Τι αγοράζουμε κατά την Black Friday

Τι αγοράζουμε κατά την Black Friday
Unsplash

Όσο και να μοιάζει παράδοξο πέρυσι το «χορό» των προσφορών για την Black Friday άνοιξε πρώτος ο κλάδος των καλλυντικών, ωστόσο, κανείς δεν αμφισβητεί πως την πρωτοκαθεδρία των αγορών κατέχουν τα είδη τεχνολογίας και οι ηλεκτρικές συσκευές διαχρονικά τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Πρόκειται για προϊόντα που αγοράζονται βάσει προγραμματισμού και η ευκαιρία μιας γενναίας έκπτωσης δεν αφήνει αδιάφορους τους καταναλωτές. Με βάση δε τα στοιχεία της GfK για το 2019, το οποίο αποτελεί ένα έτος για βάση σύγκρισης, καθώς δεν συμπεριλαμβάνει τα πανδημικά δεδομένα του 2020 και του 2021, η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών έδειξε ιδιαίτερη δυναμική στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, δεχόμενη θετική επίδραση και από την Black Friday.

Unsplash

Unsplash

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία της GfK, σημαντικός όγκος πωλήσεων πραγματοποιείται πλέον στο δ’ τρίμηνο κάθε χρονιάς, γεγονός που αποδίδεται τόσο στην υιοθέτηση της Black Friday από το εγχώριο λιανεμπόριο όσο και από στην παραδοσιακή αύξηση της ζήτησης κατά την χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο. Συγκεκριμένα το 2019 από τζίρο 501 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο, 483 εκατ. ευρώ στο β’ τρίμηνο και 550 εκατ. ευρώ στο γ΄ τρίμηνο, το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς οι πωλήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών ανήλθαν στα 703 εκατ. ευρώ, 2,2% υψηλότερες σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018. Αποτέλεσε δε το καλύτερο τέταρτο τρίμηνο για τη συγκεκριμένη αγορά σε βάθος δεκαετίας.

Unsplash

Είναι επίσης χαρακτηριστική η ένταση της επικοινωνίας των αλυσίδων τεχνολογίας και οικιακού εξοπλισμού, καθώς οι καμπάνιες συναγωνίζονται σε πρωτοτυπία ακόμη και παλαιότερα διαφημιστικά προγράμματα των ίδιων εταιρειών.

Pexels

Για φέτος οι προβλέψεις του λιανεμπορίου συγκλίνουν πως θα συνεχιστεί η «παράδοση» εκ μέρους των καταναλωτών και από τα 2-2,5 δις.ευρώ (που κατά μέσο όρο δαπανούνται στην Ελλάδα κατά την Black Friday) τη μερίδα του λέοντος θα καρπωθούν οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών. Πέρα από τη συγκυρία του Μουντιάλ, εκτιμάται δε πως το πρόγραμμα επιδότησης αλλαγής και ανακύκλωσης συσκευών που επεκτείνεται σε νέους δικαιούχους θα οδηγήσει περισσότερους καταναλωτές και στην κατηγορία των «λευκών συσκευών», που επίσης διατηρεί υψηλή θέση στην κατανάλωση της περιόδου.

Pexels

Με γεμάτες αποθήκες, οι μεγάλες αλυσίδες στοχεύουν να αποσπάσουν μερίδια αγοράς, ενώ μετά από μια περίοδο συγκράτησης κινούνται πλέον επιθετικά, προσφέροντας όχι μόνον καλές τιμές αλλά και ευελιξία πληρωμών, πρόσθετες υπηρεσίες αλλά και γρήγορη παράδοση. Οι επιχειρήσεις δε με εκτεταμένο πανελλαδικά δίκτυο αλλά και ψηφιακό κατάστημα, αναμένεται να καταγράψουν νέα ρεκόρ επισκεψιμότητας.

Ας σημειωθεί δε ότι ο φετινός Νοέμβριος είναι ο πρώτος, μετά από πολλά χρόνια, χωρίς ενδιάμεσες εκπτώσεις, οπότε δεν υπήρξε η αναμονή του 15νθημέρου των εκπτώσεων και το ενδιαφέρον επιχειρηματιών και καταναλωτών εστιάζεται αποκλειστικά στο εμπορικό γεγονός της Black Friday. Ως εκ τούτου η αγορά αναμένεται να δώσει μεγαλύτερη αξία στη συγκεκριμένη περίοδο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα