Τι χρειάζεται για να γίνεις πιλότος;

Τι χρειάζεται για να γίνεις πιλότος;

Από το 1997 η Global Aviation προσφέρει υπηρεσίες εκπαίδευσης πιλότου, βοηθώντας τους νέους να αποκτήσουν μια δυναμική δουλειά με μεγάλο κύρος, τεράστιες προοπτικές και υψηλές παροχές

«Όταν μεγαλώσω, θέλω να γίνω… πιλότος»

Πόσα και πόσα παιδάκια έχουν αυτό το όνειρο: Να μπουν σ’ ένα αεροπλάνο, να αρχίσουν να το πιλοτάρουν και να δουν όλο τον κόσμο από ψηλά! Να ταξιδέψουν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, να αισθανθούν ότι είναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι στους αιθέρες.

Κι αν αυτό το όνειρο σου φαίνεται κάπως μακρινό, ουτοπικό ή «τρελό», τότε καλύτερα να ρίξεις μια ματιά στην Global Aviation SA, η οποία εδώ και 26 ολόκληρα χρόνια, εκπαιδεύει γενιές και γενιές πιλότων.

Νέων, δηλαδή, ανθρώπων, οι οποίοι κατάφεραν να αποκτήσουν μια δυναμική δουλειά με μεγάλο κύρος, τεράστιες προοπτικές και υψηλές παροχές.

Με έδρα την Αθήνα, η Global Aviation SA προσφέρει υψηλές υπηρεσίες στους τομείς της εκπαίδευσης πιλότων, της συντήρησης των αεροσκαφών, καθώς και της πώλησης αυτών. Κι όλα αυτά, στη βάση τριών θεμελιωδών αρχών: Ασφάλεια, Ποιότητα και Ειλικρίνεια.

Φυσικά, το όνειρο του πιλότου προϋποθέτει και ορισμένα επιπλέον χαρακτηριστικά, Όπως για παράδειγμα το πείσμα, η σωστή εκπαίδευση, η πειθαρχία και ο σεβασμός για τον ουρανό.

Δίπλα σ’ αυτά θα πρέπει να προστεθούν οι βασικές γνώσεις μαθηματικών και φυσικής, τα καλά αγγλική και η κλίση στην επίλυση προβλημάτων.

Ο προσανατολισμός και ο συντονισμός αποτελούν εξίσου σημαντικά γνωρίσματα, τα οποία βέβαια εύκολα μπορούν να βελτιωθούν με εξάσκηση, ενώ η αφοσίωση και το κίνητρο συνιστούν τα τελευταία «κλειδιά» για να πραγματοποιηθεί το όνειρό σας.

Στους πτυχιούχους της Global Aviation απονέμεται επαγγελματική άδεια πιλότου από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), η οποία είναι πλήρως αναγνωρισμένη και στα 32 κράτη – μέλη του.

Ο στόλος της Global Aviation SA αποτελείται από 16 ιδιόκτητα αεροπλάνα Piper PA-28 Warriors , PA-44 Seminoles και Cessna 172, καθώς και τρεις εξομοιωτές πτήσης: Elite Evolution S812 FNPT II, Elite Evolution S923 FNPT II και Simnest A320 FNPT II MCC.

Για την εκπαίδευση χρησιμοποιούνται κτιριακές εγκαταστάσεις στην Αθήνα και στο Αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων, ενώ τον Μάρτιο του 2020 η Global Aviation προχώρησε και στην αγορά ενός ιδιωτικού αεροδρομίου στην περιοχή της Κωπαΐδας.

Το 2018, η εταιρεία επιλέχθηκε από την Aegean Airlines για να εκπαιδεύσει τους νέους χειριστές της, μέσω του προγράμματος υποτροφιών του Ομίλου. Το 2019, ο ολλανδικός όμιλος EPST έστειλε για εκπαίδευση στην Global Aviation τους χειριστές των εταιρειών Transavia, Ryanair και Norwegian Air.

Σήμερα, η εταιρία απασχολεί 30 εργαζόμενους μόνιμης απασχόλησης και, κατά μέσο όρο, άλλους 30 εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, κυρίως εκπαιδευτές αέρος και εδάφους. Η εταιρία «τρέχει» ένα 10ετές πρόγραμμα επενδύσεων, το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις σε αεροσκάφη, εξομοιωτές, εγκαταστάσεις, εκπαιδεύσεις και ακίνητα.

Αλλά, είναι καλύτερα να μιλήσουν οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές. Όπως, για παράδειγμα, ο Bruno Giacolone, ο οποίος το 2019 ήρθε στην Ελλάδα και μέχρι το 2022 είχε κάνει το όνειρο του πραγματικότητα, αποκτώντας επαγγελματική άδεια πιλότου. Σήμερα, ο 33χρονος Ιταλός εργάζεται στην Global Aviation SA ως Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Πτήσεων.


Ήθελες πάντα να γίνεις πιλότος;

Από μικρός ήθελα να γίνω πιλότος αλλά μετά την αποφοίτησή μου από το Πανεπιστήμιο της Βερόνας άρχισα να εργάζομαι ως αντιπρόσωπος φαρμακευτικών προϊόντων για συνολικά 4 χρόνια. Μετά από αυτό αποφάσισα ότι ήθελα πολύ να γίνει πραγματικότητα το όνειρό μου να γίνω πιλότος καθώς ήθελα να έχω μια δυναμική δουλειά που να μου δώσει την ευκαιρία να χτίσω μια σπουδαία καριέρα.

Πώς αποφάσισες να ξεκινήσεις την πτητική σου εκπαίδευση σου στην Ελλάδα με την Global Aviation;

Αποφάσισα να γίνω πιλότος αφού το συζήτησα πρώτα με την οικογένειά μου που με στήριξε πλήρως. Τους είμαι ακόμα ευγνώμων για την ευκαιρία που μου έδωσαν. Ένας φίλος μου που είναι κατά το ήμισυ Έλληνας , μου πρότεινε να πάω για την εκπαίδευση μου στην Global Aviation, καθώς είναι από τις πιο γνωστές σχολές στην Ευρώπη. Ο επαγγελματισμός του προσωπικού, το φιλικό περιβάλλον της Global Aviation και οι έμπειροι εκπαιδευτές (πρώην στελέχη μεγάλων αεροπορικών εταιριών όπως της Aegean Airlines, πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας και άλλοι επαγγελματίες από τον χώρο της αεροπορίας) έκαναν την επιλογή μου ακόμα πιο εύκολη.

Τι απόλαυσες περισσότερο κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης σου;

Νομίζω ότι απόλαυσα περισσότερο τις πτήσεις πάνω από τα Ελληνικά νησιά! Φυσικά όχι μόνο αυτό… Η αεροπορία μου έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσω φανταστικούς ανθρώπους και να δημιουργήσω τη βάση για μια μακρά και υπέροχη καριέρα.

Γιατί αποφάσισες να μείνεις στην Ελλάδα μετά την εκπαίδευσή σου και να γίνεις εκπαιδευτής αντί να ακολουθήσεις καριέρα πιλότου σε μια μεγάλη αεροπορική εταιρεία;

Το να γίνω εκπαιδευτής ήταν από την αρχή μια από τις επιλογές που σκεφτόμουν και την Ελλάδα την νιώθω σαν σπίτι μου. Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο να μεταφέρεις τις γνώσεις σου σε άλλους μαθητές, αλλά είναι και ένας τρόπος να βελτιώσεις τον εαυτό σου. Δεν ξέρω τι μου επιφυλάσσει το μέλλον μου αλλά αυτή τη στιγμή χαμογελάω εδώ.

