(L to R) Michael Fassbender as George Woodhouse and Cate Blanchett as Kathryn St. Jean in director Steven Soderbergh's BLACK BAG, a Focus Features release. Credit: Claudette Barius/Focus Features © 2025 All Rights Reserved.

10 ΡΟΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΤΑΣΚΟΠΙΚΑ ΘΡΙΛΕΡ ΠΟΥ ΑΝΕΒΑΖΟΥΝ ΤΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ

Με αφορμή την απολαυστική νέα ταινία “Σκιές Στο Σκοτάδι” με Κέιτ Μπλάνσετ και Μάικλ Φασμπέντερ στο ρόλο ενός ζευγαριού κατασκόπων, θυμόμαστε μερικά από τα καλύτερα φιλμ του είδους. Μαζί, μια πρώτη γεύση από την νέα ταινία.

Ρομαντικά κατασκοπικά θρίλερ: Ένα είδος που ευδοκιμεί για κάποιο λόγο σε ιστορίες εποχής Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ή μετέπειτα ψυχροπολεμικές περιπέτειες, που όμως χαιρόμαστε όταν βλέπουμε και σε σύγχρονα σκηνικά.

Όπως συμβαίνει με την ταινία Σκιές στο Σκοτάδι (Black Bag) του μεγάλου μάστορα Στίβεν Σόντερμπεργκ, ο οποίος ακόμα δεν έχει έρθει αντιμέτωπος με ένα κινηματογραφικό είδος που να μη θέλει να δοκιμάσει. Έτσι, ελάχιστα μάλιστα μετά την απολαυστική του άσκηση στυλ που είδαμε με το στοιχειωμένο Presence, ο Σόντερμπεργκ φέρνει μαζί Κέιτ Μπλάνσετ και Μάικλ Φασμπέντερ για ένα φιλμ που που αντλεί από παλιομοδίτικα είδη αλλά με μια εντελώς μοντέρνα αισθητική προσέγγιση.

Η Μπλάνσετ κι ο Φασμπέντερ παίζουν ένα ζευγάρι πρακτόρων σε ένα κυνηγητό προδοσίας και αλήθειας. Όταν εκείνη κατηγορηθεί για προδοσία, εκείνος θα στηρίξει την πατρίδα του ή τον γάμο του; Η ταινία ξεκινά με τον Φασμπέντερ να καλεί για δείπνο 4 συνεργάτες από την υπηρεσία, όμως ο σκοπός του είναι να ξεσκεπαστεί ένα ψέμα. Ποιος λέει όμως τα ψέματα και ποιος την αλήθεια;

Σε αυτό το κλιπάκι από το Σκιές στο Σκοτάδι που εξασφαλίσαμε, μπορείτε να πάρετε μια μικρή γεύση από τους ρόλους των Μπλάνσετ και Φασμπέντερ, καθώς ετοιμάζονται για το δείπνο που ξεκινά όλο το (κατασκοπικό) δράμα του φιλμ:

Ο τρόπος που το Σκιές στο Σκοτάδι πλέκει μια κατασκοπική ίντριγκα γύρω από ένα –εν τέλει– ρομαντικό δράμα ενός γάμου γεμάτου μυστικά, μας διασκέδασε και μας ενέπνευσε να θυμηθούμε με τι άλλους τρόπους το σινεμά έχει κατά καιρούς προσεγγίσει το σημείο σύνδεσης του ρομαντισμού με το κατασκοπικό σασπένς. Εκεί δηλαδή όπου η υποψία και τα μυστικά συγκρούονται με την αναζήτηση συναισθηματικής ευθύτητας και αλήθειας. Υπάρχει τελικά μεγαλύτερη παραδοξότητα από το «ρομαντικό κατασκοπικό» είδος; Κι όμως – λειτουργεί.

Αυτές είναι μερικές μόνο από τις ταινίες που θελήσαμε να επισκεφθούμε ξανά (και ξανά).

Υπόθεση Νοτόριους (Notorious, 1946)

Ο κυβερνητικός πράκτορας Τ.Ρ. Ντέβλιν (Κάρι Γκραντ) στρατολογεί την κόρη ενός γερμανού εγκληματία (Ίνγκριντ Μπέργκμαν) ως κατάσκοπο για τις ΗΠΑ, προκειμένου να ξετρυπώσει έναν Ναζί που κρύβεται στη Βραζιλία. Στο πλαίσιο της αποστολής της, πρέπει να έρθει συναισθηματικά κοντά με εκείνον, έλα όμως που η Αλίσια κι ο Ντέβλιν έχουν προλάβει ήδη να ερωτευτούν παράφορα μεταξύ τους. Ατελείωτα φιλιά που γεμίζουν το κάδρο και movie stars που χάνονται ο ένας στην αγκαλιά της άλλης, στην πιο ώριμη μελέτη χαρακτήρων που είχε κάνει ο Χίτσκοκ ως εκείνο το σημείο της καριέρας του, μια ταινία που συνδέει άρρηκτα μεταξύ τους το συναίσθημα και την ηθική.

Casino Royale (2006)

Τότε που ο Μποντ ερωτεύτηκε, Μέρος 1. H σαγηνευτική Εύα Γκριν στην κορυφαία της κινηματογραφική εμφάνιση παίζει τη Βέσπερ Λιντ, μια γυναίκα-σύνδεσμο στην πρώτη αποστολή του 007 έχοντας μόλις κερδίσει την «άδεια να σκοτώνει»: Να κερδίσει σε μια παρτίδα πόκερ έναν ιδιώτη που χρηματοδοτεί ένα παγκόσμιο δίκτυο τρομοκρατών. Προδοσία, πάθος, τραγωδία, έρωτας μπλέκονται μέσα στην παραδοσιακή γοητεία και το στυλ των καλύτερων περιπετειών του 007, σε ένα βαθμό αδιανόητο για τα δεδομένα του franchise: Ο 007 του Ντάνιελ Κρεγκ στη ουσία δεν έφυγε ποτέ από τη σκιά της Βέσπερ, η οποία συνέχισε να καθορίζει συναισθηματικά τη διαδρομή του σε όλες τις περιπέτειές του που ακολούθησαν.

Στην Υπηρεσία της Αυτού Μεγαλειότητος (On Her Majesty’s Secret Service, 1969)

Τότε που ο Μποντ ερωτεύτηκε, Μέρος 2. OK, τα βάλαμε ανάποδα αυτά για κάποιο λόγο. Ξεκάθαρα η σχέση Μποντ-Βέσπερ δεν θα είχε υπάρξει χωρίς το καταραμένο ρομάντζο του Μποντ του Τζορτζ Λάζενμπι με την Τρέισι της Νταϊάνα Ριγκ, μιας και το παραγνωρισμένο στην εποχή του αριστούργημα του Πίτερ Χαντ παραμένει η πιο τολμηρή ταινία του franchise, δείχνοντας την ρομαντική πλευρά του Μποντ αμέσως μετά τον casual μισογυνισμό της περιόδου Κόνερι. Είναι γενικώς μια σπουδαία ταινία εκείνη, όπως έχουμε αναλύσει στο παρελθόν, τόσο ως περιπέτεια, ως κατασκευή, όσο και ως ερωτική ιστορία ενός κεραυνοβόλου έρωτα.

Προσοχή, Πόθος (Lust, Caution, 2007)

Η Τανγκ Γουέι κι ο Τόνι Λέουνγκ, δύο από τους καλύτερους και γοητευτικότερους ηθοποιούς της τελευταίας 25ετίας, μπλέκονται σε ένα παιχνίδι ρόλων και ερωτικής ίντριγκας όταν, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ένα γκρουπ φοιτητών από την Κίνα στοχεύουν στην εξολόθρευση ενός υψηλόβαθμου πολιτικου, τραβώντας τον σε μια ερωτική παγίδα. Η ταινία με την οποία ο μεγάλος Ανγκ Λι κέρδισε το Χρυσό Λέοντα στο φεστιβάλ Βενετίας, ένα συναισθηματικά και ηθικά πολύπλοκο ερωτικό δράμα εν καιρώ πολέμου.

Ο Κατάσκοπος που Γύρισε απ’το Κρύο (The Spy Who Came in from the Cold, 1965)

Ένας βρετανός κατάσκοπος επιλέγει να εισχωρήσει στην ανατολική Γερμανία ως διπλός κατάσκοπος ψευδο-αποστάτης, με σκοπό εν τέλει να δυσφημήσει έναν σημαντικό κατάσκοπο των αντιπάλων. Κι ενώ η σχέση του με τη Ναν μοιάζει να είναι αληθινή και παθιασμένη, όλα αλλάζουν όταν εκείνη εμπλέκεται στον ιστό ψεμάτων και συνωμοσιών της αποστολής του. Ρίτσαρντ Μπάρτον και Κλερ Μπλουμ πρωταγωνιστούν σε μεγάλη box office επιτυχία της εποχής, μια διασκευή βιβλίου του Τζον Λε Καρέ που τιμήθηκε με 4 βραβεία BAFTA και μια υποψηφιότητα Όσκαρ για τον Μπάρτον.

Αδιέξοδο (No Way Out, 1987)

Το σκεφτόμασταν πρόσφατα αυτό και με αφορμή τον θάνατο του Τζιν Χάκμαν, ο οποίος εδώ παίζει έναν υπουργό που με κεντρικό ρόλο σε μια συνωμοσία κι ένα κυνήγι κατασκόπων. Ο Κέβιν Κόστνερ παίζει έναν αξιωματούχο υπό ανάκριση για τη σχέση του με τον πολιτικό του Χάκμαν, την ώρα που ο μεγάλος φόβος της Ουάσινγκτον είναι η ύπαρξη ενός θρυλούμενου σοβιετικού διπλού πράκτορα. Ταυτόχρονα, η Σον Γιανγκ υποδύεται μια γυναίκα που συνδέεται ερωτικά και με τους δύο – και μια σοκαριστική εξέλιξη θα παίξει καθοριστικό ρόλο σε αυτό το θρίλερ ταυτοτήτων και ερωτικής και μη πλεκτάνης. Από τα πιο απολαυστικά ερωτικά νουάρ των ‘80s, με αξέχαστο φινάλε.

Σύμμαχοι (Allied, 2016)

To 1942, ένας καναδός κατάσκοπος στη Βόρειο Αφρική συναντά μια μαχήτρια της γαλλικής αντίστασης σε μια θανατηφόρα αποστολή. Όταν επανενωθούν στο Λονδίνο, η σχέση τους θα δοκιμαστεί από την πίεση του πολέμου – είναι στα αλήθεια αυτό που λένε ότι είναι; Μπραντ Πιτ και Μαριόν Κοτιγιάρ σε φαντασμαγορικό κατασκοπικό θρίλερ Β’ Παγκοσμίου Πολέμου γυρισμένο σαν ψηφιακός πειραματισμός από τον ανεξάντλητο Ρόμπερτ Ζεμέκις, πάνω σε σενάριο του Στίβεν Νάιτ του Peaky Blinders.

Στη Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων (North by Northwest, 1959)

Άλλος ένας κλασικός ‘50s Χίτσκοκ, αλλά η αλήθεια είναι πως έκανε πολλά φιλμ που θα μπορούσαν να χωρέσουν στην περιγραφή μας. O Κάρι Γκραντ παίζει νεοϋορκέζο διαφημιστή που τρέχει να σώσει τη ζωή του όταν μια ομάδα διεθνών κατασκόπων τον περνούν για κυβερνητικό πράκτορα. Στην περιπέτειά του, συναντά και ερωτεύεται μια γυναίκα (Εύα Μαρί Σέιντ) η οποία μπορεί και να μην του έχει πει όλη την αλήθεια – και της οποίας τα μυστικά εκείνος δεν ξέρει. Μια από τις 5-10 πιο απολαυστικές και rewatchable ταινίες που έχουν γυριστεί ποτέ;

Επικίνδυνη Αποστολή: Μυστικό Έθνος (Mission: Impossible – Rogue Nation, 2015)

Για πολλούς το καλύτερο από τα Mission: Impossible με τον Τομ Κρουζ. Το κατά τα άλλα σπουδαίο franchise δράσης δεν είναι ακριβώς το ρομαντικότερο πράγμα που έχει συμβεί ποτέ στις οθόνες μας, παρά το γεγονός πως ο Ίθαν Χαντ σε κάποιο σημείο μέχρι που παντρεύεται. Αλλά όχι, είμαστε εδώ λόγω της Ίλσα Φάουστ, την (διπλής;) κατασκόπου που παίζει η Ρεμπέκα Φέργκιουσον της οποίας η παρουσία δίνει στην ταινία ρομαντικές πτυχές είτε το θέλει είτε όχι.

Ραντεβού στο Παρίσι (Charade, 1963)

Ρομαντική σκρούμπολ κομεντί μυστηρίου (αν μπορείτε να συνθέσετε καλύτερο κινηματογραφικό είδος να μας το πείτε να μην κουραζόμαστε να ψάχνουμε) από τον Στάνλεϊ Ντόνεν που ενώνει Κάρι Γκραντ (πάλι αυτός! μάλλον είναι που μοιάζει και με κατάσκοπος, και με ρομάντζο) και Όντρεϊ Χέπμπορν, για μια γυναίκα από την οποία πολλοί άντρες προσπαθούν να αποσπάσουν την περιουσία που είχε κλέψει ο δολοφονημένος άντρας της. Αυτό που λέμε: κέφι.

Info:

Η ταινία Σκιές στο Σκοτάδι (Black Bag) κυκλοφορεί στις αίθουσες από την Tanweer.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα