Βαλτιμόρη – Ηχητικό ντοκουμέντο: Οι συγκλονιστικοί διάλογοι πριν την κατάρρευση της γέφυρας
Διαβάζεται σε 5'Ηχητικό ντοκουμέντο αποκαλύπτει όσα έγιναν την κρίσιμη στιγμή που οι αστυνομικοί συνειδητοποιούν ότι το πλοίο επρόκειτο να προσκρούσει στη μεγαλύτερη γέφυρα της Βαλτιμόρης.
- 27 Μαρτίου 2024 16:11
Οι αστυνομικοί της Αρχής Μεταφορών του Μέριλαντ που βρέθηκαν στο επίμαχο σημείο κατά την πρόσκρουση του φορτηγού πλοίου στη γέφυρα Francis Scott Key είχαν λιγότερο από δύο λεπτά για να σταματήσουν την κυκλοφορία, πριν το πλοίο που μετέφερε εμπορευματοκιβώτια πέσει πάνω στη δοκό στήριξής της, σύμφωνα με τα ηχητικά ντοκουμέντα που έρχονται στη δημοσιότητα.
Σύμφωνα με τις αρχές, το πλοίο Dali που έπλεε με σημαία Σιγκαπούρης, εξέπεμψε σήμα κινδύνου ενώ έπεφτε πάνω στη γέφυρα, το πρωί της Τρίτης.
Το τηλεφώνημα αυτό και οι επακόλουθες ενέργειες των αρχών να αποκλείσουν γρήγορα την κυκλοφορία στη γέφυρα κατάφεραν να αποτρέψουν τα οχήματα από το να συνεχίσουν τη διαδρομή τους και να αποφευχθεί το σενάριο να υπάρξουν κι άλλα θύματα.
Αρχεία του ασυρμάτου της αστυνομίας στο Broadcastify, τα οποία εξέτασε το Business Insider, δείχνουν πόσο λίγο χρόνο είχαν οι αστυνομικοί για να αντιδράσουν πριν η πρόσκρουση του πλοίου οδηγήσει στην κατάρρευση της γέφυρας. Μέρος των αρχείων είναι διαθέσιμο στο κανάλι του Broadcastify στο YouTube.
Οι αστυνομικοί επικοινωνούσαν κανονικά μεταξύ τους μέχρι που ένας από αυτούς ειδοποίησε τους συναδέλφους του για τον επερχόμενο κίνδυνο γύρω στη 1.27 π.μ. εκείνης της ημέρας.
“Χρειάζομαι έναν από εσάς στη νότια πλευρά, έναν από εσάς στη βόρεια πλευρά. Σταματήστε όλη την κυκλοφορία στη γέφυρα κλειδί”, είπε ο αστυνομικός. “Πλησιάζει ένα πλοίο που μόλις έχασε το τιμόνι του”.
Δύο συνάδελφοί του απάντησαν καταφατικά μέσα σε 20 δευτερόλεπτα και είπαν ότι κινούνται για να ακολουθήσουν τις οδηγίες του.
Στη συνέχεια, ένας άλλος αστυνομικός έθεσε ένα νέο ζήτημα. “Υπάρχει πλήρωμα που εργάζεται στη γέφυρα αυτή τη στιγμή;” ρώτησε.
Ένα συνεργείο με οκτώ εργάτες επισκεύαζε λακκούβες στη γέφυρα και έξι από αυτούς θεωρούνται πλέον νεκροί. Οι εργάτες αυτοί έκαναν διάλειμμα για φαγητό μέσα ή κοντά στα οχήματά τους τη στιγμή του δυστυχήματος, δήλωσε ένας από τους συναδέλφους τους στην Washington Post.
Στις 1:28 π.μ., ο αξιωματικός που έδωσε τις αρχικές εντολές είπε στην ομάδα του να βρει τον εργοδηγό προκειμένου να “τους βγάλει προσωρινά από τη γέφυρα”.
Αστυνομικός δήλωσε ότι ήταν απασχολημένος με τη διακοπή της κυκλοφορίας και ότι θα κατέβαινε για να “αναλάβει τους εργάτες στη γέφυρα-κλειδί” μόλις ένας συνάδελφός του τον αντικαθιστούσε. Αλλά 10 δευτερόλεπτα αργότερα, ήρθε το επείγον μήνυμα.
“Αποστολή C-13! Ολόκληρη η γέφυρα μόλις έπεσε!” δήλωσε ο αστυνομικός. “Star, οποιοσδήποτε, όλοι, ολόκληρη η γέφυρα μόλις κατέρρευσε”.
“Ξέρουμε αν έχει σταματήσει εντελώς η κυκλοφορία;” ρώτησε ο πρώτος αστυνομικός.
“Δεν μπορώ να πάω στην άλλη πλευρά, κύριε, η γέφυρα έχει καταρρεύσει”, είπε ο αστυνομικός περίπου 30 δευτερόλεπτα αργότερα.
Στη 1:30 π.μ., ένας άλλος αστυνομικός συνέστησε να κληθούν οι υπηρεσίες διάσωσης της θάλασσας. “10-4, όλη η κυκλοφορία στη βασική γέφυρα έχει διακοπεί, έχουμε εργάτες στο νερό”, είπε.
Το Dali προσέκρουσε στη γέφυρα περίπου στις 1:28 π.μ., προκαλώντας την κατάρρευση της γέφυρας. Το πλοίο έχασε την πρόωση, εμποδίζοντας τους πιλότους του να πλοηγηθούν γύρω από τη δοκό στήριξης.
Το πλήρωμά του επιχείρησε μια ύστατη προσπάθεια να επιβραδύνει το πλοίο ρίχνοντας άγκυρα, αλλά χωρίς αποτέλεσμα, δήλωσε η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης.
Στις 10:30 μ.μ. τοπική ώρα, αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η έρευνα για τους έξι αγνοούμενους άνδρες είχε μετατραπεί από αποστολή διάσωσης σε φάση έρευνας και ανάκτησης. Η αμερικανική ακτοφυλακή δήλωσε ότι οι αγνοούμενοι άνδρες είναι πιθανότατα νεκροί λόγω των ψυχρών θερμοκρασιών του νερού και του πόση ώρα ήταν κάτω από αυτό.
Σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη, ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Γουές Μουρ εξήρε τις ενέργειες της αστυνομίας του MTA λίγο πριν από το δυστύχημα, λέγοντας ότι “έσωσαν ζωές” με την αντίδρασή τους.
“Κυριολεκτικά με το να μπορούν να σταματήσουν τα αυτοκίνητα να περνούν από τη γέφυρα, αυτοί οι άνθρωποι είναι ήρωες”, δήλωσε ο Moore.
Η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key είναι πιθανό να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού πολλών βιομηχανιών, καθώς περίπου 11,3 εκατομμύρια οχήματα χρησιμοποιούν τη γέφυρα ετησίως.
Την Τρίτη, η περιοχή είχε εγκλωβιστεί με έντονη κυκλοφορία, καθώς οι εναλλακτικές διαδρομές της -δύο σήραγγες κοντά στο κέντρο της πόλης- γέμισαν με αυτοκίνητα και φορτηγά σε αυτό που οι κάτοικοι φοβούνται ότι θα είναι μια αναλαμπή των συνθηκών μετακίνησης για μήνες, ανέφερε το Reuters.
Το λιμάνι της Βαλτιμόρης έκλεισε για τα πλοία μέχρι νεωτέρας, με αποτέλεσμα να σταματήσει ενδεχομένως η καθημερινή οικονομική δραστηριότητα αξίας περίπου 15 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με ειδικούς που μίλησαν στον Dominic Reuter του BI.
Το λιμάνι είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς είναι μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις που μπορούν να φιλοξενήσουν τροχοφόρα φορτία, όπως αυτοκίνητα και αγροτικά μηχανήματα.