24 MEDIA LAB

22 ΒΙΒΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2022

Το Magazine σταχυολογεί την πρόσφατη λογοτεχνική παραγωγή. Αφήνουμε σε σας την επιλογή της παραλίας.

Από τις πιο πρόσφατες κυκλοφορίες ελληνικών τίτλων στα ράφια των βιβλιοπωλείων.

Γρηγόρης Αζαριάδης – «Η Οργάνωση» (εκδ. Bell)

Εν τάχει: Ο λόγος στον Πέτρο Μάρκαρη: «Ο Γρηγόρης Αζαριάδης είναι μια πολύ ζωντανή φωνή στον χώρο του ελληνικού αστυνομικού μυθιστορήματος. Και με τα μυθιστορήματά του, που επικεντρώνονται στην ελληνική πραγματικότητα, αλλά και με την αρθρογραφία του για το αστυνομικό μυθιστόρημα, έχει μια σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη και τη διάδοση του ελληνικού αστυνομικού μυθιστορήματος.»

Υπόθεση: Ένα πανίσχυρο και αόρατο κύκλωμα διαφθοράς και διαπλοκής ελέγχει τα πάντα στην κοινωνία μας. Είναι μια Υπερκυβέρνηση του οργανωμένου εγκλήματος. Είναι η Οργάνωση. Τα μέλη της ομάδας του Τμήματος Εγκλημάτων Κατά Ζωής ταξιδεύει έρχονται αντιμέτωπα με την πολυπλόκαμης διαφθοράς με τον κίνδυνο για τη ζωή τους να είναι αμείλικτος ανά πάσα στιγμή.

Θανάσης Βαλτινός – «Νέα Σελήνη. Ημέρα πρώτη» (εκδ. Εστία)

Εν τάχει: Εφηβεία, λαγνεία, εμφύλιος. Άλλο ένα λαμπρό λογοτεχνικό πόνημα από τον Θανάση Βαλτινό.

Υπόθεση: Τα κλειστά της μάτια τον ενθαρρύνουν. Στα χείλη της διαγράφεται ένα φιλικό ευφρόσυνο χαμόγελο. Απλώνει το χέρι του και δειλά το βάζει ανάμεσα στους μηρούς της. Το κεφάλι του πάει να εκραγεί. Το χέρι του προχωράει ψηλότερα, την ψαύει ολόκληρη. Χώνει το πρόσωπό του στο στήθος της. Η μυρουδιά της τον αναστατώνει. Προσπαθεί να της κατεβάσει το εσώρουχο χωρίς να τα καταφέρνει. Προσπαθεί επανειλημμένα αλλά χωρίς αποτέλεσμα, παρόλο που η ίδια τον ευκολύνει μετακινώντας το κορμί της. Η αγωνία του κορυφώνεται. Συνεπαρμένη από την ίδια αγωνία, η Γαλλίδα παραμερίζει βίαια το εσώρουχό της και το σκίζει. Στην κρίσιμη στιγμή η αποκάλυψη της σγουρής δασωμένης της ήβης τυφλώνει τον Νίκο. Μέσα στο απόλυτο σκοτάδι που επικρατεί, δεν ακούγεται τίποτε άλλο εκτός από τη βροχή στα κεραμίδια.

Ρέα Γαλανάκη – «Εμμανουήλ και Αικατερίνη» (εκδ. Καστανιώτη)

Εν τάχει: «Αυτό το βιβλίο δεν είναι, νομίζω, μια απλή μυθιστορηματική αναζήτηση των γονέων πριν από τον γάμο τους» δήλωσε η Ρέα Γαλανάκη στο Magazine, «αλλά κάτι πολύ πιο βαθύ: είναι η ανάγκη απόδοσης δικαιοσύνης ακόμη και εις βάρος της δικής μας νεότητας, εις βάρος μάλλον της νεανικής μας έπαρσης, ίσως και σκληρότητας. Έχουν συχνά αυτά τα χαρακτηριστικά τα ωραία νιάτα».