Πού ήταν η πρώτη σου πτήση και ποια είναι η πιο αξέχαστη πτήση σου;

Πάνω από την πανέμορφη ακτή του Αλεποχωρίου! Αν κλείσω τα μάτια μου, μπορώ ακόμα να ξαναζήσω την ανάμνηση και την ευτυχία εκείνης της ημέρας. Η 2 πιο αξέχαστες πτήσεις ήταν αυτή με την κοπέλα μου και αυτή με τη μητέρα μου. Παρακαλώ μην με αφήσετε να διαλέξω…

Η χαρά το να έχεις μαζί σου σε μια πτήση κάποιον που αγαπάς είναι ανεκτίμητη.

Ως πιλότος ποια ερώτηση σου κάνουν περισσότερο;

Η ερώτηση που μου κάνουν οι περισσότεροι είναι η εξής: Είναι δύσκολο να πετάς ένα αεροσκάφος; Η άποψή μου είναι ότι τα αεροσκάφη είναι φτιαγμένα για μέσους ανθρώπους και με πείσμα και σωστή εκπαίδευση, ο καθένας μπορεί να πετάξει. Μετά από αυτό χρειάζεται πειθαρχία και σεβασμός για τον ουρανό.

Ποιες βασικές δεξιότητες απαιτούνται για τη δουλειά αυτή;

Βασικές γνώσεις μαθηματικών, φυσικής, καλά Αγγλικά και κλίση στην επίλυση προβλημάτων. Ο προσανατολισμός και ο συντονισμός μπορούν να βελτιωθούν με εξάσκηση. Η αφοσίωση και το κίνητρο είναι επίσης κλειδιά για να πραγματοποιηθεί το όνειρο σας.

Τι σου αρέσει περισσότερο στη δουλειά σου;

Μου αρέσει η δουλειά μου γιατί κάθε πτήση είναι διαφορετική από την προηγούμενη και κάθε μαθητής είναι διαφορετικός. Σε γεμίζει πολύ να δίνεις όλο τον εαυτό σου και όλα τα εφόδια στους εκπαιδευόμενους δεδομένου να πετάξουν με τα δικά τους φτερά! Αν και δεν είμαι πρωινός τύπος τα πρωινά πλέον έχουν αποκτήσει άλλο νόημα και «δεν ακούγεται βαρύ το ξυπνητήρι»!

Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σου δώσανε κατά την εκπαίδευση σου;

Κάποτε ένας εκπαιδευτής μου είπε: «Όταν μπαίνεις στο πιλοτήριο πρέπει να αφήσεις τα προβλήματά σου έξω από το αεροσκάφος, να μείνεις συγκεντρωμένος και να προσπαθήσεις να απολαύσεις την πτήση». Μπορώ μόνο να συμφωνήσω μαζί του

Τι συμβουλή θα έδινες σε κάποιον που θέλει να γίνει πιλότος;

Ξεκινήστε αυτό το μακρύ ταξίδι και δεν θα το μετανιώσετε ποτέ, αλλά ξεκινήστε μόνο αν το θέλετε πραγματικά. Η αεροπορία χρειάζεται αφοσίωση και πειθαρχία αλλά θα σας ανταμείψει. Θα πρέπει να μελετήσετε σκληρά ώστε να παίρνετε τις πιο σωστές και ασφαλείς αποφάσεις κατα τη διάρκεια μια πτήσης.

Ποιο πιστεύεις είναι το μέλλον της αεροπορίας για τα επόμενα 5 χρόνια;

Ο Covid είχε σημαντική επίπτωση στην πολιτική αεροπορία και φυσικά δεν μπορούμε να το αρνηθούμε. Τώρα η πολιτική αεροπορία έχει πλήρως επουλωθεί και πρόσφατες μελέτες έχουν αποδείξει ότι θα υπάρξει τεράστια έλλειψη πιλότων την επόμενη δεκαετία. Μεγάλες εταιρείες ήδη επενδύουν σε αεροπλάνα και αναζητούν νέους πιλότους σαν εμάς.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα