Χάος σε πτήση: Γύρισε πίσω γιατί ο πιλότος… δεν είχε διαβατήριο
Διαβάζεται σε 3'
Αναστάτωση προκλήθηκε σε πτήση της United Airlines που εκτελούσε τη διαδρομή Λος Άντζελες – Σανγκάη, καθώς ο πιλότος διαπίστωσε στον αέρα ότι δεν είχε διαβατήριο.
- 25 Μαρτίου 2025 16:42
Πρωτοφανές περιστατικό σημειώθηκε σε πτήση της United Airlines, όταν πιλότος του αεροσκάφους διαπίστωσε εν πτήσει ότι είχε ξεχάσει το διαβατήριό του, αναγκάζοντας το αεροπλάνο να επιστρέψει στη βάση του.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το CNN, η πτήση UA 198 απογειώθηκε από το Λος Άντζελες στις 2 το μεσημέρι του Σαββάτου (22/3), μεταφέροντας 257 επιβάτες και 13 μέλη πληρώματος με προορισμό τη Σανγκάη.
Ωστόσο, δύο ώρες μετά, πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό, το αεροσκάφος αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία και κατευθύνθηκε προς Σαν Φρανσίσκο, όπου προσγειώθηκε στις 5 το απόγευμα, σύμφωνα με το FlightAware.
Αιτία της “ανατροπής”; Ο πιλότος είχε ξεχάσει το διαβατήριό του!
Η ίδια η United Airlines επιβεβαίωσε το περιστατικό, αναφέροντας σε ανακοίνωσή της:
«Ο πιλότος δεν είχε το διαβατήριό του μαζί. Κανονίσαμε να αναλάβει νέο πλήρωμα, ώστε οι επιβάτες να φτάσουν στον προορισμό τους το ίδιο βράδυ. Τους παρείχαμε κουπόνια γευμάτων και αποζημίωση.»
Η νέα πτήση αναχώρησε στις 9 το βράδυ, με καθυστέρηση έξι ωρών, και προσγειώθηκε τελικά στη Σανγκάη λίγο πριν τη 1 τα ξημερώματα της Δευτέρας.
Ωστόσο, οι επιβάτες ήταν εξοργισμένοι. Η Γιανγκ Σουχάν, μια Κινέζα επιβάτιδα, δήλωσε στο CNN ότι άκουσε τη φωνή του πιλότου γεμάτη εκνευρισμό από τα μεγάφωνα να παραδέχεται: «Ξέχασα το διαβατήριό μου».
Στο κινεζικό κοινωνικό δίκτυο RedNote, επιβάτες εξέφραζαν την οργή τους. «Πώς μπορεί κάποιος να κάνει τόσο μεγάλο λάθος στη δουλειά του;», έγραψε ένας χρήστης, με το σχόλιό του να συγκεντρώνει πάνω από 10.000 likes.
Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα του CNN, το χάος δεν περιορίστηκε στην εν λόγω πτήση. Η πτήση επιστροφής UA 199 από Σανγκάη προς Λος Άντζελες επηρεάστηκε επίσης, με καθυστέρηση έξι ωρών, προκαλώντας αναστάτωση σε ταξιδιώτες που είχαν συνδέσεις με άλλες πτήσεις.
«Είμαι εξαιρετικά απογοητευμένος», δήλωσε επιβάτης που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Σκληρή κριτική για την United Airlines
Ο Σουκόρ Γιουσόφ, ειδικός στην αεροπορική βιομηχανία, χαρακτήρισε το περιστατικό «απαράδεκτο» για μια αεροπορική εταιρεία τέτοιου βεληνεκούς, σημειώνοντας ότι αποκαλύπτει «έλλειψη πειθαρχίας».
Η United Airlines είναι μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως, εξυπηρετώντας 140 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως σε πάνω από 300 προορισμούς.
Όμως, το κόστος από το λάθος του πιλότου είναι τεράστιο, καθώς η εταιρεία αναγκάστηκε να αδειάσει καύσιμα, να αλλάξει πλήρωμα και να αποζημιώσει τους επιβάτες.
Το περιστατικό έρχεται σε μια περίοδο που η United Airlines βρίσκεται στο στόχαστρο για μια σειρά αμφιλεγόμενων ενεργειών:
- Ορθόδοξος Εβραίος επιβάτης κατέθεσε μήνυση εναντίον της εταιρείας, κατηγορώντας πιλότο της ότι τον έσυρε έξω από την τουαλέτα αεροσκάφους, αποκαλύπτοντας τα γεννητικά του όργανα στους συνεπιβάτες.
- Μητέρα από το Νιου Τζέρσεϊ κατήγγειλε ότι προσωπικό της εταιρείας της ζήτησε να αφαιρέσει τον αναπνευστικό σωλήνα του παιδιού της πριν την απογείωση. Το βίντεό της στο TikTok έχει ξεπεράσει 1,3 εκατομμύρια προβολές.
Με αυτά τα περιστατικά να πολλαπλασιάζονται, η United Airlines καλείται να διαχειριστεί ένα σοβαρό πλήγμα στη φήμη της.