Υπόθεση: Σ’ αυτό το μυθιστόρημα αναζητώ ποιοι υπήρξαν οι «γνωστοί-άγνωστοι» γονείς μου – όπως συνήθως είναι οι γονείς. Τι διαμόρφωσε τον Εμμανουήλ και την Αικατερίνη πριν παντρευτούν, πριν τους γνωρίσω, πριν συγκρουστούμε με σφοδρότητα, πριν συμφιλιωθούμε αργότερα. Από πού άντλησαν εκείνο το φορτίο πολιτισμών, νοοτροπιών, συμπεριφορών, ακόμη και ιστορικής οπτικής, που μοιραία μου κληροδότησαν.

Ευτυχία Γιαννάκη – «Οι ναυαγοί του Αυγούστου» (εκδ. Ίκαρος)

Εν τάχει: Η συγγραφέας ολοκληρώνει την «Τριλογία του βυθού» με ένα βιβλίο που ισορροπεί στο λεπτό όριο όπου ένα πραγματικό και ανεξιχνίαστο έγκλημα, η δολοφονία του συγγραφέα Κώστα Ταχτσή, και ένα χαμένο χειρόγραφο τρυπώνουν στη μυθοπλασία.

Υπόθεση: Αθήνα. Τατόι. Πάρος. Αστυπάλαια. Αύγουστος 2021. «Ξέρω ποιος σκότωσε τον Ταχτσή», ψιθυρίζει ο παλαιοβιβλιοπώλης, ενώ ένας καθηγητής του Ποινικού Δικαίου, υποψήφιος για την Ακαδημία Αθηνών, βρίσκεται νεκρός στη μονοκατοικία του στο Ψυχικό, δίπλα σε γυναικεία ρούχα, σε έναν τόπο εγκλήματος που μοιάζει με θεατρικό σκηνικό. Ο αστυνόμος Χάρης Κόκκινος επιστρέφει εσπευσμένα από τις διακοπές του στην Πάρο σε μια φλεγόμενη πόλη, για να βρεθεί αντιμέτωπος με μια περίπλοκη υπόθεση, που ξεδιπλώνεται σαν μια μεγάλη παρτίδα σκάκι.

Βαγγέλη Γιαννίσης – «Ίνκουμπους» (εκδ. Διόπτρα)

Εν τάχει: Νέος κρίκος στην αλυσίδα των βιβλίων μυστηρίου και θρίλερ του Γιαννίση, με πρωταγωνιστή τον επιθεωρητή Άντερς.

Υπόθεση: Όταν μια νεαρή φοιτήτρια, η Λινέα Μολίνς, καταγγέλλει στην αστυνομία τον βιασμό της μέσα στο ίδιο της το σπίτι από έναν άγνωστο μασκοφόρο, στον επικεφαλής του Τμήματος Εγκλημάτων της αστυνομικής διεύθυνσης του Έρεμπρο Άντερς Οικονομίδη δημιουργείται αμέσως κακό προαίσθημα: οι προσεκτικές κινήσεις του δράστη και ο χειρουργικός τρόπος με τον οποίο έφερε εις πέρας την επίθεση μαρτυρούν προσχεδιασμό και εμπειρία. Ακόμα πιο ανησυχητική είναι η υπόσχεση με την οποία ο δράστης άφησε την κοπέλα: ότι θα τα ξαναπούν σύντομα.

Θεόδωρος Γρηγοριάδης – «Η νοσταλγία της απώλειας» (εκδ. Πατάκη)

Εν τάχει: Η καινούργια συλλογή διηγημάτων του συγγραφέα (με είκοσι επτά αδημοσίευτα πεζά κείμενα και τέσσερα δημοσιευμένα) είναι η τέταρτη στη σειρά από το 1990.

Υπόθεση: Αφηγήσεις προσωπικές, ιστορίες φίλων και περαστικών, καταστάσεις πραγματικές και φανταστικές, ανομολόγητες και παρανοημένες, για ανθρώπους που δοκιμάστηκαν στα όρια της ζωής τους. Κοινά στοιχεία των διηγήσεων η μνήμη, ο πόνος και η απώλεια, οι εμμονές του έρωτα, τα ανθρώπινα παθήματα. Οι διηγήσεις, σύνοψη και απόσταγμα ζωής, αποτελούν μια αποσπασματική μυθοπλασία.

Απόστολος Δοξιάδης – «Το τηλεφώνημα που δεν έγινε» (εκδ. Ίκαρος)

Εν τάχει: Ανάμεσα στο μυθιστόρημα και την αυτοβιογραφία, στην εξομολόγηση και την ανάλυση, το «Το τηλεφώνημα που δεν έγινε» είναι ταυτόχρονα αφήγηση αλλά και αναφορά σε ένα πρόσωπο που, ενώ παίζει τον κυριότερο ρόλο στην ιστορία, κρύβεται συστηματικά από τον συγγραφέα και τον αναγνώστη.

Υπόθεση: O Απόστολος Δοξιάδης σε μια έρευνα που θυμίζει αστυνομική αναζήτηση, προσπαθώντας να βρει την αιτία ενός μεγάλου, ακόμη αθεράπευτου, καημού. Κινείται από το σήμερα στο 1968, από την Αθήνα στην Ουάσινγκτον και πάλι πίσω, με πρόσωπα αληθινά και μυθιστορηματικά να διαπλέκονται και στόχο μια απάντηση που θα ξεκλειδώσει το μυστήριο και θα θεραπεύσει. Μα η απάντηση παίρνει όψεις απατηλές.

Μάρω Δούκα – «Να είχα, λέει, μια τρομπέτα» (εκδ. Πατάκη)

Εν τάχει: Μια αφήγηση ποταµός για τη διαχρονική γυναικεία εµπειρία.

Υπόθεση: Παραμιλητό, ονειροπόλημα, η χειμαρρώδης εξομολόγηση μιας γυναίκας από πλατεία σε πλατεία, από γειτονιά σε γειτονιά, από παγκάκι σε παγκάκι. Από το εδώ στο εκεί, από την Αθήνα του σήμερα στην Κρήτη των παιδικών της χρόνων. Ασφαλής μέσα στις φαντασιώσεις της, βέβαιη ότι η ζωή της εξαρτάται από τα μικρά και τα ταπεινά, παίρνει τους δρόμους με τις τρεις πεθαμένες γιαγιάδες της για συντροφιά: την όμορφη Αφροδίτη, με τα παραμύθια και τις γητειές‧ τη Σφακιανή Εργινιά, τη βουνίσια αρχόντισσα με τα δώρα‧ την περίλυπη Φιλαρέτη, τη σπουδαγμένη, με τα ιταλικά και το μαντολίνο της. Εικόνες, σκέψεις, εμμονές, περιπλανήσεις, στόματα πεινασμένα για ιστορίες, καθείς και το παγκάκι του. Έρωτες, γάμοι, φονικά, πανηγύρια και γεννητούρια, η ορμή του χρόνου, το βουητό της Ιστορίας, πόλεμοι, κακουχίες, ο μόχθος των ανθρώπων.

Γιάννης Ευσταθιάδης – «Διηγήματα» (εκδ. Μελάνι)

Εν τάχει: Συγκεντρωτικός τόμος με τα διηγήματα του σπουδαίου λογοτέχνη.

Υπόθεση: Ταξίδι σε έναν ιδιότυπο και γοητευτικό αφηγηματικό κόσμο: έναν κόσμο γεμάτο λεπτότητα και ευαισθησία, νοσταλγία και ακριβή ειρωνεία. Όποια κι αν είναι τα θέματα των διηγημάτων, ο Ευσταθιάδης δικαιώνει όσους τον έχουν χαρακτηρίσει «μάγο των λέξεων» και «ορκισμένο στιλίστα» της ελληνικής λογοτεχνίας.

Βασίλης Κατσικονούρης – «Ο δρόμος του κεραυνού» (εκδ. Αίολος)

Εν τάχει: Ένα ζεν αστείο για τον χρόνο. Αν και με τον χρόνο καλό είναι να μην κάνει πλάκα κανείς, συνήθως συμβαίνει το αντίστροφο, και η διαπίστωση είναι πάντα πικρή, σαν σε φιλμ νουάρ. Είναι, λοιπόν, Ο Δρόμος του Κεραυνού ένα ζεν νουάρ μυθιστόρημα για τον χρόνο;

Υπόθεση: Ο κεντρικός ήρωας γυρεύει το ντίνλο, εκείνο το θαυματουργό σωματίδιο που ορίζει τη σωστή στιγμή για να κάνει κάποιος αυτό που θέλει. Και όταν το βρίσκει, συνειδητοποιεί ότι τελικά δεν ήξερε τι ήθελε. Τέλος πάντων, θα είναι πάντα περίπλοκη η σχέση τού τι θέλει ένας άνθρωπος με το πότε το θέλει, και από κάτι τέτοια γεννήθηκε και η λογοτεχνία, για να τακτοποιεί αυτά τα πράγματα. Με σχετική επιτυχία… Έτσι γεννήθηκε και Ο Δρόμος του Κεραυνού. Κάποιοι σπινθήρες, κάποια τρελαμένα αμπέρ από τη ρήξη του συνεχούς ρεύματος πέρα εκεί, στο βάθος αυτού του δρόμου, ενίοτε μπορεί και να μας πετυχαίνουν.

Φώτης Κόντογλου – «Το Αϊβαλί η πατρίδα μου» (εκδ. Μεταίχμιο)

Εν τάχει: Νέα, μονοτονική έκδοση της κλασικής συλλογής διηγημάτων (ΧΧΧΧΧ)

Υπόθεση: Ο Φώτης Κόντογλου αναπολεί και καταγράφει γεγονότα και ιστορίες της λατρεμένης πατρίδας του, τ’ Αϊβαλιού. Της μικρής πολιτείας, όπου έζησε τα νεανικά του χρόνια, που είναι κρυμμένη κάπου εκεί μες στα μπουγάζια και τις ακρογιαλιές της βλογημένης Ανατολής.

Νίκος Κουρμουλής – «Άπνοια» (εκδ. Κείμενα)

Εν τάχει: Ντεμπούτο «με το δεξί» στη λογοτεχνία για τον δημοσιογράφου και κριτικό βιβλίου.

Υπόθεση: Στη μητρόπολη του άμεσου μέλλοντος, που θα μπορούσε να είναι η Αθήνα, οι δρόμοι δεν έχουν όνομα. Η παρατεταμένη άπνοια κυριαρχεί. Οκτώ καθημερινοί χαρακτήρες προσπαθούν να βρουν κομμάτια του εαυτού τους που αγνοούνται. Μια συλλογή διηγημάτων που ρίχνει φως στις διαφορετικές όψεις της ψυχικής μας διάστασης. Ιστορίες που μιλούν για την εσωτερική εξορία, την απογύμνωση, την αμνησία, την καταγωγή, τον έρωτα, τη μνήμη, τις εκδοχές μας. Σ’ έναν σύγχρονο κόσμο όπου όλα είναι ρευστά, οι πρωταγωνιστές των διηγημάτων απαιτούν να αντικρίσουν την αλήθεια τους όσο σκληρή κι αν είναι.

Ηλίας Μαγκλίνης – «Το μόνο της ζωής τους ταξίδι» (εκδ. Μεταίχμιο)

Εν τάχει: Ταξιδιωτικό οδοιπορικό, εξοµολόγηση, ρεπορτάζ, ιστορική έρευνα και αναβίωση άλλων εποχών από τον βραβευμένο με Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήµατος για το µη µυθοπλαστικό µυθιστόρηµα «Είµαι όσα έχω ξεχάσει» συγγραφέα και δημοσιογράφο.

Υπόθεση: Ο Νίκος Μαγκλίνης, ο παππούς του συγγραφέα, τη δολοφονία του οποίου είχε αφηγηθεί στο προηγούµενο βιβλίο του, υπηρέτησε στη Μικρά Ασία. Στον εγγονό δεν έφτασαν παρά τρίµµατα ιστοριών. Έπειτα από έρευνα χρόνων, προσπάθησε να ανασυνθέσει µια πορεία θανάτου µα και ονειροπόλησης, ταξιδεύοντας στη Σµύρνη, στο Αφιόν Καραχισάρ, στο Εσκί Σεχίρ, στην Προύσα.

Δημήτρης Μαμαλούκας – «Τα πτώματα δεν πληρώνουν» (εκδ. Κέδρος)

Εν τάχει: Ένα ξέφρενο κυνηγητό γεμάτο αίμα και θάνατο. Αν είσαι aficionado της αστυνομικής λογοτεχνίας, το ξέρεις ήδη: Μαμαλούκας = εγγύηση.

Υπόθεση: Ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Νετούνο είναι ένας άνθρωπος διαφορετικός από τους άλλους. Από τη μνήμη του έχουν σβήσει περίοδοι ολόκληρες, βλέπει εικόνες από το μέλλον και κατέχει ένα ιδιαίτερο και μοναδικό χάρισμα. Ζει στην Αθήνα, σ’ ένα υπόγειο μπούνκερ κυκλωμένος από τη μοναξιά, παρέα με τα βιβλία, τα κόμικς και τους δίσκους του. Όταν η Σάντι, ένας παλιός του έρωτας, τον καλεί να βρει το μικρό παιδί της που απήγαγαν κάποιοι, ο Νετούνο θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον Μπιλ και τον Χίκοκ, ένα δίδυμο αδίστακτων πληρωμένων δολοφόνων.

Γιάννης Μαρής – «Ο δολοφόνος φορούσε σμόκιν» (εκδ. Άγρα)

Εν τάχει: Μια σύνθετη ίντριγκα, με πολλές απρόβλεπτες διακλαδώσεις, με πλούσιο ερωτισμό, στην Αθήνα της δεκαετίας του 1950. Και με τον αστυνόμο Μπέκα να παρεμβαίνει με τον μοναδικά αποτελεσματικό τρόπο του.

Υπόθεση: Ένας νέος ταλαντούχος οπερατέρ, γυρνάει νύχτα από τον Πειραιά με τον ηλεκτρικό. Πλησιάζοντας την Αθήνα, βλέπει από το παράθυρο του τραίνου, κοντά στις γραμμές, έναν άντρα να πετάει το πτώμα μιας γυναίκας από ένα αυτοκίνητο. Ο άντρας φορούσε σμόκιν. Κανείς απ’ τους συνεπιβάτες του δεν είδε τη σκηνή. Το θέμα του γίνεται εμμονή και κόντρα σε όλες τις μαρτυρίες, με προσωπικό κίνδυνο, προσπαθεί να λύσει το μυστήριο.

Πέτρος Μάρκαρης – «Παλιά, πολύ παλιά» (εκδ. Κείμενα)

Εν τάχει: Κυκλοφόρησε το 2008 (εκδόσεις Γαβριηλίδης), έχει μεταφραστεί σε 7 γλώσσες, μέχρι σήμερα έχει πουλήσει πάνω από 40000 αντίτυπα, επιτέλους επανακυκλοφορεί.

Υπόθεση: Ο Χαρίτος και η Αδριανή αποφασίζουν να εγκαταλείψουν για λίγο την Αθήνα και να πάνε εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη. Θαυμάζουν τα αξιοθέατα και την πολίτικη κουζίνα αλλά, όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα με τον αστυνόμο Χαρίτο, η χαρά του δε διαρκεί πολύ. Μια γυναίκα από τον Πόντο, που ζει στη Δράμα, επιστρέφει μετά από χρόνια στα πάτρια εδάφη και αρχίζει να σκοτώνει. Ο Χαρίτος πρέπει να προλάβει τον επόμενο φόνο της, αλλά και να καταφέρει να συνεργαστεί με έναν Τούρκο αστυνομικό, τον Μουράτ, με τον οποίο τους «συνδέει» μια αμοιβαία καχυποψία. Η Κωνσταντινούπολη του Πέτρου Μάρκαρη μέσα από τα μάτια του αστυνόμου Χαρίτου.

Βαγγέλης Μπέκας – «Παγωμένα πέλματα» (εκδ. Ψυχογιός)

Εν τάχει: Ανατρεπτική πλοκή σε ένα σύγχρονο αστυνομικό μυθιστόρημα με την αξία της φιλίας και τη μάχη των φύλων στον πυρήνα του.

Υπόθεση: Την ημέρα που η Σοφία αναλαμβάνει υπηρεσία, μια γυναίκα εντοπίζεται νεκρή στο διαμέρισμά της – και αυτό είναι μόνο η αρχή. Αναζητώντας τη διαλεύκανση του μυστηρίου, η Σοφία θα οδηγηθεί σε σκοτεινά στενά της Αθήνας και του Πειραιά. Τα βήματά της θα διασταυρωθούν με εκείνα του Θωμά Δήμου, πρώην δημοσιογράφου και νυν ιδιωτικού ερευνητή. Και οι δύο μάχονται να επουλώσουν πληγές του παρελθόντος, μπλέκουν σε παγίδες του παρόντος και αναμετρώνται με τα όριά τους. Κάποιος δολοφονεί γυναίκες που αστράφτουν στις οθόνες των κινητών και παίζει πόκερ με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Γιάννης Ξανθούλης – «Ονειρεύτηκα τη Σανγκάη» (εκδ. Διόπτρα)

Εν τάχει: Στο νέο βιβλίο του bestseller συγγραφέα ένα απρόσμενο γράμμα από τη Γερμανία θα αναστατώσει τον Πετρόκαμπο, το ξεχασμένο, όλο πέτρες και σκορπιούς, χωριό στην ενδοχώρα.

Υπόθεση: Ο Πετρόκαμπος κάποτε διέθετε προοπτικές ευημερίας σαν κεφαλοχώρι, όμως μετά ακολούθησε κι αυτό τη μοίρα άλλων ελληνικών χωριών. Παρ’ όλα αυτά, διατηρούσε μια αποκλειστικότητα άγνωστη στους πολλούς: την υπνοβασία. Με το γράμμα, απέκτησε και μια δεύτερη, χάρη στον αποστολέα, τον Απόστολο (Λάκη) Μπούγα, γιο της θρυλικής μαμής Σεβαστιανής, που είχε αναδειχθεί σε αστέρα ερωτικών ταινιών. Έφυγε σχεδόν παιδί από το χωριό για τη Γερμανία, όπου και διέπρεψε. Ετοιμοθάνατος, συντάσσει τη διαθήκη του, αφήνοντας τη σχεδόν αμύθητη περιουσία του στον Πετρόκαμπο. Με προϋποθέσεις. Πρώτη και καλύτερη, από μια άποψη, να ιδρυθεί μουσείο στο όνομά του με τις καλλιτεχνικές επιδόσεις του – και όχι μόνο.

Βαγγέλης Ραπτόπουλος – «Ανέγγιχτη» (εκδ. Κέδρος)

Εν τάχει: Ένα ιστορικό μυθιστόρημα εμπνευσμένο από τη ζωή και το έργο του Νίκου Καζαντζάκη, συχνά πιστό αντίγραφό τους.

Υπόθεση: Εννιά χρόνια μετά τον θάνατο του παγκοσμίου φήμης μυθιστοριογράφου Αλέξανδρου Καστρινάκη, η πρώτη σύζυγός του αφηγείται την ιστορία του δεκαπενταετούς λευκού γάμου της με έναν άνθρωπο τόσο αφοσιωμένο στις πνευματικές και θρησκευτικές αναζητήσεις του, ώστε να την αφήσει ερωτικά ανέγγιχτη. Η αφήγηση της εγκαταλελειμμένης γυναίκας, που ξεκινάει το 1883 και φτάνει ως το 1966, σταθμεύοντας σε Κρήτη, Αθήνα, Βιέννη, Βερολίνο και αλλού, εξερευνά και όλες τις άλλες ερωτικές σχέσεις του πρώην άντρα της, καθώς και τις αντανακλάσεις τους στα πολυμεταφρασμένα έργα του, ορισμένα από τα οποία μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο ακόμα και από το Χόλιγουντ.

Γεωργία Συλλαίου – «Ο δικός τους καθρέφτης» (εκδ. Πόλις)

Εν τάχει: Σε μια απομακρυσμένη γειτονιά της Αλεξανδρούπολης, μια οικογένεια μοιράζεται σε δύο αντικριστά σπίτια. Οι γυναίκες, σύζυγοι και θυγατέρες, δεν φαίνεται να απολαμβάνουν ειδυλλιακή μεταχείριση. Όταν ένα πρωινό ο πατέρας-αρχηγός της οικογένειας βρίσκεται νεκρός στην αυλή, κύριο μέλημα των συγγενών θα είναι η απόκρυψη των συνθηκών του θανάτου του, όπως και η συγκάλυψη του επαίσχυντου μυστικού που τον προκάλεσε.

Υπόθεση: Δύο γυναίκες, ανιψιές του νεκρού, καταφέρνουν να δραπετεύσουν από τον οικογενειακό κλοιό και διηγούνται παράλληλα με τη δική τους ιστορία, τη σχέση τους με την κόρη του νεκρού θείου τους, τη Νόρα. Η Νόρα, ευφυής και ασταθής ψυχικά, είναι το κύριο πρόσωπο της ιστορίας. Γίνεται αντικείμενο λατρείας και διεκδίκησης των δύο γυναικών που αφηγούνται τα γεγονότα, δίνοντας η καθεμιά τη δική της εκδοχή. Ο καθρέφτης είναι ο τρόπος που χρησιμοποιούν για να διηγηθούν και, ταυτόχρονα, να προστατευτούν από μια αμφιλεγόμενη αλήθεια, από τον τρόμο και από την πρόσωπο με πρόσωπο αντιμετώπιση της πραγματικότητας.

Δημήτρης Σωτάκης – «Μισή καρδιά» (εκδ. Κέδρος)

Εν τάχει: Το νέο πόνημα του πολυμεταφρασμένου συγγραφέα – για την ιστορία τα βιβλία του κυκλοφορούν μεταξύ άλλων σε γαλλικά, τουρκικά, σερβικά, ολλανδικά, ιταλικά, δανέζικα, αραβικά, κινεζικά.

Υπόθεση: Ένας άντρας ανακαλύπτει τυχαία, σε μια φωτογραφία, κάποιον με τον οποίο μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό, έναν πραγματικό σωσία του. Ξεκινάει την αναζήτησή του, ψάχνοντας για μια λογική εξήγηση σ’ αυτό το μυστήριο. Τι μπορεί να συμβαίνει; Ποια μυστικά κρύβονται πίσω από αυτή την παράξενη ιστορία; Ένα μυθιστόρημα για τις πιο κρυφές μας επιθυμίες, για όσα δεν τολμάμε να ομολογήσουμε ούτε στον ίδιο μας τον εαυτό. Ένα παιχνίδι με την ίδια τη ζωή, που κυλάει με τους δικούς της ρυθμούς μπροστά απ’ τα έκπληκτα μάτια μας.

Ειδική μνεία:

Ολική επαναφορά για τον Νίκο Καζαντζάκη

Για την ελληνική πραγματικότητα αναμφίβολα αποτελεί το λογοτεχνικό γεγονός της χρονιάς. Ο λόγος για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων έκδοσης του συνόλου του έργου του Νίκου Καζαντζάκη από τις εκδόσεις Διόπτρα. Αναμένουμε προφανώς με ιδιαίτερη αγωνία την έκδοση του μοναδικού αδημοσίευτου μυθιστορήματός του («Ανήφορος»), που γράφτηκε αμέσως μετά τον Ζορμπά. Απολαμβάνουμε όμως και τις επανεκδόσεις των υπόλοιπων βιβλίων του σε σκληρόδετες και χαρτόδετες εκδόσεις, με πιο πρόσφατες αυτές των «Καπετάν Μιχάλης», «Ασκητική» και «Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά». Τους αξίζουν περίοπτες θέσεις σε κάθε βιβλιοθήκη που σέβεται τον εαυτό της.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα