηρίωση ακόμα υπό διαμόρφωση.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα