Η “νέα κανονικότητα” στο διαδικτυακό φλερτ και η κίνηση ματ που οφείλεις να κάνεις
Πώς η καραντίνα οδήγησε τον Έλληνα στην περιορισμένη χρήση των site και εφαρμογών γνωριμιών και ποια είναι η κίνηση ματ για να απενοχοποιήσει και να “ασφαλίσει” το περιβάλλον του digital flirting.
- 04 Ιουνίου 2020 11:00
Για δύο σχεδόν μήνες ήμασταν υποχρεωμένοι να βασίσουμε τις κοινωνικές μας επαφές στην απόσταση. Το χειρότερο; Έπρεπε να τις περιορίσουμε σε συγκεκριμένους χώρους και σε καθημερινές δραστηριότητες που ομολογουμένως δεν ήταν και τόσο διαδεδομένες για κοινωνικοποίηση. Πώς, λοιπόν, φλέρταρε ο δαιμόνιος Έλληνας εν μέσω καραντίνας; Η Kaspersky διεξήγαγε και παρουσίασε μία πολύ ενδιαφέρουσα και αποκαλυπτική έρευνα σχετικά με αυτό.
Θα περίμενε κανείς, η χρήση του διαδικτύου για flirting να εκτοξευτεί στην μακρά περίοδο της καραντίνας. Κι όμως… Τα αποτελέσματα της έρευνας της Kaspersky απέδειξε πως η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Την ώρα, λοιπόν, όπου η χρήση εφαρμογών και site γνωριμιών (Tinder, Grindr κ.λ.π.) θα έμοιαζε αυτονόητη για να καλύψει τη συγκεκριμένη ανάγκη, στη διάρκεια του lockdown το 68,3% των χρηστών των συγκεκριμένων εφαρμογών στην Ελλάδα τις χρησιμοποίησε λιγότερο για να φλερτάρει. Ο αστικός μύθος καταρρίφθηκε και μαζί με αυτόν παρέσυρε και έναν άλλον, αυτόν που θεωρούσε τον Έλληνα πολυδιάστατο χρήστη τέτοιου είδους εφαρμογών. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα της Kaspersky , μολονότι οι μισοί Έλληνες να χρησιμοποιούν τα Social Media και σχεδόν ένας στους τρεις να κάνει χρήση των εφαρμογών Άμεσης Ανταλλαγής Μηνυμάτων (WhatsApp, Viber, Messenger κ.α.) για να φλερτάρει ή να βρει σύντροφο, το ποσοστό που χρησιμοποιεί εφαρμογές που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για digital flirting μετά βίας ξεπερνά το 10%. Το γεγονός μάλιστα ότι το Tinder και το Badoo αποτελούν τα δύο πιο δημοφιλή μέσα και μάλιστα σε συντριπτική πλειοψηφία ποσοστιαία (59,5% και 54,3% αντίστοιχα) αποδεικνύει ότι μάλλον έχουμε μείνει λίγο πίσω ως προς την γνώση, χρήση και διάδοση των σχετικών εφαρμογών και ιστοσελίδων γνωριμιών.
Τι φταίει;
Φυσικά, η αναπάντεχα περιορισμένη χρήση του διαδικτυακού φλερτ σε μία περίοδο που έμοιαζε δεδομένη έχει εξήγηση και συγκεκριμένες αιτίες. Η μία αφορά το ψυχολογικό υπόβαθρο, το οποίο δεν ήταν το ενδεδειγμένο στην εποχή του απόλυτου εγκλεισμού και της απομόνωσης για να ωθήσει τον Έλληνα να χρησιμοποιήσει τέτοιου είδους εφαρμογές για να φλερτάρει. Ένας άλλος εξίσου σημαντικός λόγος ήταν η ανασφάλεια που δημιουργούν σε πολλούς η έκθεση, η προβολή και η απειλή στον κυβερνοχώρο.
Το ζήτημα της ασφάλειας έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα κομβικό ως προς την επιρροή του στην οπτική του Έλληνα για τις ιστοσελίδες και τις εφαρμογές γνωριμιών, εκ των μόλις το 53,6% παρέχουν αρκετά υψηλό επίπεδο ιδιωτικότητας και προστασίας από απειλές στον κυβερνοχώρο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των χρηστών και με βάση την έρευνα της Kaspersky . Την ίδια ώρα, μόλις το 49,1% έχει εγκατεστημένα αντιϊκά προγράμματα στις συσκευές για πρόσβαση στο διαδίκτυο και τις εν λόγω ιστοσελίδες-εφαρμογές, ενώ το 16,3% που προσφεύγει στην εγκατάσταση VPN αποδεικνύει το ανοχύρωτο περιβάλλον των χρηστών στον κυβερνοχώρο. Πρόκειται φυσικά για πολύ μικρά ποσοστά τα οποία «αντιφάσκουν» με την εικόνα και το αίσθημα καχυποψίας και ανασφάλειας των χρηστών όταν περιηγούνται σε ιστοσελίδες γνωριμιών. Ευτυχώς υπάρχουν προγράμματα που δημιουργούν αξιόπιστες λύσεις ασφαλείας όπως αυτό που παρέχει η εταιρεία Kaspersky με υπηρεσίες ασφαλείας για την προστασία των χρηστών. Η εμπιστοσύνη και η χρήση ενός τέτοιου προγράμματος φαντάζει ευνόητη και επακόλουθη της δυσπιστίας του και της ευάλωτης ψυχολογίας και –φυσικά- συσκευής του.
Ο Βασίλης Βλάχος, Channel Manager της Kaspersky για την Ελλάδα και την Κύπρο, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είναι πολύ καλό να βλέπουμε ότι οι Έλληνες, σε τόσο μεγάλο αριθμό, εκτιμούν την ιδιωτικότητα και την ανωνυμία τους όταν χρησιμοποιούν εφαρμογές γνωριμιών. Ωστόσο, το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς έχουν πρόσβαση σε εφαρμογές γνωριμιών που δεν προστατεύονται σωστά, σημαίνει ότι εξακολουθούν να εκτίθενται σε διαφορετικούς τύπους κινδύνων για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, συμπεριλαμβανομένης της κλοπής ιδιωτικών πληροφοριών ή της διάθεσης των λογαριασμών τους στα χέρια ψηφιακών εγκληματιών. Μια σύνδεση που είναι εξασφαλισμένη μέσω VPN, που δημιουργείται μέσω της συσκευής με εγκατεστημένες, αξιόπιστες λύσεις ασφαλείας, μπορεί πάντα να απομακρύνει αυτόν τον πονοκέφαλο και να σας επιτρέψει να περιηγηθείτε με ασφάλεια στον κόσμο του διαδικτυακού φλερτ».
Η επιστροφή στη νέα κανονικότητα εγείρει αρκετά ερωτήματα για το digital flirting. Θεωρείται δεδομένο δε, ότι ο χρήστης οφείλει να δημιουργήσει το καλύτερο περιβάλλον για τον ίδιο ιδίως σε ό,τι αφορά στην ασφάλειά του. Παρακάτω, αποκαλύπτουμε τις δικές μας σκέψεις, για εκείνον που σκέφτεται να τις δοκιμάσει.
Μία πρώτη σκέψη θα μπορούσε να είναι η διερεύνηση των λόγων που χρησιμοποιεί αυτά τα μέσα, ώστε να ορίσει και τη σκοπιμότητά τους. Να φτιάξει την ψυχολογία του, να επανέλθει στα πρότερα επίπεδα κοινωνικοποίησης και επαφών, να αποκτήσει μια πιο θετική οπτική για το διαδικτυακό φλερτ.
Ένα άλλο βήμα που θα μπορούσε να βοηθήσει στην “αναθέρμανση” των κοινωνικών σχέσεων είναι η διερεύνηση. Να ψάξει, να αναζητήσει, να “σκανάρει” και να επιλέξει μεταξύ των -πολλών- τέτοιων ιστοσελίδων, αυτή που του ταιριάζει περισσότερο και όχι να περιορίζεται μόνο στις δύο επικρατέστερες.
Τέλος, είναι πολύ σημαντικό, στο πλαίσιο επιλογής του πιο φιλικού περιβάλλοντος να εντάξει και την ασφάλεια όπως τόνισε στη δήλωσή του και ο Βασίλης Βλάχος. Να χρησιμοποιήσει ένα αντιικό πρόγραμμα το οποίο θα προστατεύει τον ίδιο, τα προσωπικά του δεδομένα και τη συσκευή του, ώστε να αισθάνεται ασφαλής και όχι εκτεθειμένος.
Η Kaspersky είναι μία από τις εταιρείες που εμπιστευόμαστε τυφλά εφόσον παρέχει τέτοιες υπηρεσίες, αποτελώντας μία από τις πιο γνωστές και διαχρονικές εταιρείες ψηφιακής ασφάλειας, στην οποία και δραστηριοποιείται πάνω από 20 χρόνια. Με το αντιικό “τείχος” που προσφέρει ακόμη και για την προστασία ολόκληρων επιχειρήσεων φέρνει σωρεία εξειδικευμένων λύσεων και υπηρεσιών ασφάλειας για την καταπολέμηση εξελιγμένων και εξελισσόμενων ψηφιακών απειλών. Η χρήση ενός τέτοιου προγράμματος, στο οποίο έχουν καταφύγει περισσότεροι από 400 εκατομμύρια χρήστες και πάνω 270.000 εταιρικοί πελάτες μπορεί να οχυρώσει το σύστημα περιήγησης και συνάμα να δημιουργήσει ένα ασφαλές ιδιωτικό περιβάλλον που θα δώσει μία πιο φιλική και προσιτή οπτική όλων των μέσων του digital flirting.